"חששתי עליה. רציתי להגיד למיכל שתשמור על עצמה אבל פחדתי שהיא לא תאמין לי"

יצאנו לדרך עם קמפיין גיוס ההמונים לטובת קווי חירום 24/7 לנשים בזוגיות אלימה בעקבות הרצח של מיכל סלה ז"ל. כתבתי אז טור שנשא את השם "האישה הבאה שתירצח היא חברה שלכם בפייסבוק". הטור זעזע רבות, הן שאלו 'איך נזהה'. נתנו את הסימנים אבל אז הגיעה השאלה- למי פונים? הבנו מהר מאוד שאין כתובת אחת ברורה, שאין למי לפנות 24/7 ולדעת שיש שם אזן קשבת, כמו שיש במרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית (1202), שאין את המספר הזה שכולם מכירים ושצריך כתובת. הרצח של מריה טל ז"ל שבוע אחר כך וזה של אסתי אהרונוביץ ז"ל עוד באותו חודש הבהיר – צריך לתת מענה ועכשיו.   

המכתב שפורסם אמש בחדשות 12 על ידי הפרשן המשפטי גיא פלג טילטל אותי. זה בדיוק מה שאנחנו מדברות עליו כבר חודש תמים, על הצורך לתת מענה לעשרות אלפי נשים שנמצאים בזוגיות אלימה גם אם לא תמיד זו אלימות פיזית. את המכתב כתבה בת זוגו לשעבר של אלירן מלול, הרוצח של מיכל סלה והוא נשלח למשפחתה האבלה. 

"קול דמי אחי זועקים אליי מן האדמה"

"ככה כבר שלושה ימים מול הפייסבוק והחדשות, מביטה בפנים של מיכל, מנסה לעכל, להפנים שהנורא מכל קרה, שהוא אשכרה עשה את זה.

כמה פחדתי עליה, כמה הייתי עסוקה בה, תוהה מה שלומה. לכי תסבירי עכשיו לכל העולם מה היה שם, מה היית שם, ובעיקר מה הוא היה ואיך אפשרת את זה. שומעת וקוראת איך מסביב כולם מזועזעים, לא מעכלים, לכאורה אדם מן השורה, עובד נוער. 

תוהים איך זה יכול להיות כי בתמונות הם מחייכים ואוהבים ומאושרים אעלק. 

לכי תסבירי שהכרת פסיכופת, קנאי ואובססיבי, שנכנס לאמוק, ולהתקפי זעם והיסטריה".

כך היא כתבה, כולה פצועה בעצמה, ממה שהיא עברה, ממה שעברו אלו שהיו בנות הזוג שלו לפניה ואחריה, ומנטל האשמה שלא הייתה שם להזהיר. זה קרה לה והיא לא הזהירה את הבאות אחריה. 

"בשישי שלחו לי את הכתבה, תהו אם אני מכירה את מיכל, ראיתי ורציתי למות. הפחד קיבל צורה, קיבל כותרת צבע בעיתון. 

הזדעזעתי, נחרדתי, ולרגע לא הופתעתי, זה אלירן אבל לכי תסבירי עכשיו.

איך תסבירי עכשיו מה עשית שם?  איך נשארת? איזו שבורה ומרוסקת יצאת משם, איזה דיכאון אכלת כשהמציאות שבה והתבהרה לך מחדש. 

שלושה ימים שכבתי במיטה מפורקת למיליוני רסיסים, מפוצצת בפלאשבקים, שממאנים ללכת. הכל חזר. אתמול בלילה יצרו איתי קשר כמה בנות זוג לשעבר, המומות ושבורות, גילינו כי כולנו עברנו חוויות קשות, הזויות ובעיקר דומות. דפוס פעולה סיסטמתי, אכזרי ומעוות. איך הצליח ללפות אותנו, ולתעתע בנו, לאיים, להפחיד, להשתלט עלינו, לנתק אותנו מהמציאות. שוחחנו הבנות, בכינו, עיכלנו את מה שהיה בעבר וליקקנו פצעים ישנים וצלקות מכוערות".

כל אחת ואחת מאלו שהיו עם אלירן מלול פחדו ממנו. קיוו שזה קורה רק להן, אבל זה לא היה המצב. 

"הכרתי את מיכל,  ידעתי מי היא, כשהתחילו את הקשר רעדתי בלב, פחדתי עליה. חששתי עליה, רציתי להתקשר ולומר לה 'אחות שלי יקרה תשמרי עליך טוב', ופחדתי. בעיקר שלא תאמין לי, שתחשוב שאני מקנאה. פחדתי ממנו, סיפרתי לעצמי שכנראה רק איתי היה ככה, כנראה זו אני שעוררתי בו דברים. 

אבל הוא התנהל ככה מול בנות. הטריד, הציק, טמטם וצילק. גיליתי שהיה אלים פיזית ומילולית להרבה בנות זוג. העיף חפצים, איים בסכין,

אלירן היה חלש על חזקות, חיפש אותנו הנשמות האדיבות, החכמות. אלו שמאמינות בבני אדם, מאמינות בטוב. וסרט ופצע עד כמה שיכול. שתה את דמנו והלך. 

זו לא אפיזודה, זה ממש לא רגע של אי שפיות זמנית, זה האדם, זה אלירן והוא רוצח. וכבר שנים שהוא הולך ומצלק נשים, ומכאיב ופוגע".

לפי הדיווח של חדשות 12 כותבת המכתב בחרה שלא להעיד במשטרה, רק המכתב שלה ישמש עדות למה שעברה. היא עצמה עדיין חוששת. כמוה יש רבות, רבות מדי. אסור לנו לתת לזה להימשך, הגיע הזמן שניתן להן כתובת. תמכו עכשיו בקווי החירום בלינק הבא http://bit.ly/33Aa7kP . יחד נוכל להציל חיים! יחד נוכל לסייע לאחרות. 

#לאמשאיריםאףאחתלבד

 

#לאמשאיריםאףאחתלבדאלימות נגד נשיםמיכל סלה ז"ל