הרבנות הראשית מציגה: מה צריך לעשות אחרי שאונסים ילדה בת 11?

הרבנות הראשית לישראל מזכה בתעודת הסמכה לרבנות מועמדים שבין השאר עוברים בהצלחה בחינה כתובה. דוגמה לבחינה כזו, בהלכות נידה, ניתן למצוא באתר הרבנות הראשית. בין שאלות פולשניות עד ביזאריות בענייני נשים אינטימיים, מופיעה גם שאלה מצמררת בפדופיליה.

שאלה מספר 5 במבחן באתר הרבנות הראשית אומרת כך:

"אדם התחתן עם כלה בת 11 שנים בלבד (עדיין לא ראתה דם מימיה), מה הדין ולמה חוששת במקרים הבאים:

א. נבעלה בעילת מצווה ולא ראתה דם.

ב. לאחר החתונה התחילה לראות כתמים כל גופה ובגדיה.

ג. לאחר חצי שנה התחילה לראות דם לראשונה וזו הייתה ראיה ארוכה שנמשכה מספר ימים."

צילום מסך מתוך המסמכים שמופיעים באתר הרבנות הראשית

כלומר, כדי לקבל סמיכה לרבנות, על מועמדים לענות נכונה מה קורה כאשר גבר אונס ילדה בת 11 שלא קיבלה מחזור אפילו, ומה קורה אם אחרי חצי שנה של אונס מתמשך, היא מקבלת מחזור. רמז: התשובה לא כוללת לקחת את הילדה למרכז לנפגעות תקיפה מינית ולהעביר את פרטי התוקף למשטרה. למרות שמדובר בשתי עבירות פליליות, נישואים עם קטינה ואינוס, סמל המדינה מתנוסס בגאון הראש עמוד הבחינה שמופיע כאמור באתר אינטרנט ממשלתי.

למען הסר ספק, מחלקת בחינות והסמכה ברבנות הראשית מדגישים באתר כי הרבנות הראשית "שמה לה למטרה לייעל ולשפר את מערך הבחינות והשירות לנבחנים. כחלק משיפור השירות: עודכנו חומרי הלימוד לבחינות והותאמו למציאות בת זמננו". מציאות בת זממנו כמו להתחתן ולאנוס ילדה בת 11.

בעקבות פוסט שלי ושל דרור רג'ואן, שמצא את הבחינה באתר הרבנות, עשרות רבות של אנשים כתבו אי מיילים זועמים לרבנות הראשית בדרישה להסיר את השאלות בפדופיליה מהמבחן. "הזדעזעתי עמוקות…כאזרח במדינה אני נפגע מלראות כי מוסדות המדינה דנים בשיוויון נפש בתסריטים פדופיליים, של חתונה עם בת 11 (בכפייה כמובן. ובניגוד לחוק) בעילתה (קרי: אינוסה. מדובר בקטינה, יש לחזור ולהזכיר) ובדיקתה לאחר מכן. אני מציע…לממוענים ולכותבי המבחן לדמיין את ביתם בת ה-11…ודי. אין צורך להמשיך", כתב האזרח המודאג ערן כהן.

התייחסות של ערן כהן. צילום מסך

לפי אתר הרבנות הראשית: "מחלקת בחינות והסמכה אחראית על הליך הבחינות למתן תעודת הסמכה לבעלי תפקידים תורניים, רבנים, דיינים, משגיחי כשרות ושוחטים. הליך ההסמכה כולל בחינות בכתב על מנת לקבל תעודת כושר מתאים או אישור זכאות. עמידה בכל התנאים והמבחנים מזכה את הנבחן בתעודת הסמכה מאת הרבנות הראשית לישראל."

הבחינה בפדופיליה בה מועמדים לתפקיד רב נשאלים על סוגיות הלכתיות, שבמקרה לגמרי מהוות עבירות פליליות ומוסריות בחסות ותחת סמל המדינה, היא דוגמה מובהקת לעיוות ולסתירה העמוקה בין שלטון החוק ומדינת ההלכה שאותה מייצגת הרבנות הראשית לישראל. אולי הכי פשוט היה לתאר את המבחן הזה, בו בדמיונו של כל נבחן ילדה נאנסת ברקע לדיון המיזוגני בחזית, כבנאליות של הרוע.

****

עד רגע זה לא התקבלה תגובת הרבנות הראשית לדברים. נוסיף ונעדכן 

הדרת נשיםהרבנות הראשיתהשפלהפדופילה