מה לאמהות המפורסמות יש לומר על הנקה?

מסתבר שהשבוע הוא שבוע ההנקה. כן, זה לא מרגש מי יודע מה, אבל זו הזדמנות טובה לדבר על אחד מפלאי הטבע הכי נהדרים ושנויים במחלוקת שיש, ולהזכיר שכמעט כמו כל דבר שנוגע לאימהות, גם כשמדברים על הנקה – כל מקרה לגופו וכל אמא לגופה שלה. נזכרנו בכמה מהציטוטים הגדולים שנשמעו בשנים האחרונות על ידי אימהות מפורסמות שמספקים הצצה לכמה מהצדדים בהנקה, שהיא עולם ומלואו.

ביונסה

כשהיא לא משאירה אותנו עם פה פעור בעודה שורפת במות, מסכים ואוזניים בכל העולם, ביונסה היא אמא לבלו אייבי בת ה-4. בראיון נדיר שסיפקה למגזין People כמה חודשים אחרי שבלו אייבי נולדה, היא סיפרה שהניקה את התינוקת במשך 10 שבועות. "איבדתי את רוב המשקל מהלידה שלי בהנקה ואני מעודדת נשים לעשות זאת", היא אמרה. "זה פשוט כל כך טוב לתינוק וטוב עבור עצמך".

אדל

את אדל אמנם הכרנו כזמרת ששרה על הפרידה מהאקס המיתולוגי (Someone Like Youוכו'), אבל בסיבוב הנוכחי היא חזרה אלינו כאמא צעירה ונשואה באושר. ככזו, היא לא חסכה בהתייחסויות ציבוריות על האימהות ועל כמות הלחץ שהופעל עליה. "יודעים מה, הלחץ עלינו הוא כל כך מגוחך, וכל האנשים שמפעילים לחץ עלינו יכולים ללכת להזדיין, טוב?", היא אמרה במהלך אחת מהופעותיה האחרונות בהתייחס להנקה. "כי זה קשה. חלקנו לא יכולות לעשות את זה! אני החזקתי בערך תשעה שבועות עם הציצים שלי".

מילה קוניס

אחד הזוגות הכי יפים בעולם, מילה קוניס ואשטון קוצ'ר, הביאו לעולם את התינוקת וייאט איזבל ב-2014. בראיון לווניטי פייר קוניס הודתה שאחרי הלידה היא פשוט הניקה בכל מקום אפשרי, פשוטו כמשמעו. "היו הרבה פעמים שלא הבאתי איתי משהו להתכסות איתו, אז פשוט עשיתי את זה – במסעדה, ברכבת התחתית, בפארק, בשדות תעופה ובמטוסים", היא אמרה. "למה עשיתי את זה בפומבי? כי הייתי צריכה להאכיל את הילדה. היא רעבה". הכי פשוט, הכי קולע.

מיכל ינאי

באפריל האחרון מיכל ינאי ילדה את בנה השלישי, יובל – אח ליהלי ולאלכס בני ה-5 ו-6. ואמנם ינאי לא ניסתה לחייה כאמא טרייה להיראות כאילו הם עשויים קצפת. היא כתבה טור אישי לנענע, ובו חשפה את הצד הקשה באמהות. "יש מעין ציפייה כזאת שאת אמורה לזרוח עכשיו, כי הרי נולד תינוק ורק אושר ממלא את חייך מרגע זה. אבל בלילה הרביעי, כשאת שוב קמה בשלוש בלילה להניק בפעם השביעית מאז חצות, כי גם הוא עוד לא התרגל לסטטוס החדש (תינוק), את מרוטה, גמורה, שבורה מעייפות ואת בעיקר סוג של לבד. העייפות משבשת את המוח, וכל ההכנות שעשית לא באמת מכינות למה שמגיע".

קים קרדשיאן

הלידות הלא פשוטות שקים קרדשיאן עברה הסתכמו בשני ילדים שהעולם כבר הספיק להתאהב בהם: נורת' בת ה-3 וסיינט בן ה-9 חודשים. "אני חושבת שזו חוויה כל כך טבעית, ואני לא מתביישת בזה", קרדשיאן כתבה בפוסט פומבי באפליקציה המצליחה שלה. "אני יודעת שיש הרבה אנשים שנרתעים מזה כשאמהות מעלות תמונות שלהן מניקות, אבל לא אכפת לי מהם!".

כריסי טייגן

הדוגמנית כריסי טייגן ידועה כאחת הנשים הכי אמיתיות ומעוררות בביצה – אם עוד לא הצטרפתן לעדת המעריצים, זה הזמן. היא מתחזקת זוגיות חמודה במיוחד עם הזמר המוכשר ג'ון לג'נד, ובאפריל האחרון לשניים נולדה תינוקת ראשונה, לונה. גם הפעם, טייגן הצדיקה את התואר 'מעוררת הזדהות' בהצלחה יתרה: "הם פשוט משתמשים בחלב שלך, את מרגישה כאילו את רק פרה כל היום. קשה לעבוד במהלך כל היום סביב הדאגה לתזונה שהיא צריכה, כי הם פשוט חיות קטנות".

גוון סטפאני

לגוון סטפאני יש שני ילדים מגווין רוסדייל, בעלה לשעבר ממנו התגרשה לפני שנה: קינגסון בן ה-10 וזומה בן ה-8. ב-2007, אחרי לידת הבן הראשון, סטפאני סיפרה בראיון לגרדיאן על צד מסוכן ולא נעים בהנקה שנדיר לשמוע עליו – מה שקורה כשלתינוקות צומחות שיניים. "אני לא יודעת מתי אפסיק להניק. אני אנסה להמשיך כמה שאני יכולה – השיניים שלו צומחות עכשיו אז זה נהיה קצת מפחיד. הוא נשך אותי כמה פעמים". לא נעים בכלל.