אב של אנס מורשע: הוא לא צריך לשבת בכלא על אקט של 20 דקות

מסתבר שלא רק אצלנו אנסים מקבלים עונשים מגוחכים על העבירות שלהם. לכל מדינה יש את ה"יניב נחמן" שלה.

ברוק אלן טרנר, שחיין בן 20 וסטודנט באוניברסיטת סטנפורד בפאלו אלטו, קליפורניה, הורשע בתקיפה מינית של אישה מחוץ לבית האחווה של האוניברסיטה, סמוך לפח אשפה. התקיפה אירעה בראשית השנה שעברה בשעה שטרנר היה שיכור ואילו האישה הייתה חסרת הכרה לחלוטין.

ב-30 במרץ הורשע טרנר בתקיפה מינית עם כוונה לבצע אונס באדם שיכור, חדירה עם חפץ זר לאדם מחוסר הכרה וחדירה עם חפץ זר לאדם שיכור (כן, אלו שני סעיפים שונים). בית המשפט גזר עליו 6 שנות מאסר שהומרו בשבוע האחרון בששה חודשי מאסר בכלא מחוזי ומדוע? השופטים טענו כי לשהותו בכלא עשויות להיות השלכות קשות לרווחתו. שופט בית המשפט העליון, אהרון פרסקי, אמר "למאסר ממושך תהיה השפעה חמורה על טרנר. אני לא חושב שהוא מהווה סכנה לאחרים".

האנס השחיין. ברוק טרנר

לקרבן של טרנר, בינתיים, אין זיכרון מהתקיפה עצמה. בעדותה בבית המשפט סיפרה האישה – שאיננה סטודנטית בסטנפורד – שהדבר היחיד שהיא זוכרת הוא שהתעוררה בבית החולים עם מחט תקועה בזרועה, שיער מרושל ודם יבש על הידיים, המרפקים והבגדים.

"לקחת ממני את הערך העצמי שלי, את הפרטיות שלי, את האנרגיה שלי, את הזמן שלי, את הביטחון שלי, את האינטימיות שלי, את הקול שלי, עד היום", אמרה בעדותה הקורבן בבית המשפט, בעודה מתארת את הטראומה שנגמרה לה, "איבדתי את העצמאות שלי, את השמחה הטבעית שלי, את אורח החיים שהיה לי, את היציבות… הכל התעוות עד לבלי הכר. הפכתי לאישה סגורה, כועסת, עייפה, עצבנית, ריקה".

אם לא די בהפחתת העונש המופרכת אתמול, קיבל השחיין הצעיר תמיכה לא מפתיעה אך מרגיזה ביותר מאביו, דן טרנר שהבהיר לכולנו תרבות אונס מהי. האב כתב מכתב שהוא מעין כתב הגנה על בנו עם הטיעון המדהים הבא: "הוא לא צריך להיכנס לכלא על אקט של 20 דקות בלבד".

טרנר בקושי התייחס לפשע של בנו. במקום זאת הוא טען בתוקף שבנו "לא אלים" והתמקד בשאלה כיצד חייו של השחיין לשעבר שסומן כתקווה אולימפית "עתידים להשתנות לנצח", וכי הוא "לעולם לא יצליח להגשים את עצמו".

המכתב פורסם בטוויטר ידי מישל דאובר, פרופסור למשפטים בסטנפורד ואחד הכוחות המניעים מאחורי המדיניות החדשה של האוניברסיטה בדבר צעדי ענישה לגבי תקיפה מינית בקמפוס. דאובר הדגישה את החלק במכתב בו טרנר טען כי מדובר ב"מחיר כבד לשלם עבור 20 דקות של פעולה מתוך 20 השנים שהוא חי" תוך שהוא מתעלם מהעובדה שהבן הלא אלים שלו הורשע בעבירות אלימות קשות במיוחד. עם אב כזה פלא שהבן לא טרח לאמץ מושגים כמו אחריות אישית, הגינות וכבוד לזולת?

אונסאור סופרברוק טרנרעברייני מין