קרבנות להתעללות ממשפחות חרדיות לא שותקים יותר

וודאי נחשפתם בשבועות האחרונים לסיפורה של המשפחה החרדית בת ה-11 ילדים ממרכז הארץ שעברו התעללות ממושכת ויומיומית על ידי הוריהם. משפחה זו הייתה מוכרת מאוד לרשויות אכיפת החוק והרווחה, שנים רבות הם הצליחו לחמוק מטיפול ראוי על ידי הרשויות. לא עברו ימים רבים מהרגע שהגיעה אלינו לארגון "לא תשתוק" הפנייה ונכנסנו לתמונה, עד אשר התבשרנו כי המשטרה עצרה את ההורים המתעללים והצילה את 11 נפשות אלו מעוד יום של טרור והתעללות בבית שאמור היה להגן עליהם. לא נחנו ולא שקטנו ולו לרגע אחד, הגענו עד לדרגים הבכירים ביותר כדי לדאוג שלא תעבור שניה אחת נוספת בה הילדים הרכים הללו יאלצו לחוות כאב שכזה.

המקרה הזה גרם לי להיזכר בפעם הראשונה בחיי שבו הבנתי את משמעות המילים "מלכודת מוות". זה קרה כשד' ישב מולי על ספה אדומה ובלה בדירה שבה הוא גר. לכאורה עוד אינטייק ראשוני 'רגיל' של נפגע, אחד מעשרות שערכתי בחודשים האחרונים. ידעתי שהוא בן 32, חרדי לשעבר, מאובחן כסובל מדיכאון ומשתמש קבוע בסמים קשים. נפגע "קלאסי" אם אפשר לקרוא לסיטואציה הנוראית הזו כך.

בביישנות ומבוכה הוא סיפר לי שהיה קורבן להתעללות מינית קשה וחולנית בילדותו במשך שנים. כששאלתי אותו מי היה האדם שפגע בו, הוא עונה לי "שניהם". לפרצופי התמה הוא השיב "שניהם – גם אבא וגם הרב'ה". 

ואז הוא חשף בפני את שעבר עליו יום יום מגיל 7 עד גיל 11. מסכת התעללויות קשה ונוראית. בבוקר, כשהיה בדרך לחיידר עם התיק הקטן על הגב, הוא היה רועד מפחד, וממלמל תפילה מיוחדת בתחינה לבורא עולם – אולי היום שוב פעם ירצה הרב'ה "להעניש" אותו על מעשה כלשהו שכלל לא עשה? אולי היום שוב יקרא לו הרבה' למקלט של החיידר? אולי היום הרב'ה שוב יגזול את נשמתו ואת תום ילדותו, וינצל אותו בצורה הכי אכזרית שניתן לתאר? "בבקשה ממך השם, תעשה שהרב'ה ישכח ממני היום, תעשה שהוא יישאר בהפסקה בחדר מורים ולא יצא", הוא התפלל. ובדריכות הזו הוא העביר את שגרת היום שלו בחיידר השכונתי.

אם עבר היום והגיעה השעה לצאת הביתה, אנחת רווחה הייתה משוחררת מפיו, ותמיד הוא היה מודה לקב"ה על עוד יום שחלף בשלום, מבלי הסיוט הנוראי הזה. אבל הוא ידע שהשמחה הזו היא זמנית. היא יכולה להתפוגג בין רגע. הוא ידע שאבא מחכה לו בבית, כי אבא אמר לו אתמול שהוא צריך שוב לנסוע איתו ל"סבא וסבתא", או ששוב אבא התנדב לערוך "קניות" יחד עם בנו בכורו. ושם, ברכב הישן, הוא היה נגמר. הוא ידע ש'אבא של הבית', הוא לא 'אבא של האוטו'. אבא של האוטו היה מתלבש בדמותה של חיה טורפת ומטורפת. הוא היה מתפלל חרישית ובתום לב שהוא ואבא שלו ימותו באותו רגע. הוא היה מבקש מהשם שהרכב יעשה תאונה ואבא שלו ימות, ואחריו גם הוא. הכל כדי שהגיהנום שהוא עובר יפסק עכשיו.

וכך שנה אחר שנה, הוא עדיין המשיך לקוות, ותמיד האמין בכוחה של התפילה להציל אותו ולהקל את המעמסה הכבדה על כתפיו הרכות של ילד קטן.

ואז הוא סיפר לי שיום אחד הרב'ה אמר לו שהוא יודע על הנסיעות שלו עם אבא ברכב, ובאותו היום ממש, גם אבא אמר לו שהוא יודע על העונשים המיוחדים שנותן לו הרב'ה. ואני אנא אני בא. שניהם ידעו איש על מעשיו של האחר. שניהם הסכימו הסכמה שבשתיקה לתת לכל אחד לרצוח שוב ושוב את נפש הילד. הדמויות שאמורות להיות המשמעותיות ביותר לילד הקטן, פגעו בו באכזריות מרושעת במשך שנים. מלכודת מוות של ממש.

באותו רגע הבנתי למה אני עושה את מה שאני עושה. אני כאן להיות פה לאותם ילדים שכבר לא מאמינים באדם. אני כאן כדי לצרוח את הזעקה שלהם. אני כאן כדי לוודא שהיא תהדהד בכל פינה אפשרית, שתנער את בני האדם מהתרדמת בה הם שרויים, ותגרום להם לפקוח את עיניהם ולהושיט יד של תקווה לאלו שאיבדו אותה מזמן.

אף אחד לא יעצור את הרכבת הזאת. יחד איתנו עומד צבא שלם של אנשים שלא מסכימים לשתוק עוד ולו לרגע אחד, והרכבת שועטת קדימה במהירות ובביטחון מלא להגיע ליעדה בעזרת השם.

גם אתם יכולים לעזור

בימים אלו נמצאת בידכם היכולת לעזור לאותם אלפי נפגעים ששותקים את הפגיעה שלהם ומתייסרים איתה לבדם במשך שנים. כבר 4 שנים שבמסגרת הפעילות בארגון "לא תשתוק", שלהקמתו הייתי שותף, אני נפגש מידי יום עם נפגעים ונפגעות מהמגזר החרדי. שומע את שעברו ולא מאמין בכל פעם מחדש. אבל מהרגע בו הם אזרו אומץ והרימו טלפון, חייהם משתנים דה פקטו. הם מקבלים מאיתנו גב מלא ותמיכה ללא סייג. אנו מלווים אותם לכל אורך תהליך השיקום. אם מדובר בהנעת הליך פלילי ובשיתוף פעולה מלא עם המשטרה והפרקליטות לכל אורך ההליך, וכן בתמיכה רגשית וליווי צמוד של אנשי הצוות שלנו לכל אורך הדרך. כמו כן, פרויקט הדגל שלנו הוא טיפול נפשי בסבסוד כמעט מלא לכל נפגע שרוצה ומוכן להתחיל בהליך שיקום.

 

ב-36 השעות הקרובות, ארגון JCW העולמי מגייס $1,000,000 בקמפיין בינלאומי ומודיע על הרחבת פעילותו בארץ באמצעות ארגון "לא תשתוק" המקומי. כל שקל שלכם יוכפל ב-4 על ידי התורמים שלנו. בלחיצה על הלינק למטה, תוכלו להיות חלק מהשינוי החיוני והמבורך המתרחש בקהילה. השתתפות שלכם בקמפיין הגיוס שלנו תגרום לשינוי ההולך ונבנה, להתעצם ולגדול עוד יותר. בעזרת הסיוע שלכם נוכל לגדול ולהגדיל את כיסוי הסיוע שאנו מספקים לנפגעות ולנפגעים מהמגזר החרדי.

עדכון: הקמפיין הגיע ליעדו! מעל מיליון דולר נאספו. מי שרוצה להמשיך ולתרום יכול לעשות זאת כאן:

בנק לאומי
סניף 916
מגן לילדים ומשפחות
חשבון  67200/64

עזרו לנו לעזור להם. עזרו לנו לשבור את חומות השתיקה.

#לא_תשתוק

 

 

 

 

אלימותאלימות מיניתהתעללות בילדיםפדופיליה