הנשים של הגברים האכזריים בעולם נחשפות

הן עדות לפשעים נוראים נגד האנושות מדי יום. רצח, אונס ועינויים קשים הם דבר שבשגרה. בעליהן הם רוצחים קרי דם שאכזריותם המזעזעת ידועה לשמצה בכל העולם. אולם אל מול כל הרוע הבלתי נתפס סביבן, הדברים שבאמת מפריעים לנשות דאע"ש נראים לא פחות מהזויים.

 

בת 16 הציתה עצמה כדי להימנע מאונס של לוחמי דאע"ש

"היא ידעה שאף אחד לא ירצה אותה עם העור השרוף": סיפורה המזעזע של יסמין שנאנסה על ידי לוחמי דאע"ש והחליטה – לא שוב

לכתבה המלאה

ג'נאן מוסה, כתבת בערוץ הטלוויזיה אל-אחבר, הגיעה למחנה הפליטים בעיירה עין עיסא, הממוקמת כ-50 ק"מ מבירת דאע"ש א-רקה שבסוריה, ופגשה 7 נשים שהתחתנו עם גיבורי דאע"ש לשיחה על חייהן כ"עקרות הבית של א-רקה". הן הגיעו לשם ממקומות שונים בעולם, לבנון, תוניסיה, דגסטן וסוריה, והתחתנו עם גברים שהגיעו מקצוות תבל גם הם – מטורקיה, דרך צרפת ועד מלזיה.

כמובן, החיים לא פשוטים גם עבור נשים עם מעמד בארגון הטרור. שבע הנשים הללו הן בחלקן אלמנות ובחלקן נשואות לאסירים, מגדלות את ילדיהם לבדן בעין עיסא ומנסות למצוא את דרכן בחזרה לארץ מולדתן. אולם מוסה ניהלה עימן שיחה פתוחה על הדברים היומיומיים שמטרידים אותן, הטרוריסטים הכוכבים שהן מעריצות ויחסיהן עם שפחות המין של בעליהן, ובכך סיפקה הצצה למציאות המעוותת של החיים בצמרת דאע"ש.

נור אל-הודה ואימאן אותמאן, נשותיהם של לוחמים לשעבר, במחנה בעין עיסא. צילום: רויטרס

"יש המון מתח בין הנשים הנשואות לשפחות המין", סיפרה לעיתונאית אישה ממוצא לבנוני. "חלק מהנשים אפילו התגרשו מבעליהן בגלל זה. הם בזבזו יותר מדי על השפחות, קנו להן את האיפור, הבגדים והאקססוריז הכי טובים". לדברי אותן נשים, הכסף הרב שבזבזו הבעלים על שפחות המין שלהן מטריד מאוד את הנשים הנשואות.

אותה אישה סיפרה לעיתונאית גם על אפליקציה מיוחדת למציאת שפחות מין בה השתמש בעלה. "זה היה שוק לשפחות מין. הם שיתפו תמונות של השפחות עם האיפור והבגדים הכי יפים, ודרשו על אחת 2,000 דולר, על שניה 3,000 דולר. בתולה עולה 10,000 דולר". אותן שפחות מין מגיעות ברובן מהקהילה היזידית שבצפון עיראק, בהם דאע"ש טובח, חוטף, משעבד ואונס מדי יום כבר שנים.

כשנשאלו האם בבית שלהן היו שפחות מין, כולן הכחישו, אך בהמשך השיחה הודו גם שעזרו לשפחות מין לברוח מבתיהן – לא כדי לעזור להן, אלא כי קינאו בבעלים אשר אנסו את השפחות (במקום לקיים יחסי מין איתן).

אימאן אותמאן, אשת לוחם דאע"ש לשעבר, במחנה הפליטים בעין עיסא. צילום: רויטרס

אישה אחרת סיפרה שסירבה לאין ספור הצעות של לוחמי דאע"ש והתעקשה שהגבר היחיד מבין שורות הארגון אשר יספק אותה הוא אבו בכר אל-בגדדי, מנהיג הארגון. "יש לו ארבע נשים ו-15 שפחות מין, אין לך סיכוי", אמרה לה אחת הנשים האחרות.

חלק מבעליהן של הנשים הללו היו ידועים כמי שערפו ראשים של קורבנות דאע"ש, אך הנשים מתעקשות שאין להן כל קשר לזה. אחת מהן גיבתה נחרצות את הגישה האלימה של הארגון ואת בעלה אשר כרת את ידיו של גנב בטענה שהוא הוזהר מפני ההשלכות של גניבה ונתפס כבר פעמיים. כולן אישרו שידעו על ילדות בנות 9 אשר נאנסו בידי לוחמים.

כיום, כשהן שוהות במחנה פליטים עם ילדיהן, עקורות מבתיהן ותלויות באוויר, חלקן מביעות חרטה על הרגע בו החליטו להצטרף לשורות הארגון מלכתחילה. "אין לי שליטה על העתיד שלי. אני חיה כמו צל", אמרה אישה ממוצא תוניסאי עם תינוק בידיה. "דאע"ש השלו אותנו עם תעמולה", אמרה אחרת.