למי קראת 'נאסטי'? כל הפרטים על הסכסוך בין טראמפ למייגן מרקל

הפה הגדול של טראמפ שוב גרם לו להסתכסך עם האדם הכי לא נכון. נשיא ארצות הברית אמור להגיע מחר לביקור בממלכה המאוחדת, וכצפוי הוא סידר לעצמו התחככות עם האנשים הכי חשובים באמת כרגע – המלכה האם, הנסיך צ'ארלס והאב הטרי הארי. רגע לפני שעלה על המטוס, עודכן טראמפ על ידי כתב של ה"סאן" בעובדה שמייגן מרקל תיעדר מהפגישה – די לגיטימי בהתחשב בעובדה שהיא עדיין תחת הזמן הקצרצר שנחשב משכב לידה. טראמפ ניסה להביע דאגה כנה ואמר לכתב: "לא ידעתי את זה, אני מקווה שהיא בסדר". או אז הכתב היה חייב להזכיר לנשיא את מה שמייגן אמרה עליו אי אז ב- 2016, כשעוד הייתה שחקנית חופשיה ומשוחררת להביע את דעותיה, ולכן גם יכלה לומר שהוא "מיזוגן, ומאוד קולני לגבי זה". את זה טראמפ כבר לקח פחות בקלות והגיב: "לא ידעתי את זה" ועוד הוסיף "מה אני יכול להגיד? לא ידעתי שהיא נאסטי (נבזית)". אאוץ'.   

הקשר העמוק והמיוחד בין טראמפ לתואר "נאסטי" הולך רחוק. ב-2016 ייסד הנשיא את תנועת "נאסטי וומן". כלומר, לא הוא הקים אותה בעצמו, כמובן, אבל היא נולדה בעקבות האמירה "נאסטי וומן" שלו כלפי הילרי קלינטון, באחת מהתמודדויות שהיו ביניהם בזמן מערכת הבחירות. האמירה האומללה והמיזוגנית עוררה את זעמן של הפמיניסטיות, שהכריזו על הקמת תנועת נאסטי וומן. נשות התנועה הוציאו ספר שכולל מקבץ סיפורים של נשים שנפגעו באופן ישיר מהבחירה של טראמפ לנשיאות, הדפיסו חולצות שכיכבו במצעדי הנשים השנתיים שנערכים מאז שטראמפ נבחר ואף הרימו תערוכה שבה לקחו חלק אומניות מכל רחבי העולם ושכל הכנסותיה הוקדשו לתכנית להורות מתוכננת (שמציעה אלטרנטיבה לתנועה למניעת הפלות שהולכת ומשתלטת על ארה"ב).

סביר להניח שטראמפ לא בדיוק חשב על כל ההשלכות של השימוש בתואר הזה שוב, אבל זה רק ממחיש את הלך המחשבה שלו כלפי נשים, שממש לא הולך ומשתכלל עם הזמן. מבחינתו כל מי שמתנגדת לו היא נאסטי, כשהקונוטציה כמובן מובילה ישר לאישה פרג'ידית, קרירה ומרירה. נו, זו שלא מבינה למה זה מצחיק כשצובטים לה בישבן ומכנים אותה "מיידל'ה". זו שאומרים לה "תשתחררי קצת, תזרמי" ואפילו "יבוא לך".

אלא שאפשר להסתכל על הביטוי "נאסטי" גם באופן שונה, ממש כמו אותן פמיניסטיות שב-2016 עשו ריקליימינג למושג והפכו אותו לשלהן – וכך נאסטי הפך גם לכינוי של אישה חזקה, שעומדת על שלה ולא מתנצלת. ומההכרות הקצרה והלא מספקת שיש לנו עם גברת מרקל, נראה לנו שזה מתאים לה בול. אחרי הכל, מדובר באישה שהביאה כומר שחור לחתונה המלכותית שלה, ושוויתרה על תואר מלכותי לבן שלה. ובינינו, סביר להניח שאם אובמה היה מגיע לביקור, היא הייתה עושה את המאמצים ומגיעה כדי להגיד לו שלום, כך שככל הנראה אכן מדובר במשהו אישי כלפי הנשיא הרפובליקני – עוד עדות לאופי הלא מתחנחן ומרצה שלה, וליכולת שלה לדבוק בעקרונות גם לאור הלחצים שמגיעים עם הטייטל המכובד שלה.

נראה שהפעם מייגן היא זו שהתחילה את הסכסוך, ועם זאת אנחנו לגמרי בצד שלה. עכשיו רק יהיה מעניין לראות כיצד יגיבו בני משפחתה החדשה לכינוי "נאסטי", ואם הארי שוב יאכזב וילחץ לטראמפ את היד עם חיוך בריטי מנומס.  

דונלד טראמפהנסיך הארימייגן מרקל