ג'יזל בונדשן חושפת את הסיבה המפתיעה שגרמה לה לעזוב את ויקטוריה סיקרט

כשחושבים על מותג ההלבשה התחתונה 'ויקטוריה סיקרט' התמונה הראשונה שמיד קופצת לראש היא של הדוגמנית ג'יזל בונדשן, עטוית כנפיים של מלאכית, צועדת על המסלול עם מבט חודר ושיער מתנפנף. במשך שנים רבות בונדשן הייתה הדוגמנית הכי מזוהה עם מותג ההלבשה התחתונה, וכשעזבה את החברה במפתיע בשנת 2006 היא השאירה את התעשייה והמעריצים בשוק. שנים אחרי, חושפת הדוגמנית את הסיבה האמיתית שגרמה לה לתלות את הכנפיים סופית ולהתפטר מתפקידה כמלאכית והאופן שבו ההחלטה הזו נפלה השאירה אותנו פעורות פה. 

בונדשן כתבה על הרגעים שהובילו אותה לוותר על התפקיד שדוגמניות רבות חושקות בו, בספר זיכרונות שהוציאה. בריאיון מוקדמים שנועדו לקדם את הספר היא כבר חשפה שסגנון החיים האינטנסיבי גרם לה בעבר להתקפי חרדה קשים ומחשבות אבדניות, ואפילו סיפרה שהיא מתחרטת שעברה ניתוח להגדלת חזה. כעת כשהספר יצא, ולקראת התצוגה השנתית של מותג העל, כולם מתמקדים בהחלטה הדרמטית ששינתה לה את הקריירה.

ג'יזל הייתה רק בת 19 כשחתמה על חוזה הפרסום עם חברת 'ויקטוריה סיקרט', היא הייתה הדוגמנית הראשונה שעשתה את המעבר בין דוגמנית אופנה לדוגמנית קטלוגים. בספר היא תיארה את תחילת דרכה בענקית ההלבשה התחתונה, וסיפרה שהיא הייתה "כל כך מאושרת" מההזדמנות שקיבלה ומהביטחון הכלכלי שהגיעה איתה. בשנים שדגמנה עבורם, ג'יזל הייתה מהדוגמניות הכי נחשבות ועסוקות בעולם ועבדה ללא הפסקה. היא השתתפה בתצוגות של המותג, בצילומי אופנה ובפתיחת חנויות ברחבי העולם, וככל שעבר הזמן סגנון החיים הזה התחיל להתיש אותה. הקש ששבר את גב הגמל היה למרבה ההפתעה דרישות התפקיד והצורך להסתובב בהלבשה תחתונה. מפתיע אבל מסתבר שגם הדוגמנית הכי גדולה בעולם מודעת לעצמה ומרגישה לעיתים, בדומה לרובנו, לא בנוח עם הגוף שלה. "בשנים הראשונות היה לי נוח לדגמן הלבשה תחתונה, אבל ככל שהזמן עבר היה לי פחות נוח שמצלמים אותי צועדת על המסלול ולובשת ביקיני או חוטיני", היא כתבה, "אני זוכרת שחשבתי – תנו לי בבקשה זנב, גלימה, כנפיים כל דבר שקצת יסתיר אותי".  

ג'יזל בונדשן. צילום: shutterstock

בשנת 2006, כשהגיע הרגע לחדש את החוזה שלה ג'יזל התלבטה אם להמשיך את ההתקשרות עם החברה שהייתה אחראית לאחוז ניכר מההכנסות שלה: "הייתי אסירת תודה על ההזדמנות והביטחון הכלכלי שהחברה נתנה לי. אבל הייתי במקום אחר בחיי, ולא הייתי בטוחה שאני רוצה להמשיך לעבוד שם".

ג'יזל סיפרה שלא ידעה איך לקבל את ההחלטה המורכבת והסתמכה על שיטה ידועה וטובה שכולנו השתמשנו בה בעבר – היא כתבה שני פתקים, אחד עם המילה 'כן' והשני עם המילה 'לא', והכניסה את שניהם לקנקן תה. "עצמתי את העיניים וכיוונתי. אמרת לעצמי שחתיכת הנייר שאבחר תכריע אם אני אמשיך לדגמן או לא ותהיה זו ההחלטה הנכונה עבורי".  פיסת הנייר ששלפה הדוגמנית סיימה את הקריירה שלה ב'ויקטוריה סיקרט', אך למרות שהוויתור היה משמעותי, ואפילו סימן סופו של עידן משמעותי במותג ובחייה, הדוגמנית אמרה שהיא שלמה לחלוטין עם ההחלטה, והודתה  שבתת המודע שלה זאת הייתה התשובה שרצתה לקבל.

ג'יזל בונדשןדוגמניתהלבשה תחתונה