אז מה באמת גברים חושבים על נשים שלא מורידות שיער

אני אפתח ואתנצל בפני כל הנשים שהחליטו לקחת חלק פעיל ב"ינואר השעיר" (או בשמו הלועזי  "ינוהיירי" – מיתוג גאוני) למען המטרה הנעלה של שחרור דימוי גוף, שאני ממש לא תומכת בהן. אני מבינה את האג'נדה של לאורה ג'קסון, הסטודנטית הבריטית שעומדת מאחורי המיזם הזה, ובהחלט חושבת ומאמינה בכל ליבי שאנחנו לא צריכות להיות משועבדות לשום דבר רק כי החברה קבעה או כי "גברים אוהבים". ועדיין, אין שום סיכוי בעולם שאני אקח חלק בזה, בטח שלא במדינה החמה שלנו. באופן אישי, מעדיפה להיצמד ללייזר ולשעווה, ושיהיה ברור: עבורי בלבד ולא עבור אף אחד אחר. אבל היי, שאפו לאורה. שחרור גוף מכבלים זה תמיד טוב.

אלא שלא דעתי האישית או דעתן של נשים היא מה שמעניין כאן, כמו התגובה של בני המין הגברי (מישראל!) שיודעים להרים גבה שעירה על דברים שאינם בקונצנזוס. כשהחלטתי לצאת למסע בין ברים ובתי קפה כדי לבדוק את הנושא, גיליתי שמדובר בגדול בעניין של גיל, או פער דורי – וזה דווקא מפתיע, מכיוון שמי שהיה אמור להיות פתוח יותר בענייני גוף, כלומר בני הדור הצעיר, התגלה כשמרני יותר. גברים צעירים יותר, דהיינו בני דור ה-Y, לא יכולים לסבול שיער גוף אצל אישה, בעוד שגברים בני דור ה-X ואף למעלה מכך, חושבים שזה דבר טבעי לגמרי (יש גם כמובן יוצאים מן הכלל לכאן או לכאן) רק "שיהיה מסודר אסתטי ומריח טוב". אבל כך או כך, אצל כולם עלתה אותה דילמה: "מה יגידו החברים".

בנות, הנה טיפ קטן שאולי לא ידעתן. כדי להוציא אינפורמציה אמיתית וכנה מגברים, אל תדברו איתם כשהם יושבים ליד פרלמנט החברים שלהם. זה בדיוק מה שקרה לי עם אלון, 41. כשסיפרתי לו על הכתבה בשיחה מוקדמת בין שנינו, הוא אמר שבעיקרון אין לו שום בעיה עם שיער גוף. הוא יודע שנשים רבות היום רצות לעשות לייזר או שעווה "ביותר מקו הביקיני" והאמת, הוא אומר לי "אני ממש לא מבין את הטירוף והשעבוד הזה". אני מסבירה לו שהינוהיירי מדבר גם על אזורים חשופים יותר, נניח בית שחי. איך אז היית מגיב? "כל עוד זה אסתטי, ולא משהו שלא מריח טוב או מגעיל, אני לא רואה בזה בעיה", הוא ענה. אני מודה שהוא הפתיע אותי. אם כי את הרוק שהוא בלע כשאמרתי לו את צמד המילים "בית השחי", אני לא אשכח. אמנות הסאב טקסט.

כשפגשתי אותו לראיון הרשמי, הוא ישב בבית קפה עם חברים ואז הוא כבר גילה הרבה פחות אומץ. הוא הראה סימנים של "שכנוע רק לשם הימנעות מלינץ' חברים" אחרי ששי, 34, אמר לו "אם מישהי באה לדייט עם גופייה ושיערות בבית השחי, אני לא אוכל להמשיך".

 עד כדי כך?

"אני הולך למכון כושר, אני עושה לייזר בגב, אני מטפח את עצמי ואז מגיעה מישהי שמבצבץ לה שיער כמו גורילה? תגידי השתגעת?"

 אני מבינה אותך מצד אחד, ומנגד – אתה לא מרגיש שאתה משועבד לכל טקסי היופי? תחשוב, למשל, שהיינו מקבלים זה את זו כפי שברא אותנו הטבע?

"אבל את מבינה שזה בלתי אפשרי? כמה פעמים שמעתי שיחות של נשים שמדברות על כמה ההוא שעיר וכמה זה דוחה אותן, אז היי, אני חושב שאתן לוקחות את הצעד של שחרור נשי שלב אחד יותר מדי קדימה. זה לא קשור לשחרור, תשתחררו בראש, אני לא מבין למה צריך להיות לא אסתטי".

רז "המבוגר בחבורה" (49) קצת פחות נרגש משי. "תראי, כל עוד זו מחאה זמנית וזה עושה למישהי טוב, אז למה לא. אני באופן אישי חושב שבדיוק כמו שלהסיר שיער או ללכת למכון כושר או לעשות בוטוקס נהיה טרנד, אז במה זה שונה עכשיו? לא להסיר שיער כי… אני לא מבין למה אתן בשנת 2019 זקוקות לכל הטקסים האלה?"

 אולי כי עדיין יש אידיאל יופי שמשפיע על הרבה נערות צעירות לרעה, וכל יוזמה שמוציאה בעצם את הצורך ליישר קו עם איזה משהו "לא הגיוני", או לחילופין שיעבוד, יכול לשחרר ילדה בת 16 שלא תתבייש ללכת לים?

"שוב, באופן אישי אני לא אפסול מישהי מקסימה רק כי היא לא מורידה שיער. הייתי נשוי פעם, ואני יודע איך זה בזוגיות. אשתי לשעבר לא פעם העירה לי שמפריעות לה השערות שלי בגב (ברגע זה כל חברי הפרלמנט צוחקים ומציצים לו מהחולצה ט"ל), את חושבת שהלכתי להסיר? לא. זה כואב, אין לי עניין להיות חלק ומבחינתי ככה היא קיבלה אותי וזה מה שאני".

 ואם היא היתה אומרת לך שהיא מפסיקה להוריד שיער בכלל ולהסתובב עם שמלת קיץ, איך היית מרגיש?

"אם זה מה שטוב לה אז סבבה".

 נו, באמת…

"מניח שאולי היה לי קשה יותר אם היינו הולכים עם חברים או משפחה לים. כי אנשים מדברים ולא נעים. ומי שאומר לך שלא אכפת לו ממה שהחברים שלו אומרים לו משקר לך בפרצוף. שוב, אני היום לא אפסול מישהי שזו האג'נדה שלה, תביאי לי את הבריטית ההיא מצדי".

היא צעירה מידי בשבילך.

בהמשך עברתי ללילי רוז, הבר השכונתי, בערב יום רביעי בו חתך הגילאים עומד על 35 ומעלה. ניסיתי לשאול כמה בודדים לצורך הסקר ובעילום שם מה דעתם על נשים שלא מסירות שיער. מתוך 10 גברים, שלושה אמרו "איכס" ושבעה אמרו שהם פחות אוהבים, אבל אם החברה שלהם היתה לוקחת בזה חלק הם היו זורמים איתה. לא ברור לי אם זו תשובה כנה כי שאלתי, או כי כולם פתאום מנסים לצאת בסדר.

בבוקר תפסתי עוד פרלמנט, קשוח יותר. כזה שיושבים בו מטרוסקסואלים קלאסיים שכונתיים. אני מכירה שם רק את ע', קולגה למקצוע שיעשה לי שיימינג אם אזכיר את שמו. הוא צעיר ממני בשנתיים (39) אבל חושב כמו סבא שלי. "מה זה השיט הזה" הוא אומר, "אתן מבזבזות אנרגיה על שטויות. השיער זה מה שתוקע אתכן בחיים? לא זה שאתן מרוויחות פחות מגברים? שעדיין יש אפליה של נשים במקומות עבודה?" (הנ"ל בעברו כתב כלכלי ט"ל).

אז אני מבינה שאתה נגד

"עזבי אותך, זה רק יוצר אנטגוניזם. שכל אחת תעשה מה שנח לה ומתאים לה, אני אישית סולד מזה. למה? כי זה דוחה אותי, אבל מה אכפת לך מדעתי? את רוצה לא להתגלח, שיבושם לך, תרתי משמע".

בשורה התחתונה ע' צודק. יכול להיות שמחאות רשת הן דרך להעלות למודעות דרך עניין שולי, דברים הרבה יותר משמעותיים ממנו. זה לא הסרת השיער כמו העובדה שבשנת 2019 נשים צריכות להיות נאמנות לעצמן. מה הגברים יגידו? מה החברים שלהם יגידו? זה ממש לא צריך לעניין אותנו.

אינסטגרםהסרת שיערשיער פנים