אחות מנעה מתינוק לצאת לאוויר העולם. בית החולים יפצה את היולדת ב-16 מיליון דולר

לא צריך לעבור לידה כדי לדעת שבדרך כלל המיילדות צועקות "תדחפי, תדחפי". כמובן שזה יכול להיאמר באופנים נחמדים ורגישים יותר, אבל זה המסר הכללי. בגלל זה קרוליין מלטסטה כל כך הופתעה ממה שקרה לה בלידה האחרונה שלה, ב-2012. כל כך הופתעה עד שהיא תבעה את בית החולים Brookwood Baptist באלבמה, וזכתה ב-16 מיליון דולר.

עוד באון לייף: 

סיוע לנשים שעברו טראומה בחדר הלידה

אלימות מיילדותית: הפגיעה שנשים חוות במהלך הלידה

המשפטים הכי נוראיים שנאמרו לנשים בזמן לידה

מלטסטה בחרה ללדת דווקא שם את הלידה הרביעית שלה, משום שבית החולים מקדם מדיניות של לידה טבעית ואף מצייד את היולדת במוניטור אלחוטי, שמאפשר להסתובב בזמן הצירים. אחרי שלוש לידות שבהן התאכזבה מבתי החולים, היא הרגישה שהגיע הזמן ללדת במקום עם גישה קצת יותר מכילה ליולדות ולתינוקות הנולדים. היא ובעלה לא ציפו שדווקא שם יתחרש אחד האירועים ההזויים, שלא נאמר המזוויעים, שאישה יכולה לחוות בזמן לידה.

קרליין מלטסטה מיד לאחר הלידה

מכיוון שלמלטסטה היתה ירידת מים מוקדמת מהצפוי, הרופא שלה לא היה זמין. לכן האחות שקיבלה אותה באותו הרגע אמרה לה להפסיק לדחוף, במטרה לדחות את הלידה עד שהוא יגיע. בנוסף, מלטסטה רצתה לעבור לתנוחות שמקלות על כאבי הצירים ועל תהליך הלידה, אבל האחות הכריחה אותה לשכב על הגב – שוב, מתוך ניסיון לעצור את תהליך הלידה הטבעי.

אחרי שעדיין לא התקבל שום סימן מהרופא, ולעומת זאת הילד – חוצפן שכמותו – התעקש לצאת, האחות דחפה אותו פנימה – ממש החזיקה בראשו ומנעה ממנו להגיח אל האוויר העולם. קרב הענקים הזה התרחש במשך שש דקות תמימות, עד שלבסוף הרופא של מלטסטה הגיע וסיים את תהליך הלידה תוך דקה בלבד.

למרבה המזל והפלא, התינוק יצא בריא ושלם, אבל כמובן שהאם נאלצת עד עכשיו לשלם מחיר כבד. בנוסף לנזק הנפשי מהלידה הטראומטית, העיכוב גרם לנזק בעצבים שבאברי המין. לדבריה, הכאב שיש לה עכשיו הוא "הרבה יותר גרוע מהכאב של צירים, משום שזה כל הזמן מרגיש כמו מסמרים ומחטים שדוקרים באזור". בראיון ל-YAHOO היא אמרה: "נשארתי עם מצב רפואי מתיש, חיי המין שלי נעלמו, אני הולכת לטיפול נפשי, ואני על תרופות הן כדי לטפל בכאב והן כדי למנוע התקפי פאניקה".

הסיפור של מלטסטה אמנם התרחש בארצות הברית, אבל לצערנו גם בארץ לא חסרים מקרים בהם מיילדות ואחיות התנהגו בצורה חסרת רגישות ואף מסכנת חיים כלפי יולדות. רק לאחרונה כתבנו גם על גיוס ההמונים שהוקם לטובת היערכות מחדשת של "קו ליולדות", שנועד כדי לתת סיוע ראשוני לנשים שחוו פגיעה או הפרת זכויות בכל שלבי ההיריון והלידה. הקו, שהוקם באופן פרטי, קרס לאור ריבוי התלונות, וכעת הנשים שאחראיות עליו מקימות אותו שוב, באופן שיוכל לעמוד בפני הפניות הרבות.

אלימות מיילדתיתלידה