אורה סולמון: "בעלה של אחותי רצח לי את כל המשפחה. למה רוצים לשחרר אותו?"

אני אורה סלומון. בת 39, תושבת באר שבע, רווקה, אמא מאושרת לשלושת ילדיי המדהימים: ו' בת ה-10, א' בן ה-13, ו-י' בן ה-14. אני אמא של ילדיי יקיריי רק 8 שנים, אבל דודה מהיום שאחותי שרה נכנסה להריון.

אחותי היקרה שרה סולומון ז"ל התחתנה כשהאושר היה לנגד עיניה, החלום שלה לבנות בית ומשפחה צנועה נולד מהרגע הראשון שהכירה את "האביר על הסוס הלבן". אבל החלום התנפץ ונגדע כשלשרה מלאו בסך הכל 37 שנים. אותו בוקר שהתחיל בזריחה של יום רגיל, היה יום בו השמיים נפלו והכל והקול זעק. למה? איך? למה דווקא אנחנו? ולמה דווקא היא? סיטואציה שלצערי מוכרת למשפחות רבות.

שרה נרצחה בידי בעלה לפני כ-8 שנים, רצח אכזרי ומזעזע שהמוח האנושי לא יכול לקלוט. הרוצח, בעלה, היה סוהר בשב״ס, משכיל, וללא כל עבר פסיכיאטרי. הוא הבין ששרה מתכוונת להיפרד ממנו, ורצח אותה בצורה הכי אכזרית שניתן להעלות על הדעת. הוא אנס את גופתה המתה וכרת בסכין גליוטינה את ראשה של שרה, וכל זאת לעיני הילדים הקטנים!

אחותי נרצחה ודמה עדיין נשפך. בית המשפט גזר על הרוצח 27 שנות מאסר, אבל לא הרבה אחרי שדינו נגזר הוא קיבל "פרס" – קיצור של שנה מעונשו מפני שערער לעליון בטענה שמעשה מגונה באדם מת אינו נחשב לעבירה, ועל כך הוא זכה בשנה פחות מעונשו. וזה לא הכל, כי ממש ברגע האחרון לפני פיזור הכנסת הוחלט לתקן את סעיף הרצח בחוק העונשין ולהוסיף לו תיקון שנקרא ״חוק הגליוטינה״. לפי הסעיף המדובר והמזעזע "במצב של הפרעה נפשית חמורה העונש המקסימלי לא יעלה על 20 שנות מאסר". אותו תיקון יגרום לקיצור עונשם של 18 רוצחים, רוצחה של שרה ביניהם. עונשו צפוי להתקצר בשבע (!) שנים. המדינה מפקירה את הנשים שלה והראש לא יכול להבין ובטח שלא להכיל.

שרה סולומון ז"ל והרוצח. צילום מתוך פייסבוק

אני וילדיי היקרים מבלים, מטיילים, ולכל אחד ואחת מהם יש חברים ויש אותנו, משפחה גדולה שתומכת ומחבקת אחד את השני. שנים אני ומשפחתי עסקנו בגידולם של הילדים יחד עם אחותי, שאמנם לא איתנו פיזית אבל היא איתנו ברוחה למרות הכל. אני אישיות מאוד אופטימית ומלאה בשמחה וזה מה שהעברתי לילדים וכך הצלחנו לגדול יחד. למדנו לחיות לצד האבל ולא את האבל. למדנו להעריך את החיים ולהגיד תודה על כל יום. מי כמונו יודע שהכל יכול להשתנות ביום אחד. אנשים צריכים להבין שבמקרים כאלה לא רק האישה נרצחת, כל המשפחה שלה נרצחת ונכנסת לחלל אינסופי. כשאני אומרת שבן זוגה לשעבר של אחותי רצח לי את כל המשפחה אני מתכוונת לזה ממש – לפני 3 שנים אמא שלי נפטרה ממחלה קשה, אבא שלי נפטר לפני שנתיים גם ממחלה, ואחי נפטר לפני כשנה. ברור לי שהכאב והצער הם אלו שגרמו להם להירצח כמו שרה.

היום יש לי את הכוח מילדיי יקיריי להוביל ולשנות כדי שמה שאנחנו עברנו לא יקרה עוד, אנחנו נעשה הכל כדי להעלות מודעות ולהנציח את זכר יקירתנו. עד עכשיו הצעקה שלי הייתה שקטה והלב שלי מעולם לא הפסיק לכאוב אבל אחרי ששתי נשים נרצחו החודש, הרגשתי שאני לא יכולה לשתוק עוד. ביום ראשון נרצחה אישה שלישית והכאב כל כך גדול. הגיע הזמן להתאחד ולהילחם. לא להשאיר לבד אף אישה. כולנו צריכים לפעול ביחד להפסקת התופעה האיומה. די לכאב! די לרציחות! די לנשים שקטות! די!

לעמוד הפייסבוק שהוקם לזכרה של שרה ז"ל: שרה סולומון ז"ל-הדף הרשמי

אסתי אהרונוביץמיכל סלהמריה טלרצח נשיםשיחת היוםשרה סולומון