סטודנטית הפיצה 300 עלונים ברחבי הקמפוס: 'זה האנס שלי'

סטודנטית באוניברסיטת ג'ורג'טאון הדפיסה למעלה מ-300 עלונים עם תמונה של הסטודנט שאנס אותה ואת מספר הטלפון שלה שמזמין סטודנטיות אחרות לדווח על אירועים דומים.

העלונים הוסרו תוך 24 שעות על ידי חבריו של הסטודנט אולם עד אז הם כבר זכו לתפוצה רחבה  בסנפצ'אט והאירוע הפך לשיחת היום באוניברסיטה.

הסיפור התחיל בתחילת החודש הנוכחי, כשהצעירה דיברה עם שותפתה לדירה והשתיים גילו כי שתיהן הותקפו לכאורה על ידי אותו אדם. היא החליטה לקחת את המידע הזה צעד אחד קדימה ולברר האם ישנן נשים נוספות שהותקפו גם הן ע"י אותו בחור. "חשבתי שאם העלונים יופצו כמו שצריך, נערות אחרות שהותקפו יצאו עם זה החוצה", היא מסבירה.

היא הדפיסה מאות עותקים של עלונים בהם נראה הסטודנט התוקף מצולם בבניין הקפיטול ומעל הצילום נכתב באותיות גדולות: "האם ראית את האנס הזה? כשהמילה "אנס" מודגשת. מתחת מצוין מספר הטלפון המעודד נשים אחרות לספר את סיפורן.

היא הפיצה אותם בסוף השבוע שעבר בעזרת אחיה, אחותה וחברה טובה. הארבעה הגיעו מניו יורק לוושינגטון ביום שבת בערב ופיזרו את העלונים בכל רחבי הקמפוס. על פי הדיווח המשטרתי, קרוביה נתפסו קצת אחרי חצות על ידי שוטרי ג'ורג'טאון ונאסר עליהם לחזור. הם עומדים בפני קנס של עד 1000$ ושישה חודשי מאסר אם יחזרו.

לדברי הסטודנטית, מאז פרסום העלונים, שלוש נשים פנו אליה כדי לחלוק חוויות דומות. כל השלוש פנו לאחר מכן לנציבה למניעת הטרדה מינית בהנהלת אוניברסיטת ג'ורג'טאון ודיווחו גם שם על האירועים.

נציגי האחווה (תא סטודנטים המשמש כמועדון חברים עבור סטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות בצפון אמריקה) של הסטודנט אישרו כי הוא עומד כעת לפני השעיה מלימודיו נוכח ההאשמה, מעמד שעשוי להוביל להרחקתו מהאוניברסיטה לצמיתות.

הסטודנט סירב בתוקף להגיב בכלי התקשורת על הפרשה. לפני שמחק את חשבון הפייסבוק שלו פירסם פוסט בו כתב: "זה באמת נכון מה שהם אומרים, בזמנים הקשים ביותר נחשפים החברים הכי טובים שלך, ואני בורכתי. תודה גדולה לכל מי שמאמין בי וכאן כדי לתמוך בי. הצדק יצא לאור".

"אמרתי לו 'אתה מכאיב לי'"

לדברי הסטודנטית, התקיפה התרחשה ב -29 בינואר, 2016, כשהיא הלכה למסיבה במעונות הסטודנטים. היא היתה אז סטודנטית באוניברסיטה אחרת בוושינגטון (אחר-כך עברה לג'ורג'טאון).

היא זוכרת ששיחקה ב"משחק שתייה" בחדרו. "הוא אמר לי לשתות יותר ממה שאני שותה בדרך כלל", היא אומרת. "הוא ממש דחק בי לעשות את זה. בסופו של יום, זו הייתה הבחירה שלי לשתות, אבל לא הרגשתי שאני נמצאת בשום סוג של סכנה.. אמרתי לו מה הגבולות שלי, והוא אמר שזה בסדר מבחינתו. לחברים שלי לא היה מושג איפה אני – הם גם היו שיכורים ולא חשבו ישר", היא אומרת.

ואז הוא תקף אותה.

"חד משמעית ביקשתי ממנו להפסיק, והוא אמר לי לא. אמרתי לו 'אתה מכאיב לי' ו'אני לא רוצה לעשות את זה' והוא אמר  'לא, אני יכול לגרום לך להרגיש טוב יותר'. הייתי ממש תקועה שם".

מיד לאחר התקיפה הסטודנטית הגיעה לבית החולים ושם גם קיבלה תמיכה ראשונית מנציגי מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.

היא לא דיווחה למשטרה באותה עת וגם לא להנהלת האוניברסיטה הקודמת בה למדה.  לדבריה, רק במהלך השיחה עם שותפתה לחדר, הבינה שהיא לא היחידה שהותקפה ע"י הבחור וההבנה הזו הניעה אותה לדבר.

תלמידי ג'ורג'טאון מתרעמים על השיימינג

"העלונים האלה היו ממש בכל מקום", סיפרה אחת הסטודנטיות, "הם הוצגו גם בסנאפצ'אטים של אנשים, מי שפיזר אותם ממש טרח שהם יגיעו לכל חור אבל בבוקר למחרת כולם נעלמו. אני בטוחה שאנשים זרקו אותם".

בחירתה של הסטודנטית בשיימינג במקום בתלונה רשמית במשטרה היא חלק ממגמה הולכת ומתרחבת של חשיפת שמות פומבית של גברים שביצעו לכאורה עבירות מין. בדצמבר האחרון, סטודנטית במידלבורי פרסמה בפייסבוק פוסט עם שמות של למעלה מ -30 אנסים לכאורה. הפוסט הפך לוויראלי תוך שעות ספורות.

על אף הבעייתיות החוקית של האקט הזה, יש לציין כי הסטודנטית בעצם עשתה בכוחות עצמה את מה שהמשטרה נוהגת לעשות פעמים רבות לאחר דיווח על תקיפה מינית- לפרסם את שם התוקף במטרה לגרום לנשים נוספות שנפגעו לכאורה מאותו אדם להגיע למשטרה ולהתלונן.

אולם לא כולם קיבלו את הרעיון הזה בשלווה. "הופתעתי מאוד", סיפר אחד הסטודנטים, "הרבה אנשים מדברים על זה ואין ספק שהעלונים זכו לתשומת לב רבה. חלק מהחברים שלי הסתובבו בקמפוס ופשוט הורידו את העלונים בלי לדעת דבר על עובדות המקרה", סיפר, "זאת פשוט נראית לי דרך לא אחראית בצורה נוראית לפתור סכסוך מכל סוג שהוא. אני רק יכול לדמיין שזה יוביל לתהליך משפטי ארוך ומאוד לא נעים שהיה כדאי ששני הצדדים בסכסוך הזה היו נמנעים ממנו, במיוחד אם ההאשמות שקריות, כי זו השמצה פומבית ופגיעה בשמו הטוב. אם הן נכונות, זו לא הדרך הנכונה להתמודד איתן".

מאוניברסיטת ג'ורג'טאון נמסר שאין באפשרותם לדון בדיווחים פרטניים על התנהגות מינית בלתי הולמת בקמפוס אולם הם שלחו את ההצהרה הבאה:

"בג'ורג'טאון ישנם מנגנוני סיוע ודיווח רבים עבור שורדות ושורדי אלימות מינית ועבור עדים לאלימות כזו. האוניברסיטה מקיימת תהליך מקיף ומסודר בכל חקירת דו"ח על התנהגות מינית בלתי הולמת ובנוסף מציעה שורה של משאבים לתמיכה בנפגעות ובנפגעים. אנו מעודדים את חברי הקהילה שלנו לנצל את המשאבים הרבים הזמינים כדי לדווח או כדי לבקש תמיכה לאחר תקרית כזו".

אוניברסיטהאונסאלימות מיניתשיימינג