קירה נייטלי תוקפת את קייט מידלטון: "תיראי מושלמת ותני ללהקת גברים לצלם"

השחקנית קירה נייטלי החליטה להרים את הכפפה בשמן של אימהות ברחבי העולם, וכתבה מאמר זועם בו תקפה את הנסיכה קייט מידלטון. בטקסט, שמסעיר את הממלכה, דיברה כוכבת "שודדי הקאריביים" ו"כפרה" על הציפיות הלא ריאליות שהדוכסית מטפחת אצל אימהות טריות אחרי לידה, ונזפה בה על כך שהיא מוזילה בכך את אחת החוויות העוצמתיות ביותר בחייה של אישה.

המאמר נכתב בעקבות העובדה שמידלטון, אמא לשלושה ילדים, הקפידה להצטלם בכל אחת מהפעמים שילדה, שעות ספורות אחרי הלידה, כשהיא מאופרת ונראית מושלמת עד על-אנושית, בתזמון שבו נשים רבות מתקשות אפילו לקום מהמיטה. נייטלי בת ה-33, כתבה את הטקסט כחלק מאסופת מאמרים שנקראים "פמיניסטיות לא לובשות ורוד (ושקרים אחרים)", והוא עצמו נקרא "המין החלש", ולמרות שעד עכשיו מידלטון הייתה סוג של קונסנזוס בממלכה, נייטלי לא פחדה לחשוף מה היא באמת חושבת על אחת הנשים האהובות באנגליה ובעולם כולו.

בשנת 2015 ילדה נייטלי את בתה אדי, יום לאחר מכן נולדה גם הנסיכה שארלוט. בעודה שוכבת בבית החולים, מתאוששת מהלידה שעברה, צפתה השחקנית בטלוויזיה ונחרדה לראות את מידלטון כבר צועדת על עקבים ומצטלמת עם בתה, שעות ספורות אחרי שיצאה מחדר הלידה.

קייט וויליאם. שעות ספורות אחרי הלידה. צילום: shutterstock

"עמדנו וצפינו במסך הטלוויזיה", כתבה הכוכבת, "היא (קייט) יצאה מבית החולים 7 שעות לאחר הלידה עם פנים מאופרות ונעלי עקב. הפנים שהעולם רוצה לראות". נייטלי פנתה לדוכסית עצמה וכתבה: "תחביאי. תחביאי את הכאב שלנו, את הגוף החצוי שלנו, את השדיים הנוזלים שלנו, את ההורמונים הסוערים שלנו. תיראי יפה, תיראי בסטייל, אל תראי את המלחמה שעברת. 7 שעות אחרי שנאבקת בין חיים למוות, 7 שעות אחרי שהגוף שלך נפתח וחיים מדממים וצורחים יצאו. אל תראי. אל תספרי. תעמדי שם עם הבת שלך ותתני ללהקה של גברים לצלם אותך".

נייטלי בתקופת ההריון. צילום: shutterstock

השחקנית השוותה בין היתר בין החוויה שהיא עברה לעומת זו של קייט וכתבה לבתה הקטנה: "איבר המין שלי נקרע. את יצאת עם עיניים פקוחות וזרועות מונפות לאוויר. הם שמו אותך עליי, מכוסה בדם ונוזלי לידה, הראש שלך עדיין מעוות מתעלת הלידה. פועמת, מתנשמת, צועקת, הסתערת מיד על החזה שלי, ברעב. ואני זוכרת את הכאב. זוכרת את הפה שלך מתהדק מסביב לפטמה שלי. אני זוכרת את החרא, את הפליטות, את הדם, את התפרים, אני זוכרת את שדה הקרב שלי. את שדה הקרב שלך ואת החיים פועמים ושורדים. והם אומרים שאני המין החלש?"

זו לא הפעם הראשונה שנייטלי מדברת בפתיחות על קשיים שחוותה, בעבר היא כבר חלקה עם העולם שסבלה מהתמוטטות נפשית לאחר שהתקשתה להתמודד עם התהילה שלה ובכך פתחה את הצוהר עבור אלו שמתמודדים עם הפרעה נפשית, ובנוסף שיתפה בעובדה שהיא חובשת פאה כבר שנים, זאת בעקבות נשירת שיער קשה.

אין ספק שכאשר וידוי כזה מגיע מכוכבת הוליוודית גדולה זה עניין משמעותי. כאשר תמונות מושלמות של ידועניות אחרי לידה מתפרסמות, הן מעמידות רף לא הגיוני אצל נשים ברחבי העולם וגורמות להן להרגיש כאילו משהו לא בסדר עם הגוף הפצוע שלהן. כששחקנית בקנה מידה של נייטלי מדברת על הנושא ו"פותחת חזית" מול הדוכסית בכבודה ובעצמה, זה רק מראה עד כמה נשים שבעו מהצורך הלא הגיוני לעמוד באותם סטנדרטים. סביר להניח שקייט מידלטון נחשפה למאמר הבועט אבל נכון לעכשיו הדוכסית לא הגיבה לדברים. מה שבטוח זה שהמסר עבר.

אימהותהיריוןהיריון ולידהלידהמשפחת המלוכהקייט מידלטוןקירה נייטלי