אובמה מודה: אני אוהב את הקימורים של אשתי מישל

עם הבחירות שהולכות ומתלהטות בארה"ב, הנשיא אובמה מעביר את החודשים האחרונים לכהונתו באווירה פתוחה ומשוחררת יותר, או כמו שהיו קוראים לזה בישראל – אס"ק. השבוע הוא התראיין למגזין טיים, כשהמראיינת היתה הבלרינה האפרו-אמריקאית המצליחה מיסטי קופלנד, ודיבר איתה על מצבם של האפרו-אמריקאים בארה"ב כמו גם מצבן של צעירות האומה, וסיפר על האופן בו האבהות שינתה אותו בשמונה השנים החולפות.

עוד באון לייף:

במהלך כהונתו, אובמה נעמד לא פעם לצד נשים ונערות, לצד הקהילה הלהט"בית ולצד נפגעי אלימות מינית. מתברר שבנותיו המתבגרות, מאליה וסשה, תרמו את חלקן בהעלאת המודעות של הנשיא לבעיות של נשים בחברה האמריקאית, אך האישה הראשונה, מישל, היא זו שהיוותה מודל לחיקוי עבורן, וגם עבורו.

"כשאתה אב לשתי בנות אתה שם לב ליותר דברים", הוא מספר. "למשל, הלחץ האדיר שמופעל נשים צעירות לשמור על מראה מסוים. אני חושב שהלחץ הזה, לאורך ההיסטוריה, תמיד היה כבד יותר על נשים אפרו-אמריקאיות מאשר על שאר הנשים. העובדה שלבנות שלי יש אמא גבוהה ומהממת, שמאז ומתמיד יש לה קימורים שאביהן מעריך – אני חושב שזה עוזר".

ברק ומישל אובמה השבוע בארוחת ערב אצל ראש ממשלת קנדה. צילום: Reuters

"מאליה מדברת על שיער של בנות אפרו-אמריקאיות", מספר הנשיא על בתו. "יש לה דעה מגובשת על העובדה שזה עניין שעולה הרבה, ודורש הרבה זמן, ושלפעמים בנות יכולות להיות קשות זו עם זו לגבי האופן בו הן אמורות להיראות". הוא הוסיף שהוא חושב שכיום, לנערות יש ייצוג רחב ומגוון יותר למושג יופי.

הנשים בחייו, מישל ומאליה אובמה, וסשה מאחור. צילום: Shutterstock

אובמה שיתף את המראיינת בשיעור חשוב נוסף על האבהות: "מה שאני מנסה להעביר לבנותיי הוא שנושאי גזע, הפלייה, ההיסטוריה הטראגית של העבדות וחוקי ההפרדה – כולם דברים אמיתיים. חייבים להבין אותם ולהכיר אותם, להכיר בזה שהם לא נעצרו בין לילה".

בעוד כמה חודשים הנשיא יתפנה ממשרתו הציבורית ויהפוך, בתור התחלה לפחות, לאב ובן זוג במשרה מלאה. אך אין ספק שהאהבה והתשוקה המשותפת לקידום נשים שבוערת בקרב הזוג הזה תמשיך לעורר השראה גם הרבה אחרי שיעזבו את הבית הלבן.