זוכרות את כולן: 20 נשים נרצחו בישראל מאז תחילת השנה

ארוכה רשימת המתות שלי מלהזכיר את כולן, אחת אחת, שלא לדבר על חיי סבל כאן, ספק חיות ספק מתות בין החיים, אינני יודעת מה גרוע יותר. אולי למות מבלי אפילו להזכר על ידי איש גרוע יותר.
אל תתבלבלו, כל אחת מהן שבזיכרון שלנו הייתה יכולה לצעוד ביננו היום וגם ההפך הוא הנכון, כל אחת מאתנו – יכלה להיות רק עוד שם בזיכרון.

20 נשים נרצחו השנה. בתמונה מימין למעלה מאסטוול אלאזה, לשמאלה ילנה יצחקבייב, שורה שנייה מימין טטיאנה חייקין, במרכז מאיה ווישניאק, משמאל נסרין עבד אל-חפיד ג'בארה. שורה תחתונה מימין נג'ח מנסור, לצידה משמאל נבין אלעמרני

אין לנו באמת הגנה בשום מקום, באף זמן. מתוקף היותנו ילדות, נערות, נשים צעירות ומבוגרות.  כבר ראינו את זה קורה לנו בשכונות הכי נחשבות, בבתים הכי יפים, על ידי השכן הכי דואג, והמורה הכי מסור.

ראינו את זה קורה לנו כשאנחנו בלי מילים ולגמרי תלויות אבל גם כשאנחנו בכירות, עצמאיות ומצליחות לשדר עסקים כרגיל.
זה לא חשוב אם אתן מחכות לאור יום כדי לצאת לקנות חלב, כי בשכונה שלכן אין תאורה ולכן אין בטחון בשל הזנחה ממסדית רבת שנים כמו השכונה שאני גרה בה בדרום תל אביב או שאתן מוקפות כל טוב מבחוץ אבל בתוך הבית שלכן טרור מתמשך על כל הוצאה, על כל יציאה, על כל נשימה. כמו שראינו באינסוף מקרים מחרידים, עצם היותנו במקום ובזמן הלא נכון ולבד יכול להפוך אותנו לעוד שם בזיכרון, לפעמים זה באמת רק עניין של מזל, כמה שניות, השגחה פרטית או מישהו שעבר.

הנרצחת האחרונה וופאא כנאענה מהכפר עראבה. התלוננה מספר פעמים על אלימות מצד בעלה אבל השופט זיאד סלאח (בתמונה במרכז)  הרחיק אותו לחמישה ימים בלבד מהכפר. אחרי שרצח אותה הוא נמלט (צילום: סלמאן סעיד יאנוח גת , דוברות המשטרה)

ביום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים אנחנו רוצות לכבד את זכרן של אלו שעלינו לזכור לעולם ולהטביע את חותמן בלב המרחב הציבורי הסואן של שדרות רוטשילד. אולי מבט העוברים והשבים בשדרה מיד יום  על השלט הזה יזכיר לכולנו מה אפשר וצריך לעשות מידי יום כדי שאף אחת מאתנו לא תהיה – רק  עוד שם בזיכרון.

לצאת ממעגלי האלימות זה קשה מאוד, אבל לצאת מהם לבד זה כמעט בלתי אפשרי וכדי שאף אחת לא תהיה שם לבד צריך שגם אף אחת לא תהיה אדישה.
צריך שנהיה ערניות אחת לשניה, ערבות זו לזו, לפעמים שכנה רחוקה או אפילו עוברת אורח שאת אפילו לא יודעת את שמה יכולה להציל את חייך אם הגיהנום שלך קורה בבית. ואם אנחנו ערניות, דואגות זו לזו, מרשתות אחת את השנייה במה שאפשר וצריך אז אפשר גם לצאת ממעגלי האלימות ולא רק להישאר בחיים אלא ממש לחיות אותם. 

**
אם מעניין אתכן.ם לדעת מה אפשר וצריך לעשות בואו לשמוע עדויות של נשים אשר יצאו ממעגלי האלימות, אחרי שתשמעו אותן לא תדעו הכל אבל תדעו קצת יותר טוב.
לקראת יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים, תנועת שוברות קירות מזמינה אתכן ואתכם להצטרף למאבק.
**

ביום ראשון ה-22.11 תתארח הפעילה החברתית דלאל דאוד, להרצאה על סיפור חייה: "עד שהמוות יפריד בינינו". דלאל, שהשתחררה לפני כשנה מהכלא לאחר שריצתה 18 שנה על הרג בעלה המתעלל, מובילה היום את ועדת המומחים.ות של "שוברות קירות" העוסקת בזכויות אסירים ואסירות ונשים נפגעות אלימות. כל ההכנסות ממכירת הכרטיסים יועברו ישירות לדלאל כתמיכה בפעילותה החברתית. רכשו כרטיס>>

**

ביום שלישי ה- 24.11 בשעה 19:30 (שדרות רוטשילד 106) 11 יערך בתל אביב כינוס לאירוע "שדרות הזיכרון", במהלכו תוקם אנדרטה ראשונה לזכר קורבנות האלימות המגדרית, כך שכל מי שיעברו מעתה ב"שדרות הזיכרון" יזכרו את אלו שאבדו ולא ישובו. לפרטים נוספים>>

שדרות הזיכרון

**

תנועת שוברות קירות היא תנועה אזרחית ופמיניסטית במימון הציבור ולמען הציבור. התנועה, בהנהגת הפעילות החברתיות כרמן אלמקייס עמוס ועו"ד ספיר סלוצקר עמראן, המקדמת קמפיינים ציבוריים ותקשורתיים, בונה קהילות ובמקביל מסייעת באופן פרטני לכל מי שמתקשה היום לחיות בכבוד.

**

לא מעט נשים חשות כלואות בביתן היום יותר מתמיד. לקריאת תמרורי האזהרה שכתבו בפורום מיכל סלה כנסי ללינק הבא 

חיה בזוגיות אלימה? מחפשת אזן קשבת? התקשרי עכשיו לקו החירום של ל.א לאלימות ואון לייף 6724* 24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת 
 
אלימות נגד נשיםיום המאבק באלימות נגד נשיםרצח נשים