ג'ורג'ינה צ'פמן: האישה שעזבה את הארווי ויינשטיין בגלל ההטרדות המיניות

אי אפשר שלא להבין את ההחלטה של מעצבת העל ג'ורג'ינה צ'פמן, אשתו של הארווי ויינשטיין, לעזוב אותו. לאור גל ההאשמות והווידויים של נשים שטוענות שהוטרדו מינית והותקפו על ידיו, צ'פמן הודיעה ביום שלישי שעבר כי תגיש בקשה לגירושין מבעלה לאחר עשר שנות נישואין ושני ילדים צעירים משותפים – אינדיה פרל בת ה-7 ודשיאל מקס רוברט בן ה-4. אולם יחד עם זאת, עליית הזוג לכותרות מעלה שאלות רבות בנוגע לטיב הקשר של השניים. האם צ'פמן ידעה על פשעיו החמורים של בעלה וכמו רבים ממקורביו שמרה על שתיקה?

לנוכח השאלות הרבות, מספר גורמים בתעשיות הסרטים והאופנה האמריקאיים, כמו גם חברים קרובים של השניים, הציעו תשובות ופרשנויות משלהם לגבי נישואיהם של בני הזוג. לפני מספר ימים, חבר של הזוג טען בפני המגזין הבריטי "The Sun" כי הנישואים בין צ'פמן לויינשטיין הינם "הסכם עסקי שאינו כולל סקס", שנועדו רק כדי לקדם את בית האופנה שלה.

לטענת אותו מקור, ויינשטיין היה מכריח את השחקניות הראשיות בסרטיו ללבוש לשטיח האדום שמלות מבית האופנה של אישתו, כדי שזו תעלים עין מהבגידות שלו. "ג'ורג'ינה היא אישה מקסימה, אך אני מוצא את הרעיון שהיא לא ידעה מה מתרחש לא אמין", אמר המקור. "הכל אפשרי, אבל זה ממש לא סביר. היא הייתה צריכה להשלים עם המון דברים, אבל זה עבד בשביל שניהם".

נישואי נוחות מאינטרסים עסקיים בלבד? צילום: shutterstock

ההצעה כי הנישואים בין צ'פמן לויינשטיין היו נישואי נוחות איננה מפתיעה, אם בוחנים מקרוב את הזוגיות של השניים. כאשר הצמד הכיר זו את זה ב-2005, צ'פמן הייתה בת 28 בלבד, דוגמנית השואפת לפרוץ כשחקנית, ואילו ויינשטיין היה כבר בן 52, גרוש פלוס שלושה ובעל קריירה מבוססת למדי. בשנים הראשונות לקשר שלהם, ויינשטיין הגשים את חלומה של בת זוגו ושילב אותה בסרטים שהפיק, כמו הסרט "מחיר הבגידה" בכיכובם של ג'ניפר אניסטון וקלייב אוון, או "יומני האומנת" בכיכובה של סקרלט ג'והנסון.

באותה שנה בה הכירה את המפיק ההוליוודי, צ'פמן ייסדה את בית האופנה מרקזה יחד עם חברתה הטובה קרן קרייג, שמנהלת עימה את העסק עד היום. עד מהרה, בית האופנה נודע עבור השמלות שלו שהולמות לא רק לאירועים נוצצים ושטיחים אדומים, אלא גם עבור נסיכות מהאגדות.

הנישואים בין ויינשטיין וצ'פמן ארעו כשלוש שנים לאחר הקמת המותג, כשבמקביל הוא הפך לפופולרי במיוחד באירועי שטיח אדום מתוקשרים. את ההופעה הראשונה של המותג על השטיח האדום חייב בית האופנה לשחקנית הוותיקה רנה זלווגר, שלבשה שמלה מבית מרקזה לפרימיירה של סרטה "ברידג'יט ג'ונס: עובדות החיים", הסרט השני בסדרת הסרטים הכה אהובה.

לאורך השנים צ'פמן נאלצה להתמודד עם טענות כי ההצלחה של בית האופנה שלה קשורה קשר הדוק להשפעה של בעלה על תעשיית הסרטים ההוליוודית. בכתבת פרופיל שנעשתה על ידי מגזין ווג בשנת 2013, נטען כי כבר בימיו המוקדמים של בית האופנה גורמים בתעשייה החלו לתהות מי יחזיק יותר זמן – בית האופנה או נישואיהם של הזוג. 4 שנים מאוחר יותר, אנחנו כבר יודעות את התשובה.

מנסה להציל את המותג שלה. צ'פמן, צילום: Shutterstock

ב-10.10, ימים ספורים לאחר חשיפתה הראשונית של פרשת ויינשטיין (שהתנפחה למימדים אדירים מאז), המעצבת שחררה את ההצהרה הבאה: "ליבי נשבר עבור כל הנשים שסבלו כאב עצום בגלל המעשים הבלתי נסלחים הללו. החלטתי לעזוב את בעלי. הדאגה לילדים הצעירים שלי נמצאת בעדיפות הראשונה שלי, ואני מבקשת מהתקשורת פרטיות בזמן זה".

כיממה לאחר מכן, ויינשטיין שחרר הצהרה משל עצמו בנוגע לפרידה: "במהלך השבוע האחרון, המשפחה שלי סבלה כאב גדול ואני לוקח את האחריות על כך. ישבתי עם אשתי ג'ורג'ינה, שאותה אני אוהב יותר מכל דבר אחר, ודנו על מה יהיה הדבר הכי נכון עבור המשפחה שלנו. דנו באפשרות של פרידה ועודדתי אותה לעשות את מה שבליבה. בסופו של דבר, היא הגיעה להחלטה להיפרד. אני מבין, אני אוהב אותה ואת הילדים שלנו, ומקווה שכאשר אהיה טוב יותר, אני אוכל לחזור להיות בחייהם שוב. אני תומך בהחלטה שלה, אני בטיפול, ואולי, כשאהיה טוב יותר, נוכל לבנות מחדש את יחסינו".

בעוד שבהצהרתה צ'פמן ציינה את דאגתה לשני ילדיה הקטנים, אין ספק כי זו נובעת גם מתוך דאגה לבית האופנה שייסדה. במקרה, או שלא, פרשת ההטרדות המיניות של בעלה התפוצצה בדיוק באותו יום בו הציגה מעצבת האופנה את קולקציית שמלות הכלה שלה לשנת 2018, במסגרת שבוע האופנה לכלות בניו יורק, ואף הכריזה כי הצגת קולקציית אביב/קיץ לשנה זו תדחה למועד מאוחר יותר.

בראיון למגזין People דיווח מקור כי "אנשים שעובדים במרקזה יודעים שאם היא לא הייתה עוזבת אותו, זה היה הסוף של מרקזה. אילו כוכבות היו מסכימות ללבוש את השמלות אם היה לה קשר כלשהו להארווי?". אותו מקר טען שצ'פמן דווקא כן הייתה מאוהבת בויינשטיין כשהם נישאו, ושהיחסים ביניהם היו אותנטיים. עם זאת הוסיף כי למרות אהבתה, היא ידעה שכדי להציל את המותג עליה לנתק את כל הקשרים שלה עם בעלה. "אופנה היא עסק קשה ומרקזה מעולם לא התגלגלה בכסף", טען.

עם הסלמת הטענות כנגד ויינשטיין, עתיד בית האופנה של צ'פמן נראה אינו בטוח, למרות שהצליח לבסס את מעמדו בשנים האחרונות ומוערך כיום בשווי של 20 מיליון דולר. מספר מקורות בתעשיית האופנה האמריקאית מאשרים כי עובדים רבים בבית האופנה מבקשים לעזוב את תפקידם, וכי שיתוף הפעולה בין מרקזה לחברת היהלומים הלזברג בוטל, על אף שהיה אמור להיות מושק כבר בשבועות הקרובים. בעוד שההחלטה של צ'פמן להרחיק את עצמה מבעלה נראית כמו ההחלטה הנכונה כלכלית עבור בית האופנה, רק ימים יגידו אם הפעולה הזו תצליח להציל את המוניטין של צ'פמן ולמנוע את קריסתו.

אופנההוליוודהטרדות מיניותפרשת הארווי ויינשטיין