שתי נשים תקפו מינית גבר בתחנת דלק

תקיפה מינית מצולמת מעוררת סערה בארה"ב. כן, אתם קוראים נכון. תקיפה מינית אחת בודדת מעוררת סערה במדינה בה בממוצע כל שעתיים וחצי עוברת אישה תקיפה מינית. כלומר, כ-10 פשעי מין ביום, כ-3,600 בשנה ובכל זאת, התקיפה הספציפית הזו תופסת את כל כותרות העיתונים האמריקאים ב-24 השעות האחרונות. מה הופך אותה לכל כך מיוחדת? ובכן, הקרבן, לשם שינוי, הוא גבר. התוקף, לשם שינוי, היא תוקפת או יותר נכון- תוקפות.

בסרטון שצולם במצלמות האבטחה של תחנת דלק בצפון-מזרח וושינגטון הבירה, נראות שתי נשים שנכנסו לתחנה בשעה 4:00 לפנות בוקר. השתיים נטפלו לאיש שהמתין לתומו בתור בקופה. אחת מהן פצחה בריקוד טוורקינג שכלל מישוש וגיפוף גופו של האיש. האישה השנייה, לבושה באדום, נגעה בגופו שוב ושוב. ע"פ דיווח המשטרה הנשים "השתמשו בכוח ותפסו מספר פעמים במפשעה ובישבן של הקרבן בצורה מאוד אגרסיבית ללא רשותו וללא הסכמתו".

הקורבן ביקש משתי הקופאיות בתחנת הדלק לקרוא משטרה, אבל לטענתו הן "פשוט ישבו שם ולא עשו דבר". מתוסכל, הוא יצא החוצה וחייג בעצמו למשטרה. הוא ניסה להיכנס למכוניתו אולם הנשים תפסו את זרועו בכוח ומנעו זאת ממנו. כשהצליח להיחלץ, הוא נכנס לאזור שטיפת המכוניות של תחנת הדלק והתקשר למשטרה. בסופו של דבר, הנשים עזבו.

אחת מהנשים, עיינה מארי נייט, בת 22 מלאס וגאס, נעצרה ויוגש נגדה כתב אישום על התעללות מינית מדרגה שלישית. נייט נעצרה לאחר שעוברי אורח הבחינו בה והזעיקו את המשטרה. החיפושים אחר האישה השנייה המופיעה בסרטון נמשכים.

"הותקפתי מינית על ידן" סיפר הקרבן וביקש שלא יציינו את שמו. "הרגשתי קרבן ב-100%. כשמישהו תופס בחלקי הגוף שלך ללא רשותך, לא משנה מי זה, זה אלים לחלוטין. זה לא שהן תפסו אותי במכנסיים או משהו כזה, הן ממש מיששו בכוח את הגוף שלי".

התגובות לאירוע הזה, כמובן, לא אחרו לבוא. כמה גולשים ברשתות החברתיות טענו שהקרבן בכלל צריך להגיד תודה על תשומת הלב שניתנה לו. לעומת זאת, קבוצות שנלחמות באלימות מינית ביקשו מהגולשים לזכור שכשהם צופים בסרטון הזה, הם צופים בפשע מצולם.

"זאת לא בדיחה. אסור  לקחת את זה בקלילות ובהומור," אמרה ג'סיקה רייבן, מנכ"לית ארגון "פעולה קולקטיבית עבור מרחב ציבורי בטוח"."זו דוגמה מעולה להטרדה מינית במרחב הציבורי שלפי הנתונים שבידנו נשים עוברות בעיר הזו על בסיס כמעט יומי, וזה לא מקובל לחלוטין", היא הוסיפה. "כן, זה קורה גם לגברים וזה לא בסדר בשום צורה".

שני דברים שצריך לשים אליהם לב בסיפור הזה: הראשון, התגובה הכמעט אינסטינקטיבית שלנו לאירועים בהם גבר מותקף על ידי אישה. לדעת רבים, רבים מדי, אירוע כזה בכלל לא יכול להתרחש במציאות. אנחנו מסתובבים בעולם בו לימדו אותנו שגברים רעבים למין בכל שעה ביממה, עם כל אישה ואם מדובר בשתי נשים- עוד יותר טוב, אחי! מה אתה מתלונן? קיבלת שתיים בלי לבקש בכלל.

גבר שמתלונן על כך הוא הומו או אימפוטנט או סתם אפס בכיין. תגיד תודה ותהנה. אז מה אם 4 בבוקר ורק נכנסת לקנות בקבוק מים בתחנת דלק? אז מה אם אתה בזוגיות מלאה ומאושרת ואין לך עניין ביחסי מין שאינם חלק ממנה? אז מה אם אתה בכלל לא נמשך לנשים הללו? אז מה אם אתה לא בקטע של סקס ברגע הספציפי הזה? אם אתה לא מרגיש שום צורך או רצון או חשק? תהיה גבר ותהנה!

הדבר השני שיש לתת עליו את הדעת הוא היקף הסיקור והיחס הציבורי שאירועים כאלה מקבלים: התקשורת בוערת, הרשתות החברתיות כמרקחה והמשטרה מנהלת מצוד (!) אחרי האישה התוקפת השנייה. נראה שכל העולם עצר מלכת בגלל האירוע הזה. אם תקיפות מיניות של נשים שמתרחשות בעולם בכלליות ובארה"ב ספציפית היו זוכות לאותה ההתייחסות, אולי הנתונים היו קצת פחות מחרידים. וזה בדיוק העניין. אישה שתוקפת גבר זה אירוע נדיר. גבר שתוקף אישה זה עניין שבשגרה.

אם אישה הייתה עומדת בתחנת הדלק בשעה 4:00 בבוקר ושני גברים היו ממששים את גופה באגרסיביות ובורחים, האירוע הזה היה מתויק כ"עוד מקרה לא נעים בכלל" שקורה לאישה במהלך חייה. לא בטוח שהתקשורת הייתה טורחת בכלל לדווח וסביר להניח שהמשטרה הייתה מתנהלת בעצלתיים ולא מרימה מסוקים לאוויר כי היי! עוד אישה הותקפה מינית במרחב הציבורי. מה כבר חדש? ובינינו- מותק, מה חשבת שיקרה כשבחרת לעמוד לבד בתחנת דלק באמצע הלילה? למה ציפית?

אונסאונס גבריםאור סופראלימות מיניתגבריםנפגעי תקיפה מיניתתקיפה מינית