מה מייגן מרקל חייבת לדעת לפני שהיא מביאה ילדים לעולם?

אחרי שהם סוף סוף התחתנו, הגיע הזמן לעבור עם מייגן והארי שלנו לשלב ב'. כן, ממש כמו כל נשואים טריים, גם הם לא מצליחים להתחמק מהשאלה המציקה ביקום: "נו, מה עם הילדים?". ואם אנחנו מתקשות להתמודד עם השאלה הזו, רק תתארו לעצמכם עד כמה זה בלתי נסבל לדעת שמיליוני אנשים ברחבי העולם בוחנים מדי יום את הבטן שלך, לראות האם היא גדלה. בנוסף לכך, הזוג הפופלרי מעולם לא עשה מאמצים להסתיר את כמיהתו לילדים. בראיון עם הארי מ-2012 הוא אמר: "אני משתוקק לילדים מאז שהייתי מאוד צעיר". מייגן התייחסה לנושא באופן די מעורפל – באירוע לעסקים קטנים שנערך באירלנד מוקדם יותר השנה, היא שיבחה עסק למוצרי תינוקות והוסיפה "אני בטוחה שאנחנו עוד נזדקק להכל, זה מאוד מתוק".

אבל בזמן שסוכניות ההימורים מנסות לנחש כמה זמן ייקח למייגן ולהארי להיות הורים, נראה שהזוג המלכותי יעדיף קודם לשנות עוד איזה חוק מיושן ושוביניסטי, שלא תואם את האג'נדה שהם הפגינו בחתונה.

כזכור, לאחר החתונה המלכה העניקה להארי ולמייגן את הטייטל הרשמי דוכס ודוכסית סאסקס, ובמקרה שייוולדו להם בנים זכרים הם ירשו את התואר הזה באופן אוטומטי. עם זאת חוקי המלוכה המקובעים והברורים קובעים שכל זה נוגע רק לבנים, ואילו הבנות לא יורשות את התואר.

למזלה של מייגן, ושל נשים באופן כללי, בית המלוכה הפגין בשנים האחרונות לא מעט גמישות ונכונות לחשב מחדש ולשנות חוקים שכבר לא תואמים את רוח התקופה. כאמור, הוכחות לכך ראינו בחתונה עצמה (ואולי עוד קודם לכך, עם עצם העובדה שהארי קיבל אישור להתחתן עם מייגן) אבל גם בהקשר אחר:  כפי שכתבנו כאן, ב- 2015, המלכה שינתה את החוק שעד כה הכתיב שהזכאות לכתר תדלג על צאצאית במקרה שיש לה אח צעיר יותר ממנה. כתוצאה משינוי החוק, שרלוט היא הנסיכה הראשונה שהזכאות שלה לכתר גבוהה יותר מזו של אחיה החדש, לואי. או במילים אחרות: מקומה בתור למלוכה הוא רביעי, בעוד שהמקום של אחיה הצעיר הוא חמישי.

אמנם לנו השינוי הזה נראה זניח, אבל עבור העם הבריטי, שעד לאחרונה כמעט ולא חזה בשינויים שנעשו באופן המלוכה, מדובר במהפכה של ממש, שכמובן מצטרפת לכל שאר האקטים הסבלניים והשיוויים שנעשים במוסד העתיק. אין ספק שעל בית המלוכה עוברת תקופה מהפכנית ומרגשת, שגורמת לו להפך ממוסד שאבד עליו הכלח, למוסד שמסמל יותר מהכל את הקדמה ואת הנאורות. לכן סביר להניח שעוד לפני שנראה בטנונת מבצבצת מבעד לשמלותיה של מייגן, נוכל לראות איך גם החוק שנוגע לצאצאים שלה ישתנה.

הנסיך הארימייגן מרקלמשפחת המלוכהקייט מידלטוןשרלוט