תמונת ההיריון של אשלי גרהאם היא הדבר הכי משחרר שראינו

שנת 2020 עדיין לא התחילה אבל נראה שכבר אפשר לסכם אותה במילה אחת: שחרור. רק בשבוע שעבר כתבה פה ליאת מלכא על עדי הימלבולוי, ששברה את קשר השתיקה לגבי חזרה מהירה למצלמות לאחר הלידה והלחץ לחזור לגזרה טרום הבייבי, והנה עכשיו אנחנו זוכות לשפוך אור על מה שקורה גם בזמן ההיריון.

אשלי גרהאם, דוגמנית הפלאס סייז הכי מצליחה שהיתה לנו, חוגגת את ההיריון הראשון שלה עם תמונה שלא משאירה הרבה לדמיון – לא רק בגלל העירום שלה, אלא גם בגלל שהיא נטולת טשטושים ופילטרים. נטו אישה יפה ושמנה בהריון.

זו ממש לא הפעם הראשונה שאשלי גרהאם מותחת את הגבולות. היא הופיעה על השערים של מגזיני האופנה הנחשבים בעולם, בהם "הרפרס בזאר", "גלאמר" ו-Elle. בשנת 2016 היא הפכה לדוגמנית הראשונה למידות גדולות שהופיעה בשער של גיליון בגדי הים של "ספורטס אילוסטרייטד" ושנה לאחר מכן שוב עשתה היסטוריה כדוגמנית הראשונה למידות גדולות שהופיעה על שערי "ווג" בריטניה וארצות הברית. לצד כל אלו היא נלחמה, וממשיכה להילחם, לשיפור דימוי הגוף בקרב נשים והיא מתנדבת בתנועת "בריאות בכל גודל".

אבל אולי ההישג המשמעותי ביותר של גרהאם היא שהיא כבר מזמן לא רק דוגמנית למידות גדולות או איזה קריוז רגעי, ובטח לא איזה "פריק שואו" שנועלת תצוגות אופנה כדי שכולם ידברו עליהן ביום שלמחרת, אלא היא דוגמנית "של ממש", שמצטלמת עבור חברות שהן לאו דווקא ייעודיות ושחיה את חיי הזוהר וההתחככות עם סלבס בשגרה.   

בהתאם לכך, גם את ההיריון שלה היא מלווה באינספור תמונות לאינסטגרם אבל כנראה שהתמונה הזו הולכת לשבור את הרשת, או לפחות לשבור כמה סטראוטיפים לגבי היריון שכבר מזמן היה צריך לשבור אותם. עד כה התרגלנו לתמונות היריון נוסח נוסח משפחת קארדשיאן או ביונסה. תמונות שנראות כבר כמו ציור מרוב העבודה שנעשתה עליהן. תמונות שאנחנו יכולות לראותן בלבד, כי בסופו של דבר אין להן שום קשר למה שעובר עלינו, ואנחנו נשארות לבד – עם הבטן המתעגלת, הירכיים שמתרחבות והתחושה שלגוף שלנו קורה משהו אחר, משהו לא נורמלי. במיוחד אם אנחנו לא עומדות בטבלאות הישנות שמראות שאישה בהריון צריכה העלות 8-10 קילוגרמים ולא יותר.

אפילו בזמן ההיריון אנחנו לא זוכות לצאת לחופשה ללא תשלום מרגשות האשם והציפייה לעמוד בסטנדרטים. אנחנו צריכות להשמין כמה שפחות, להוריד הכל כמה שיותר מהר ו"לחזור לעצמנו", אף על פי שהודות לאימהות כבר לעולם לא נהייה אותו עצמנו נפשית. אישה הריונית עושה את הדבר הקשה והנפלא ביותר – מגדלת בתוכה אדם. האם בתוך כל זה היא באמת צריכה לדאוג מסימני מתיכה או מעוד כמה קילוגרמים? האם זה באמת יותר חשוב מאשר לעבור את התהליך הזה בצורה בריאה ומיטבית?

אשלי גרהאם לא ניסתה לצאת רזה בתמונה הזו, למצוא את המנח שיטשטש אותה, להסתיר ולכסות. היא עושה בתמונה את מה שהיא עושה לאורך כל הקריירה שלה: נלחמת כדי להראות שאפשר גם אחרת, או יותר נכון – שאפשר להראות את הדברים כפי שהם באמת. כפי שהם גם אצלנו. וזה כל כך משחרר.  

אשלי גרהאםדוגמניות פלאס סייזדימוי גוףצילומי הריון