משתלם להיות עבריין מין בישראל

אתמול גזר בית המשפט השלום על איש חיי הלילה, אייל פלג, שנתיים מאסר בפועל על סחר בסמים. פלג נעצר לפני כעשרה חודשים בחשד שסיפק מריחואנה למפורסמים. הוא הודה במיוחס לו והסביר כי עשה זאת כתוצאה ממצב כלכלי קשה שבעקבותיו לא הצליח לממן את צריכת הסמים שלו עצמו. "לא היה לי כסף לממן את הסם והתחלתי לעשות קניות לחברים. רק כשנעצרתי הבנתי מה המשקל והמשמעות של צריכת הסם האובססיבית", כך סיפר לחוקרים.

במקביל, התגבש הסדר טיעון בין הפרקליטות לדני ביטון, אביו של אייל גולן, לפיו הוא יואשם בסעיפים של ניצול קטינות לזנות והבאת אדם למעשה זנות בנסיבות מחמירות. והעונש? המדינה מבקשת לגזור עליו שנה וחצי מאסר בפועל. ההגנה מבקשת שהעונש יהיה פחות משנה. במילים אחרות, במקרה הטוב, דני ביטון, הגבר בן ה-60 שניצל ככל הנראה נערות לסיפוק תאוותיו המיניות, ישב בכלא שנה וחצי. כשהוא ישתחרר, אייל פלג שמכר ג'וינטים לחבר'ה שלו, כולם אנשים מבוגרים ומיודעים, עדיין ישב בכלא. ככה נראית מערכת המשפט בישראל.

כתב האישום נגד ביטון היה אמור לכלול 6 מתלוננות אולם במסגרת ההסדר יהיו בתיק שלוש מתלוננות בלבד – 2 קטינות ובגירה אחת. הפרקליטות מבקשת להגיע להסדר, לטענתה, כדי לחסוך מהמתלוננות את מתן העדות. לשמחתכם הרבה, תמלולי השיחות בין ביטון לנערות כבר פורסמו בכלי התקשורת. הנה תזכורת:

ביטון: מה קורה נסיכה?

קטינה: הכל טוב.

ביטון: אם אני לא שומע כל בוקר את הקול שלך, לא עובר לי היום.

קטינה: מה…? היום יוצאים?

ביטון: בטח. מה זה הצעקות האלה?

קטינה: בבית ספר, בבית ספר, כואב לי הראש כבר מהם.

ביטון: את רוצה שבערב נבוא נאסוף אותך?

קטינה: כן, יוצאים.

ביטון: בדיוק, אני, את ו… את מי את מביאה? אמרת (שאת) מביאה עוד אחת.

קטינה: את…

ביטון: תביאי מה שיהיה, גם כן אחרת, זורמת, לא חשוב…

***

ביטון: מי שנשאר בסוף הכי מרוויח זו רק את, ומי שתרוויח לכל אורך הדרך זו רק את והם רק… עוד מעט יש לנו אילת, יש לנו רומניה, יש לנו היכל התרבות, יש לנו קיסריה, יש לנו חיפה, יש לנו ירושלים, יש לנו ממילא, יש לנו בנייני האומה, ים של הופעות, ים של זה… כל הופעה את באה איתי באוטו הגדול, נהנית מכל רגע.

קטינה: טוב דני.

ביטון: מבינה?

קטינה: אתה חיים שלי.

ביטון: ואת נוסעת איתנו ונהנית, ומה שאת צריכה אל תדאגי. מה שתצטרכי סיגריות, בגדים, נקנה לך, נביא לך, כי קודם כל את ילדה סבבה. את מי את אוהבת הכי הרבה בעולם?

אין ספק שגם ביטון וגם פלג עברו על החוק. פלג מכר סמים קלים לאנשים מבוגרים שיצרו איתו קשר מיוזמתם וביקשו לרכוש את הסם. אולי יום אחד, כשמדינת ישראל תבין שהגיע הזמן להתעסק בפשעים אמיתיים ולא באנשים שמעשנים ג'וינטים, תהפוך המריחואנה לחוקית. אם זה יקרה, הפשע היחיד של פלג הוא שלא טרח לדווח על הכנסתו הצדדית למס הכנסה. זה הכל. מבחינה מוסרית, העבירה שלו היא כמעט כמו לשכוח את יום ההולדת של החבר הכי טוב שלך. לא תענוג גדול אבל גם לא פשעים נגד האנושות.

לעומת זאת, ברמה המוסרית, העבירה של ביטון מחרידה. האיש ניצל את מעמדו כאבא של הזמר הנערץ במדינה ויצר קשרים מיניים עם נערות מוחלשות עבור כסף, בגדים, סיגריות ותכשיטים. הפער בגילאים ביניהם עומד על למעלה מ-40 שנה. הפער הכלכלי ביניהם חד משמעי. הפער במעמד ברור גם הוא. במקום לצבוט בלחי של המעריצה של הבן בחר האב להבטיח לה הרים וגבעות בשביל להיכנס איתה למיטה ואחר כך להעביר אותה לחברים.

אבל מה בין מוסר למשפט? מה בין צדק למשפט? כמה שווים בכלל חייהן של הילדות האלה? שנה וחצי (ועדיין לא הורדתי שליש על התנהגות טובה). אייל פלג, עזוב אותך מסיגריות מגולגלות. בפעם הבאה שבא לך להסתבך, תתחיל לסרסר בגופן של ילדות. הרי בסוף התיק יסתיים בעוד עסקת טיעון שאומרת בקול רם וצלול: אין דבר שווה ומשתלם יותר מלהיות עבריין מין במדינת ישראל.

אור סופראייל גולןדני ביטוןעברייני מיןפרשת אייל גולןקטינות