הכתובת 'כל אנס בא יומו' רוססה סמוך לביתו של הנאשם המרכזי באונס באילת

האונס הקבוצתי באילת גרם לזעזוע עמוק בקרב ישראלים רבים. אחרי ההפגנות, בסוף השבוע האחרון גם פעולת 'אות קלון' ראשונה כנגד איסי ריפאלוב בן ה- 28 מחדרה שהוגדר הנאשם הראשית באונס הקבוצתי של הנערה בת ה- 16. סמוך לביתו ולבית משפחתו רוססה הכתובת 'כל אנס בא יומו'. האלמוניות שריססו את הכתובת אמרו כי 'לא רק את פרטי הנערה אפשר לחשוף כדי להוסיף ולפגוע בה. גם אל הנאשמים ובני משפחתם אפשר להגיע ולהשיב באותה מטבע. וגם להזהיר את הקהילה מפני האנסים ולתבוע צדק." 

#כל_אנס_בא_יומו פעולה ראשונה שביצעו אלמוניות סמוך לביתו ובית משפחתו של הנאשם הראשי באונס הקבוצתי של הנערה באילת, איסי…

פורסם על ידי ‏צדק חברתי – חדר המצב‏ ב- יום שבת, 5 בספטמבר 2020

הפוסט שעלה בעמוד הפייסבוק 'חדר מצב' זכה לאלפי לייקים ותגובות. אחת מהמגיבות צרפה תגובה של אחת מבנות משפחת הנערים שכתבה: 'אל תדאגי, לכל שבת יש מוצאי שבת. סה"כ הם השתעשעו עם הנערה וחוץ מזה אולי זה הפנטזיה שלה מי את שתתערבי בחיי המין של הילדים. אבל אל תדאגי בקרוב מאוד הם יזוכו על הפרצוף שלך ושל התקשורת השמאלנית, קנינו להם כבר כיפה עם הקדשה ונעשה חפלה עד אור הבוקר." 

פנינו אל אותן אלמוניות דרך גורם שמכיר אותן כדי לשאול איך נולדה ההתארגנות ומה המטרה שלה:

"ההתארגנות נולדה מתוך הבנה מעמיקה כי לרשויות במדינת ישראל אין את היכולת ו/או המוכנות לקחת אחריות מלאה על עברייני המין שפועלים כאן ופוגעים בנשים, גברים, ילדים ובקהילות שלנו. הזמן הגיע להתאחד ולקחת את השליטה על המרחב הציבורי כדי שכולנו נרגיש בטוחות ובטוחים. עד שלא נדע שכל אנס במדינה הזאת נענש, עד שאונס יחייב כליאה, עד שלא יחילו ענישת מוצא על עבירות אינוס המחייבות כליאה של האנס למאסר עולם ולא פחות מעשרים שנה בפועל, אנחנו נמשיך לבצע פעולות תגמול.
כל עוד אנסים מסתובבים חופשי, כל עוד רשויות אכיפת החוק והדין אדישות וחסרות משאבים למלא תפקידן כראוי, כל עוד הענישה לא מרתיעה, כל עוד ממשיכה להתעצב בחברה הישראלית תרבות חולה ומעוותת שמטפחת ותומכת באנסים ומאשימה את הקורבנות, אנחנו נמשיך. אנחנו לא נשתוק ולא נאפשר פגיעה מכל סוג בקהילות שלנו. אנחנו נהיה פה וביחד נפתח קהילה חזקה של נשים וגברים שלא מוכנות.ים לשתוק. אנחנו מאמינות לה. אנחנו מאמינות לך, לכן, ולכם. מי שסימנו עצמם הם האנסים שהראו לכולנו שהם לא מפחדים ועכשיו הם משלמים את המחיר. זאת רק ההתחלה."

 

'כל אנס בא יומו'האונס הקבוצתי באילת