תלונת ההטרדה נגד ראיין סיקרסט נחשפת. וזה לא נראה טוב

זה היה די צפוי שחגיגת הבסטיליה ההוליוודית תגיע בקרוב גם לערוף את ראשו של ריאן סיקרסט. אחרי הכל, מדובר באחד האנשים המשפיעים בהוליווד, שפחות או יותר מחזיק את ערוץ E על כתפיו, כמו גם את אחת התופעות הטלוויזיוניות שמסרבות לגווע – התוכנית "אמריקן איידול".

אחרי התפוצצות פרשת הרווי ויינשטיין, סיקרסט החליט להקדים תרופה למכה, ובנובמבר האחרון הוא הודה מיוזמתו כי גם כלפיו עלתה תלונה מצד קולגה. "מישהי שעבדה לפני כעשור כמלבישה שלי בתכנית E! News החליטה לאחרונה לצאת בתלונה שבה נטען שהתנהגתי באופן בלתי הולם כלפיה", כתב. "אם התנהלתי מולה בצורה כלשהי שאינה מכבדת, אני מביע התנצלות כנה מעומק ליבי. אני מכחיש את הטענות המופרכות האלו ואני מתכוון לשתף פעולה עם כל הבדיקות בחברה".

בתחילת החודש סיקרסט התייחס שוב לנושא, במאמר תחת הכותרת "מה קרה אחרי שהוגשה נגדי תלונת שווא להטרדה". בין השאר הוא כתב כי התלונה היתה פזיזה וכי לא נמצאו מספיק ראיות כדי להאשים אותו. "תמיד השתדלתי להתייחס לכל העמיתים שלי בכנות, כבוד, חסד וחמלה", הצטדק.

למי יש יותר כבוד? ראיין סיקרסט. תמונה: Shutterstock

כבר היה נראה שבכך העניין נסגר, אך הלילה פרסם variety  קטעים ממכתב התלונה, וכן ראיונות עם המתלוננת ועם באי כוחה. אז מסתבר שהמתלוננת המסתורית היא סוזי הארדי, אם יחידנית שעבדה כסטייליסטית של סיקרסט מ-2007 ועד ל-2013. לדבריה, כשהיא קיבלה את העבודה היא היתה על גג העולם, משום שהשכר היה טוב והשעות הסתדרו עם הלו"ז של הילדה. אבל מהר מאוד היא הבינה שהעבודה לא כוללת רק להלביש את אחד האנשים המפורסמים באמריקה, אלא גם לסבול ממנו הטרדות על בסיס יומיומי.

לדבריה, מהר מאוד סיקרסט התחיל לבקש ממנה להתלוות אליו גם בזמנים שבהם הנוכחות שלה לא הייתה נחוצה. לא פעם הוא ביקש ממנה להגיע לביתו, רק כדי לקשור עניבה. עוד היא מספרת שהעוזרת האישית של סיקרסט נהגה להגיד לה משפטים בנוסח "הוא ממש בעניין שלך" ו"הוא דלוק עליך". עם הזמן החיזורים התחילו להיות יותר ויותר אגרסיביים, ובחזרות למופע השנה החדשה המסורתי בניו יורק בסוף השנה הראשונה שלה בעבודה, היא אף נאלצה לסרב לבקשה שלו "ללכת לנוח" איתו. כשכל החיזורים האלו לא עבדו, סיקרסט התחיל פשוט לפעול.

לדבריה, סיקרסט נהג לשפשף את איבר מינו על גופה, להיצמד אליה כשהוא לבוש רק בתחתונים, לחפון את הוגינה שלה ולסטור על ישבנה. הארדי מספרת שהיא נאלצה להשלים עם ההתנהגות הזו כדי שתוכל להמשיך לפרנס את בתה, ולמעשה היא הסתיימה רק אחרי שהיא התלוננה בפני מחלקת כוח אדם – והם העדיפו לפטר אותה במקום להתעמת עם סיקרסט.

"לא ידעתי איך להתמודד עם זה", שיתפה הארדי. "באמת לא. אני נאבקתי כדי סוף סוף להיות במצב כלכלי טוב,  לנשום ולהיות אמא, כי לא הייתי צריכה כל הזמן להיות בלחץ, אבל אז הייתי צריכה להתמודד עם אישיות מפורסמת אינפנטילית, שבדק אותי על בכל רמה ועשה לי מניפולציות משום שהוא ידע שאני במצב פגיע". עוד היא סיפרה ש"עם כמה שאני גאה עם כמה שאני אישה חזקה, עם כמה שאני חכמה ועם כל העבודה שעשיתי עם מטפלים, המקרה באמת השפיע עלי".

אמריקה, את מוכנה לזה? תמונה: Shutterstock

כאמור, בערוץ E דוחים את הטענות מכל וכל, ולדבריהם החקירה שלהם היתה מקיפה ולא מצאה שום בסיס לטענותיה, אך הארדי טוענת שכבר מההתחלה היה ברור שהחוקרים מנסים לשמור על האינטרסים של סיקרסט, וכי הם אפילו לא טרחו לבדוק עם עדים מרכזיים בפרשה.  Variety לעומתם, דווקא כן בדק איתם. אחד מהם, למשל, טען שהוא היה עד לא פעם לנגיעות לא הולמות מצד סיקרסט. לדבריו של העד, הארדי סיפרה לו מספר פעמים בזמן אמת על ההטרדות, ובנוסף הוא עצמו ראה את סיקרסט בכמה הזדמנויות דוחף את ראשה של הארדי לאיבר מינו, בזמן שהיא התכופפה כדי לשרוך לו את שרוכי הנעליים. עד נוסף סיפר להם על שני מקרים ב-2009 שהוא היה נוכח להם.

כצפוי, סיקרסט שומר בינתיים על שתיקה. עורך דינו הגיב וטען כי מדובר בכתבה "מטרידה" ו"שקרית". עוד הוא אמר כי הארדי בסך הכל מעוניינת בכסף. מהצד השני, עורכי דינה של הארדי טוענים שהיא בכלל לא מעוניינת בכספו של סיקרסט, ואכן – שום בקשה כספית ממנו או מערוץ E נמצאה עד כה.

אז כרגע אנחנו בשלב ההיא אמרה/הוא אמר, ובמקרה הזה גם סביר שכך זה יישאר. אמנם המומנטום לכאורה מאפשר תלונות מהסוג הזה, אבל עם זאת סיקרסט הוא לא מסוג האנשים שהאמריקאים מוכנים לראות אותם נופלים. ויינשטיין הוא אמנם איש חזק בתעשייה, אבל לאמריקאי הממוצע השם שלו לא אומר הרבה. סיקרסט, לעומת זאת, הוא מושא הערצה ומסמל את כל מה שהאמריקאים אוהבים – סיפורי הצלחה נוצצים. ככל הנראה, כל עוד לא יהיו תלונות מצד נשים נוספות, יעדיפו לקטלג את הארדי כעוד אישה תאוות בצע שמנסה לנצל את קמפיין METOO. אין ספק שיהיה מאוד מעניין לראות אם גם הפעם תהיה איזו סלבריטאית שתעז להגיד שהיא מאמינה לה.

 

הארווי ויינסטייןהטרדות מיניותקמפיין MeeToo#ראיין סיקרסט