צעירה סוחבת קילוגרמים של עודפי עור שהרופאים מסרבים להסיר

לכאורה הופ טוקר הגשימה את כל החלומות שלה, אבל דווקא כעת הרופאים מסרבים לחצות איתה את מה שמבחינתה יהיה קו הסיום של המהפך שלה: הסרת קילוגרמים של עודפי עור.

בתקופה הכי שמנה שלה, הופ שקלה 148.5 קילו. היא סבלה מבעיות בריאותיות שונות ונטלה כדורים נוגדי דיכאון. אחרי שהיא עברה ניתוח קיצור קיבה, שבמהלכו היא כמעט איבדה את חייה, היא הורידה 92 קילוגרמים. אך כעת הרופאים מסרבים לנתח אותה על מנת להסיר את עודפי העור שנותרו לה מהירידה המהירה והגדולה במשקל, זאת משום שלטענתם היא רזה וחלשה מדי, ולכן לא יכולה לעבור ניתוח מסובך שכזה. או במילים אחרות: הופ עברה מקיצוניות אחת לקיצוניות ההפוכה תוך חודשים ספורים בלבד, והגוף שלה לא עומד בזה.

צילום מסך מ- TLC

"הביטחון שהתחלתי להרגיש מההורדה במשקל הוחלף בחוסר הביטחון בגלל עודף העור שנגרם כתוצאה מכך. העור משפיע עלי מבחינה רגשית, מפני שהוא מחזיר אותי חזרה אל הלך הרוח של אותה ילדה, שאוכלת אוכל רע ולא מתעמלת", היא מספרת למצלמות של התוכנית Skin Tight, שעולה ב-TLC, רשת שידועה בתוכניות הצהובות והחושפניות שלה.

הופ מספרת למצלמה שהיחסים הגרועים שלה עם המשקל התחילו עוד בילדותה. מאז ומתמיד היא היתה בעודף משקל יחסית לבנות שמסביבה, וכבר בחטיבת הביניים הגיעה למשקל של 90 קילוגרמים. "בגלל שהייתי שמנה, כל הבנות האחרות היו מתבוננות בי בגועל", היא נזכרת. "הייתי רואה אותן מתלחששות עלי ומצחקקות".

צילום מסך מ- TLC

בניסיון לברוח מהקושי, הופ פנתה לאוכל – מה שגרם למשקל רק להמשיך ולגדול. "זה פשוט הפך למעגל אינסופי: אני עולה במשקל, זה מעציב אותי, אני אוכלת יותר", היא משחזרת. אמה, ליסה, מסבירה כי זה היה "קשה מאוד" לראות את הבת שלה נאבקת ככה, ולכן לקחה אותה לראות פסיכולוג ילדים. בסופו של דבר המליצו להופ ליטול תרופות לטיפול בדיכאון, אך אחת מתופעות הלוואי של התרופות הייתה עלייה במשקל – ואז המצב כבר ממש התחיל לצאת מכלל שליטה. "המשקל שלי התחיל להשפיע על הבריאות שלי. נשמתי נשימה קלה. הפכתי לחולת סוכרת. בגיל 20 הגעתי למשקל הכי גבוה שלי. כחלק מהניסיון שלי לטפל במשקל, הייתי מכאיבה לעצמי. הבנתי שאני צריכה לעשות משהו כדי לשנות את החיים שלי".

צילום מסך מ- TLC

הופ מספרת שניתוח מעקף הקיבה שעשתה שינה את חייה לנצח. בארבעת החודשים הראשונים היא התאוששה מהניתוח ותוך כדי איבדה לא מעט קילוגרמים ממשקלה. היא הייתה כל כך מאושרת, עד שהיא הצליחה גם לרדת מתרופות ולצאת מהדיכאון. עם זאת, לאחר שאיבדה את 35 הקילוגרמים הראשונים, היא התחילה להבחין בעור הנוסף. "בהתחלה זה לא היה כל כך גרוע, אבל זה התחיל להשפיע על איך אני מרגישה לגבי הירידה במשקל", היא מסבירה. "זה העציב אותי, כי זה כל הזמן הזכיר לי את המשקל שבו הייתי פעם. עבדתי כל כך קשה כדי להתגבר על הדיכאון הזה, ואני חוששת שכעת העור הנוסף הזה יגרום לו לחזור לשם".

צילום מסך מ- TLC

כאמור, למרות שהיא רוצה שיסירו את עודפי העור מהגוף שלה באופן נואש, האובססיה של הופ לירידה במשקל הפכה אותה ללא בריאה מספיק כדי לעבור את ניתוחי העור. כעת עדיין לא ברור האם הרופאים ישתכנעו ויסכימו לנתח אותה (סביר להניח שמצלמות התכנית יפעילו את קיסמן עליהם), אבל אין ספק שמדובר בדילמה מוסרית בלתי אפשרית: מצד אחד צעירה שנותרה עם עודפי עור לא אסתטיים (בלשון המעטה) שאין שום דרך להוריד מלבד לניתוח. מצד שני, הבנה ברורה של הרופאים שהופ החליפה אובססיה באובססיה, ושזה יהיה חסר אחריות מצדם להמשיך לשתף פעולה עם זה.

בסופו של דבר הסיפור של הופ מהווה הוכחה לכך ששנאה עצמית לא תלויה במספרים שעל המשקל, ולכן אולי אם היו מלכתחילה עובדים עם הופ על קבלה עצמית ומעניקים לה את היכולת לאהוב את עצמה בכל משקל, כל זה היה נמנע.