האחיות שכובשות את הרשת יגרמו לכן להרגיש טוב יותר עם עצמכן

בלרינה לשעבר ואחותה, דוגמנית פלאס סייז לשעבר, פתחו עמוד אינסטגרם משותף עם מטרה נעלה: לגרום לגולשים מכל רחבי העולם לאהוב ולקבל את הגוף שלהם בדיוק כפי שהוא, ולהמחיש שבריאות ויופי יכולים לבוא בצורות ובגדלים שונים.

במשך שנים הקריירות של ג'ס ואלינה רוסט פגמו בהערכה העצמית שלהן, משום שהופעל עליהן לחץ תמידי להראות בצורה מסוימת. בשנת 2017 הן החליטו לעזוב את העבודות ולפתוח חשבון אינסטגרם בשם healthysizeyou שבו הן מתעדות את האימונים שלהן ואת חייהן. "אנחנו שתי אחיות שאוהבות סגנון חיים בריא, שאוהבות להתעמל ובעלות מידות בגדים שונות לחלוטין!", הן כתבו בפוסט הראשון שלהן. "אנחנו לא מאמינות שיש מידה אחת סטנדרטית שמגדירה יופי או בריאות, כל אחד בגרסה הכי בריאה שלו יראה שונה ואנחנו מאמינות במציאת המידה הכי בריאה שלכם. אנחנו אוהבות שיש גיוון במידות הגוף ומעוניינות להראות שיופי הוא מעבר למידה".

אמנם היום האחיות הן פרסומת מהלכת לקבלה עצמית, אבל הן מספרות שלא תמיד זה היה ככה, ולמעשה היחסים שלהן עם הגוף שלהן ידעו עליות ומורדות. או ליתר דיוק: בעיקר מורדות.

בראיון ל- Mail Online, אלינה, 34, מספרת שרק לאחר שעזבה את הבלט וילדה את בנה הראשון, היא הבינה עד כמה השנים בהן הגוף שלה היה כל הזמן במבחן השפיעו על האופן שבו היא התייחסה אליו. "הבלט הוא תחום שבו המשקל והגוף תמיד נמצאים בפרונט. לעמוד מול המראה עם טייץ ובגד גוף ורודים תמיד דורש סוג של התמודדות ולקח לי הרבה זמן לבנות לעצמי דימוי גוף חיובי יותר. רק אחרי שהפסקתי לרקוד הבנתי עד כמה העולם הזה מוצף בדימויי גוף שהם לא בריאים. עכשיו, במיוחד אחרי שילדתי, אני מרגישה הרבה יותר חיובית לגבי הגוף שלי". בפוסט אחר היא כתבה "זה בהחלט לקח לי זמן להסתכל על המראה ולחשוב – זה בדיוק מי שאני רוצה להיות…כן, יש בגוף שלי פגמים, אבל אני מקבלת, מחבקת ואוהבת אותם. בגלל שהגוף שלי, בדיוק כמו הגוף שלכם, הוא מדהים".

גם ג'ס, בת ה-28, עברה את המסע שלה עד שהיא למדה לקבל את הגוף שלה. היא מספרת שמעולם לא היתה ילדה/אישה רזה. "תמיד היה לי ישבן וירכיים", סיפרה ל- Daily Mail Australia, "ומעולם לא היה מישהו מסביבי שאמר לי שזה גם נורמלי ויפה. אני אוהבת את החוף ואת המים, אבל בנערותי כל כך דאגתי שהחברים שלי יראו אותי בביקיני, אז אף פעם לא נכנסתי למים. רק אחרי שנכנסתי לדוגמנות למידות גדולות התחלתי לקבל את הקימורים שלי".

בפוסט אישי כתבה: "ככל שאני מתבגרת, ככה אני יותר מעריכה את הקימורים, אבל הייתי צריכה את תמיכתן של נשים שבטוחות בעצמן, שעזרו לי להעריך את הגוף שלי".

לשתי האחיות לקח כמה שנים להבין כי למרות הבדלי המשקל שביניהן, הן חוות את אותן התחושות לגבי הגוף שלהן – וזה בדיוק מה שדרבן אותן להרים את הפרויקט. "דיברנו על כך שלשתינו דחפו סטראוטיפים והערות שליליות על מידות הגוף והבריאות שלנו", סיפרה אלינה, והוסיפה כי לאחר אותה שיחה הן הגיעו למסקנה המתבקשת ששתיהן בריאות ויפות. "יש לנו תשוקה גדולה לדחוף קדימה דווקא את ההבדלים בינינו", אומרת ג'ס. "אנחנו רוצות להראות כי בריאות ויופי מגיעים בכל מיני צורות וגדלים וכולנו צריכים לאמץ את היופי האישי שלנו". עוד היא הוסיפה "כולנו יכולים להיות כל כך ביקורתיים כלפי עצמנו – להשוות את עצמנו לאחרים במקום להתמקד בדברים שאנחנו אוהבים. רק בגלל שאין לך את סוג הגוף שאת רואה בטלוויזיה ובמדיה חברתית, זה לא אומר שאת לא יפה".

כעת יש לשתיים מעל ל-12 אלף עוקבים והמספרים הולכים וגדלים מדי יום, כי כנראה שעל רקע החשבונות שמעודדים אותנו בעיקר להרגיש שאנחנו לא מספיק רזים, עשירים ומוצלחים, חשבון שעוזר לנו לקבל את עצמנו הוא כמו משב מזגן מרענן באמצע אוגוסט.

אינסטגרםדיאטהדימוי גוףרשתות חברתיות