הצעת חוק: לבקש אישור להפלה מהאיש שאנס אותך

הצעת חוק חדשה שהוגשה על ידי חבר קונגרס רפובליקני במיזורי תדרוש מאישה שרוצה לעבור הפלה לקבל הסכמה החתומה על ידי נוטריון מאביו של התינוק, גם אם הוא פגע בה פיזית.

הצעת החוק הוגשה על ידי ריק בראייטן, שהסביר בפירוט שלמרות שיש להצעת החוק חריגים מסוימים, נשים הסובלות מאלימות במשפחה אינן פטורות מההכרח לבקש רשותו של האב. "מה הקשר בין חייו של הילד ליחסים בין הוריו" שואל בראייטן, "רק בגלל שמדובר במערכת יחסים אלימה, זה אומר שהילד צריך למות?"

ומי נמצאת ב'ועדת החריגים' לחוק? למי מותר לעשות הפלה בלי אישור האב? נשים שההיריון מסכן את חייהן או את חיי העובר ונשים שנכנסו להיריון כתוצאה מ"אונס לגיטימי".

מהו אונס לגיטימי? טוב ששאלתם. את המונח המחליא "אונס לגיטימי" הגה טוד אקין, חבר קונגרס רפובליקני לשעבר שטען ב-2012 שלנשים שעברו "אונס לגיטימי" – כלומר, אונס "אמיתי" בו הן הביעו התנגדות פיזית ברורה – יש מנגנונים בגופן שמונעים מהן להיכנס להיריון. לא ברור מאיפה בדיוק שאב אקין את המידע המופרך הזה אבל כצפוי, האמירה המטופשת הזו עוררה סערה מכל הקצוות הפוליטיים.

אישה חייבת להוכיח שנאנסה אם היא רוצה להפיל. ריק בראייטן

לפי הצעת החוק של בראייטן אישה תידרש להוכיח שה"אונס הלגיטימי" באמת קרה כדי להימנע מהצורך לבקש את הסכמתו של האב להפלה."בדיוק כמו כל אונס, אישה חייבת לדווח על כך, וחייבת להוכיח את זה," אמר בראייטן. "את לא יכולה פשוט ללכת ולהגיד, 'אה, כן, נאנסתי," ואז לעבור הפלה. זה חייב להיות אונס לגיטימי".

בראייטן טוען שאת ההשראה לשינוי החוק בכל הנוגע להפלה קיבל משום שהוא עצמו נדרש לקבל את הסכמתה של אשתו לפני שעבר ניתוח לכריתת צינורית הזרע.

עם כל הכבוד להשראה של בראייטן ולפני שאתם פוערים פה בתדהמה: אין שום חוק בארצות הברית שדורש מגברים לבקש רשות מנשותיהם לביצוע ניתוח כריתת צינורית הזרע. מה שכן,יש כמה מקומות שמספקים שירותי רפואה פרטיים במיזורי שמחזיקים במדיניות לפיה נדרשת הסכמתה של השותפה לחיים לביצוע ההליך מחשש לתביעות.

אם הצעת החוק של בראייטן תעבור בבית המחוקקים של המדינה ותהפוך לחוק, סביר להניח שהיא תיחסם על ידי בתי המשפט העליון שקבע כבר ב-1992 שהדרישה להודיע לבן הזוג על הפלה עתידית מנוגדת לחוקה.

אונסאור סופרהפלה