מעסה, לא זונה

ב-2006 הוגשה במשטרת פורטלנד תלונה נגד סגן נשיא ארה"ב לשעבר אל גור בטענה שהטריד מינית מעסה מקצועית שהזמין ואף ביצע בה מעשים מגונים. מכיוון שהמעסה הולי האגרטי סירבה להיחקר, השוטרים לא יכלו לפתוח בחקירה. רק בינואר 2009 הופיעה האגרטי במשטרה עם הצהרה כתובה וטענה כי גור ליטף אותה, נישק אותה ושלח לעברה רמיזות בעלות אופי מיני בעת שהעניקה לו עיסוי בבית מלון מפואר בעיר.

עוד באון לייף:

ב-2010, לאחר שהופסקה החקירה מכיוון שלא נמצאו מספיק ראיות, החליטה המשטרה לחקור שוב את המקרה לאחר שהאגרטי התראיינה לשבועון "נאשיונל אינקוויירר" ודרשה חקירה משטרתית מלאה של התלונה שלה נגד גור, שמצדו הכחיש כמובן באופן חד משמעי את ההאשמות. לאחר כמה חודשים נסגר התיק סופית מחוסר ראיות.

באוגוסט התלוננה מעסה במשטרת מודיעין כי בעת שטיפלה בלקוח והעניקה לו עיסוי הוא ביצע בה מעשה מגונה. המתלוננת ביקשה מהחשוד שישלם לה את שכרה ושיעזוב את המקום, אך החשוד טען שאין ברשותו כסף ונסע. המשטרה עצרה את הלקוח בחשד לביצוע מעשים מגונים ופתחה בחקירה.

זה כולל גם הרפיה בסוף?

זה לא מקרי שמעסות מקצועיות חשופות למעשים מגונים ולהטרדות מיניות. גברים רבים ששוכרים את שירותיה של מעסה משוכנעים שקנו את גופה של המעסה ולכן יזכו לטיפול מקיף וממצה, שיכלול בסופו גם הרפיה מינית – אם באשמת מכוני הליווי הרבים הפזורים ברחבי הארץ ומסווים את עצמם כמכוני עיסוי ואם בשל החשיבה המעוותת כי הלקוח רכש את המעסה עצמה לשעה, ולא את שירותיה בלבד.

לדברי שלי (שם בדוי), מטפלת בשיאצו, "שמעתי הרבה משפטים שהם בגדר הטרדה מינית מלקוחות פוטנציאליים, מן יציאות כאלה שנאמרות כמו בדיחה, בעיקר מגברים מבוגרים יותר. נשאלתי לא אחת אם הטיפול כולל הרפיה בסוף. ללקוחות כאלה אני פשוט עונה שלא ומקבלת אותם לטיפול כי לרוב ההטרדה נגמרת שם. אם למשל הלקוח היה מוריד את המכנסיים באופן מכוון, מבחינתי זו עילה לסיום הטיפול. קרה לי כבר, במסגרת עבודתי עם קופת החולים, שהגעתי לאנשים הביתה והם החלו להתפשט כי חשבו שגם שיאצו נעשה בעירום. הסברתי להם ששיאצו מצריך בגדים נוחים והם התלבשו.

"אני חושבת שעבור מעסות מקצועיות הסכנה היא גדולה יותר מכיוון שברגע שהמטופל עירום לגמרי יש יותר הצעות. תחום העיסוי הוא תחום פרוץ כי הוא לא נחשב לטיפול רפואי. לפעמים גם המודעות שמעסות מפרסמות הן קצת מבלבלות ולוקח להן זמן למצוא את הניסוח המדויק כדי שאנשים יבינו שמדובר בעיסוי מקצועי בלבד, ולא מעבר לכך. צריכים להיות כתובים שם דברים מאוד ספציפיים כדי שזה יהיה ברור, כמו לדוגמה להגדיר זאת כ"עיסוי רפואי". בשיאצו זה כמעט לא קורה".

שירה (שם בדוי), מעסה, מספרת כי בתקופה שבה עדיין פירסמה את שירותיה במקומונים שונים ושמה ושירותיה הופיעו גם בדפי זהב היא נהגה לקבל טלפונים מבחורי ישיבה ירושלמים שביקשו טיפול. "הם לא אמרו מפורשות שהם מעוניינים בשירותי מין, אבל שאלו אם זה בעירום מלא ומה זה כולל בדיוק. הסברתי להם שמדובר בעיסוי רפואי בלבד שלא נעשה בעירום מלא, והם העדיפו לוותר על שירותיי. היו אחרים שהחלו לספר על בעיות בתפקוד המיני, וציפו שאהיה עבורם כסרוגייט. סירבתי לקבל אותם כמובן. מאז למדתי לפרסם את שירותיי באופן אחר, שמדגיש כי מדובר בעיסוי מקצועי שנועד להרפיית שרירים תפוסים וכדומה, ולא מעבר לכך".

סיון (שם בדוי), אף היא מעסה, נתקלה בלקוח שביקש ממנה מפורשות הרפיה מינית. "הוא היה לקוח חוזר, וההיכרות ארוכת השנים בינינו גרמה לי להרגיש מספיק נוח להתבדח ולשוחח אתו, יותר מאשר עם לקוחות אחרים. יום אחד, בזמן ששכב על גבו, כשרק סדין מכסה את אזור המפשעה שלו, הוא העיר על כך שהשדיים שלי נראים ממש יפים מהזווית הזו, ניסיתי להתעלם ולשכנע את עצמי שדמיינתי, אבל היה נדמה לי שגם ראיתי בליטה לא ראויה באזור המפשעה, אז פשוט ניסיתי לא להביט לכיוונה ולהתרכז באיברים שאותם עיסיתי בלבד. מיותר לציין שמאותו רגע ועד לסוף הטיפול, הפסקתי לדבר עמו.

"בסוף הטיפול שאלתי איך היה לו. הוא ענה שהגב השתחרר, אבל הוא רצה גם שחרור אחר. הבנתי למה הוא התכוון, אבל רציתי שיאמר זאת מפורשות, אז שאלתי למה התכוון. הוא ענה: 'את יודעת למה אני מתכוון', השבתי שלא. הוא השתתק ומאז הפסיק לבוא לטיפול".