תיעוד מצמרר: רשימת התפילות של דור כרסנטי ז"ל, ערב חתונתה למי שעתיד להיות הרוצח שלה ושל ילדיה

דור כרסנטי ונדב סלע חיו במושבה מגדל, הם היו זוג צעיר. הורים טריים ליוסף בן השנה ושמונה חודשים, ובנימין, תינוק רך בן שמונה חודשים בלבד. ביום שבת, ה-28 בינואר 2017, עמדה דור בת ה-23 במטבח ביתה והייתה עסוקה בהכנת ארוחת הצהריים. בבית שהו באותו זמן שני ילדיה הקטנים, בעלה, ושני ילדי השכנים שבאו לבקר – נחמן, בן ה־11 וחצי, ונתן, שהיה צעיר ממנו בשנה.

תיאור האירועים שהתרחשו בבית באותה שעת צהריים הוא מזעזע ובלתי נתפס, מדובר באחד ממקרי הרצח הקשים בתולדות המדינה. בזמן שדור שהתה במטבח נטל נדב סכין גדולה ודקר את דור בכל גופה, עד שהתמוטטה. ילדי השכנים נחמן ונתן הבחינו במתרחש אבל לא הספיקו לברוח. סלע התנפל על שניהם עם הסכין, הוא דקר את נתן, עד שהעמיד פני מת, ולאחר מכן פנה לעבר נחמן ודקר אותו אינספור פעמים. משם המשיך ורצח באכזריות גם את שני בניו הפעוטים יוסף ובנימין. מסע הקטל האכזרי הסתיים כאשר סלע היה בטוח שכולם כבר מתים, החליף בגדים ונמלט למטע עצי זית הסמוך לביתו עד שנתפס ע"י המשטרה. בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע אותו בארבע עבירות רצח במחשבה תחילה, ונגזרו עליו ארבעה מאסרי עולם ועוד 10 שנות מאסר בגין ניסיון רצח. היחיד ששרד את אותו מסע הקטל ביום שבת שמשי היה נחמן.

דור כרסנטי ז"ל ונדב סלע ביום חתונתם. צילום: באדיבות המשפחה

דור כרסנטי ונדב סלע לא היו נשואים זמן רב. הם היו זוג צעיר ונראה היה שכל החיים לפניהם. ארבע שנים לפני אותו יום שחור, דור הצעירה עוד חלמה על המשפחה הגדולה שתקים יחד עם נדב ורק קיוותה לאהבה גדולה ושמחה שימלאו את ביתם. ערב חתונתה כתבה דור "רשימת תפילות", 20 משאלות תמימות ומלאות תקווה לחיים המשותפים שלה ושל החתן שלה, אותו אחד שיהפוך להיות הרוצח שלה. הרשימה שמעידה על אישה שמחה שכל החיים לפניה, הפכה בדיעבד לתיעוד מצמרר וזיכרון עצוב של חיים שנגדעו באיבם על ידי האחד שייחלה ל"אהבה גדולה" איתו. "שנמצא דירה טובה ומדויקת בקלות ונמלא אותה בתורה ואהבה, הריון בקלות, ובטוב ושמחה, כוחות לעזור לנדב", כשיודעים כיצד רצח נדב את דור וילדיהם המשותפים, כל שורה הופכת לאגרוף בבטן. "לפני שהתחתנה היא חשבה שחייה יהיו נפלאים, אך לצערנו הרב היא לא הבינה שהתחתנה עם הרוצח הכי אכזר במדינתנו", סיפרה אמה רוית סבג, מי שמצאה את הרשימה והעבירה אותה לידי מערכת און לייף.

רשימת המשאלות של דור. באדיבות רוית סבג

רשימת התפילות של דור:

שההכנות לחתונה ילכו טוב.

שירים, צילומים

שנמצא שמלה וכל הנלווה בקלות

שתהיה רשימת מוזמנים טובה

שהחתונה תהיה כשרה וטהורה

שיהיה קידוש השם

שנכוין בברכות בחופה.

שהכל ילך חלק בלי תקלות.

שהמשפחות יסתדרו ביניהן.

המקווה והחינה יהיו יפים ומועילים.

שיהיה שלום בית בינינו

אהבה גדולה, הבנה אחד בין השני, כף זכות

הכרת הטוב, ויתור, שמחה עצומה,

שנמצא דירה טובה ומדויקת בקלות

ונמלא אותה בתורה ואהבה, הריון בקלות,

ובטוב ושמחה, כוחות לעזור לנדב. ללמוד

ולהעמיק בתורתך, התבודדות בכל יום,

רהיטים, כלים, אוכל בבית, מחשבות חיוביות ועין

טובה אחד לשני. שרשימת המטלות תתמלא

בסיעתא דישמיא. שתמיד נראה אותך מול עינינו.

דור כרסנטי. צילום באדיבות המשפחה

****

מערכת און לייף הרימה מבצע גיוס המונים לקו חם לפנייה של נשים בסיכון. נשים שאולי חוששות ואין להן לאן לפנות להכרה, תמיכה, ייעוץ ועזרה. נשים שחוששות שאולי הן "רק" קרבנות לאלימות מילולית או כלכלית. בואו לקחת חלק בפרויקט שיכול לחולל כאן שינוי אמיתי ולהפוך את ישראל למקום בטוח יותר לנשיםתמכו  כדי שנוכל להגיע לכל אישה ולעזור לה.

כדי לסייע לתגבור קווי החירום, והצלת נשים נוספות שנמצאות במערכות יחסים אלימות ולא יודעות לאן לפנות תמכו: https://bit.ly/2NV44R6

#לאמשאיריםאףאחתלבדאלימות כלפי נשיםדור כרסנטירצח נשים