מחאה חדשה: גם אנשים על כיסא גלגלים הם סקסיים

השבוע קיבלנו תזכורת לכך שמה שעולה לרשת נשאר ברשת:  קן ג'נינגס ידוע – פחות או יותר – כמי שזכה הכי הרבה פעמים בשעשועון הטלוויזיה האמריקאי Jeopardy!. למען הדיוק, הוא זכה 74 פעמים רצוף, מה שהכניס לכיסו למעלה מ-3 מיליון דולרים. אבל כמו שכולנו יודעים, עם מיליונים אי אפשר לקנות לב טוב או אינטליגנציה רגשית. לפני ארבע שנים הוא צייץ את המשפט הנוראי: "אין דבר עצוב יותר מאשר לראות אדם 'שווה' על כיסא גלגלים'". בזמנו המשפט הזה זכה להתעלמות מוחלטת, אבל כעת הוא עלה מהאוב ואף הצית מחאה ברשת.

אנני סגרה היא אמנית עם ערוץ יוטיוב פעיל, ובנוסף היא לסבית ופעילה חברתית שעוסקת הרבה במגדר ודימוי גוף. ב-2014 היא התחילה לסבול מכאבים בעמוד שדרה, עד שלבסוף אובחנה, בגיל 26, כחולה בתסמונת אהלרס-דנלוס, המאופיינת בעיקר בכאב כרוני, בגמישות יתר ובחוסר יציבות של המפרקים. מאז היא מתניידת על כיסא גלגלים.

לפני מספר ימים, אנני נתקלה בציוץ של ג'נינגס, מה שגרם לה לעלות אותו בתוספת תמונה שלה לבושה במדי תלמידת בית ספר סקסית, עם חצאית קצרצרה, גרבי ברך ואודם אדום לוהט. לצד זה כתבה: "תבכה על זה בייבי" ולסיום היא הוסיפה את האשטאג #HotPersonInAWheelchair  .

 

כמובן שמיד היו כאלו שקפצו על האתר המרומז, והעלו תמונות שלהם – במקרה אנשים יפים, 'שווים', ועל כיסא גלגלים. בין אלו גם הספורטאית והדוגמנית האוסטרלית רובין למברד והספורטאי הקנדי ג'וש קסדי, ששבועות לאחר הלידה אובחן עם סרטן בעמוד השדרה. למרות שהרופאים לא נתנו לו סיכוי לחיות, הוא היום בן 33 ונחשב לאחד הספורטאים המובילים בתחום.

 

בדיעבד, המשפט האומלל של ג'נינגס היה אחד הדברים הטובים שקרו לנכים לאחרונה, משום שהוא עזר להם לשבור סטראוטיפים שטבועים בכולנו. גם אם אנחנו לא מעזים לצאת בהצהרות שהן לא פוליטיקלי קורקט, אנחנו נוטים שלא לייחס לאנשים על כיסאות גלגלים תארים כמו 'שווים' או 'סקסיים', וכפי שתוכלו לראות – ממש שלא בצדק. בסופו של דבר, מה שג'נינגס שכח (ואולי גם קצת כולנו), היא שאנשים על כיסא גלגלים לא יותר או פחות סקסיים מאנשים אחרים.

 

 

 

 

טוויטרכיסא גלגליםנכותרשתות חברתיות