"במשך ארבע שנים בן זוגי היה שופך עליי מים רותחים ושורף לי את הבגדים"

"במשך ארבע שנים בן זוגי היה שופך עליי מים רותחים, שורף לי את הבגדים, חונק אותי כי 'עצבנתי אותו' ואני לא העזתי לספר לאף אחד אף פעם. מבחורה אנרגטית שהייתה בלב הקליקה החברתית, אחת כזאת שמחזקת ומכוונת אחרים בחוץ – הוא הפך אותי לעכבר מוכה, רועדת מפחד, בודדה וסובלת בתוך הבית שלי.

פחדתי לחשוף את "הסוד" שלי כדי לא לאכזב אחרים, עד שיום אחד הוא ניסה לרצוח אותי עם הסכין ואני זעקתי דרך חלון הבית לעזרה. אבל אף אחד לא בא לעזור. בנס הצלחתי להגיע לטלפון וחייגתי לאימא שלי, היא הגיעה להציל אותי ולעולם יותר לא חזרתי אליו. זו הייתה הפעם הראשונה שסיפרתי למישהו על מה שעבר עליי".

את סיפור החיים הקשה הזה חשפה דנה אינטרנשיונל בסרטון שהופק לקידום קווי חירום לנשים שנמצאות בזוגיות אלימה, אבל מי שבאמת עומדת מאחוריו היא אינגה גל מדורסקי, עוזרת פרלמנטרית לשעבר ומזרחנית. מדורסקי הסכימה להשתתף בקמפיין של און לייף ועמותת לא לאלימות, ולשתף בתקופה הכואבת

בחייה כדי לנסות לעזור לנשים אחרות שנמצאות במצבה לצאת מחיים של אלימות, ולגרום להן להתקשר לקווי החירום ולבקש עזרה. מספרו של הקו הוא 6724*.

"חשוב להבין שבמהלך הזמן, מי שנמצאת במעגל האלימות מאבדת את הרגישות, התחושה והחדות של זיהוי האלימות", סיפרה אינגה בטור שכתבה, "עם הזמן את לא חשה את אותו פחד שהיה בהתחלה. את גם תמיד מאמינה בתת מודע שהוא לא יעבור את הקו האדום. הרי זו את, 'הבובה שלו' כמו שהוא קורא לך. כשאת בתוך זה, נדמה לך שהסיוט הזה הוא מחזורי אבל קצר, והנה הסשן הזה יסתיים עוד כמה דקות והוא יבכה ויבקש סליחה והכל ישוב להיות שקט. כנראה זה מנגנון הגנה נפשי שמסנוור, כי במציאות האובייקטיבית את יותר ויותר יחד איתו, ובעצם יוצרת לגיטימיות לאדם הכי קרוב אליך להתעלל בך. עבורי זה נגמר טוב יותר מאשר עבור נשים אחרות. באותו לילה הרגשתי שהוא הולך לדקור אותי בוודאות. ראיתי את זה בעיניו. קרה לו משהו אחר, זה התאסף והצטבר. הוא היה גוש עצבים מטורף. נעלתי את הכלב בארון בגדים כי הוא תקף אותו בתגובה להרמות יד עליי וחששתי שהוא יהרוג אותו. הוא נעל את דלת הבית ולקח את המפתח, לא יכולתי לצאת. וכשהוא התקרב אליי עם הסכין שברתי את שלבי התריסים של החלון שפנה לחצר הבית ולראשונה בחיי התחלתי לצרוח כמו מטורפת שמישהו יציל אותי. אף אחד לא עלה לדירתנו, לא התקשר למשטרה. גם זה יושב בראשי עד היום".

במהלך הצילומים חשפה דנה אינטרנשיונל בפני צוות הצילום של גיא פינס, כי גם היא חוותה בצעירותה אלימות מצד בן זוג, החוויה הקשה קרתה לה עוד בימים שלפני הפרסום. "הייתי בגיל 19 בערך, קיבלתי בעיטה מהאהבה הראשונה שלי, בעיטה פיזית", שיתפה. "החזרתי מה שיכולתי להחזיר, ושם זה נגמר". בהמשך תיארה הזמרת את התחושות שמציפות אותה כשהיא שומעת על נשים שחוו אלימות: "הרגש הראשון שעולה בי הוא מחשבות כעס, איך אישה יכולה להרשות לעצמה? איך דברים כאלה נמשכים לאורך שנים? ואז אני עוצרת את עצמי, 'הלו, תירגעי', נורא קל לדבר מהצד, אסור לדבר בשם אף אחת שלא חותה מקרים כאלה וצריך לספר את הסיפור שלהן".

הרעיון לקמפיין החשוב הגיע בעקבות מותן האכזרי של מיכל סלה, מריה טל ואסתי אהרונוביץ' ז"ל, שהזכיר שוב את הצורך לחשוף נשים שנמצאות בקשר אלים לעובדה שיש מתנדבות שיכולות לסייע, להוות אוזן קשבת ולעיתים לתת להן כלים לעזוב את הבית. אל הסרטונים, שאמורים להיות מופצים ברחבי הארץ, התגייסו דנה אינטרנשיונל, תמר איש שלום, קארין ושירן סנדל, אמילי עמרוסי ויאנה בריקסמן. כל אחת מהן סיפרה סיפור חיים של אישה אמיתית שחיה עם גבר אלים ומתעלל והצליחה להינצל.

"אם גם את חיה בזוגיות אלימה, את חייבת להבין שזה לא אומר שאת חלשה או שנכשלת, את לא לבד", אומרת אינגה גל מדורסקי בסופו של הסרטון שלה עם דנה, "התקשרי עכשיו ל-*6724. הקו פתוח 24 שעות, 7 ימים בשבוע לכל אישה שחיה בזוגיות אלימה וצריכה אוזן קשבת או ייעוץ או הכוונה. אני הצלחתי להינצל והרווחתי את החיים השלמים שלי חזרה. הם מגיעים גם לך".

#לאמשאיריםאףאחתלבדאינגה גל מדורסקיאלימות כלפי נשיםדנה אינטרנשיונלקווי חירום לנשים