"השדיים שלנו נועדו להאכיל תינוקות": האישה שרוצה לשכנע אתכן להניק עד גיל 3

מאז ומתמיד האמנית רקה ניירו עסקה במיניות, ארוטיקה ונשיות. כמי שמצלמת את עצמה באופן כמעט אובססיבי, זה די מתבקש שהיא גם תצלם לא מעט תמונות המתעדות את הרגעים שבהם היא מניקה. אלא שבגלל העובדה שבתה נושקת לגיל 3, ובגלל שגם בתמונות אלו היא שומרת על האסתטיקה המיוחדת שלה, היא הפכה להיות לוח ללא מעט חצים של ביקורת, שלדבריה מגיעות בעיקר מצד נשים.

"זה מרגיז לראות עד כמה אנשים יכולים להיות שיפוטיים כלפי נשים שמניקות, ועד כמה הפכו את החזה והפטמות לדברים מיניים", אמרה ניירו בראיון. "ככל הנראה התגובה הכי נוראית שקיבלתי היתה מאישה שישבה מולנו יחד עם בן זוגה בטיסה מניו יורק לבודפשט. היא קראה לי 'מגעילה' ואחרי זה הוסיפה טונות של קללות מבזות. מסתבר שהיא חשבה שאני רוצה לגנוב לה את בן הזוג בגלל שהנקתי לי בשקט את הילדה שלי".

על פי ניירו, הנקה היא פעולה טבעית: "השדיים שלנו נועדו להאכיל את התינוקות שלנו. לקשר בין הנקה למיניות או לסטייה זה עניין מטריד". היא עצמה מניקה את בתה מהרגע שבו היא נולדה, בנובמבר 2015, והיא תומכת נלהבת באימהות שבוחרות, ממש כמוה, להמשיך עם ההנקה גם אחרי גיל שנה. היא גם לא ממש מאמינה במתחמים שנועדו להנקה, או בדרכים ושיטות שנועדו להסתיר. "אני מניקה בכל מקום שבו הילדה שלי רוצה לאכול. זה כבר לא קורה בתדירות גבוהה, כי הילדה שלי כבר די גדולה, אבל כשהיא היתה תינוקת נהגתי להניק בכל מקום: מסעדות, חנויות, פגישות, רחובות, ברכבת התחתית, איפה שלא תרצו".

"במבט לאחור, אני מבינה שזו היתה הדרך שלי להתנגד לנורמות החברתיות – חיכיתי שמישהו יתחיל להתלונן עלי כדי שאוכל לחנך אותו על כך. אני מוכרחה לציין שרק קומץ של אנשים (באופן מעניין, רובן נשים) עשו לי צרות כשהנקתי בציבור".

 

 

עם זאת, ניירו מספרת שככל שהבת שלה הולכת וגדלה, כך מתרבות ההערות. "עכשיו, כשהבת שלי בת 34 חודשים, אנשים כל הזמן שופטים אותי ומותחים עלי ביקורת. חברים ובני משפחה מגלגלים את עיניהם, מעניקים לי מבטים חד משמעיים ואומרים שעלי להפסיק", אבל כמובן שלניירו אין שום כוונה לשמוע להם. היא מאמינה ש"ככל שיותר נשים ידברו על כך בפומבי, וככל שיותר אנשים יחשפו לרעיון, ככה זה יהפוך להיות יותר מקובל", והיא בהחלט פועלת למען זה, בין השאר דרך עמוד האינסטגרם הפעיל שלה, בו היא מרבה לעלות תמונות של ההנקה מבלי להתנצל.

"מאוד חשוב לי לדבר על הנושא של 'הנקה מורחבת' – ככה מכנים את המקרים בהם אימהות ממשיכות להניק אחרי גיל שנה", היא כתבה באחד הפוסטים שלה. "לעתים קרובות מדי אני מקבל הערות מלוכלכות והערות גסות, אפילו מצד חברים ובני משפחה, בנוגע להנקה של בתי…מתייחסים לזה, באופן מאוד מטריד, כאובססיה של האמא ופגיעה בעצמאות של הילד. אבל זה לא יכול להיות רחוק יותר מהמציאות!  להנקה של הילד שלך לאחר גיל שנתיים יש יתרונות עצומים, גם על הבריאות הפיזיולוגית וגם על הבריאות הנפשית, הן שלך והן של התינוק…אתן מוזמנות לבדוק בגוגל על זה. כמו כן, ארגון הבריאות העולמי ממליץ על הנקה עד גיל שנתיים ואפילו למעלה מזה. לנו זה העניק חיבור מיוחד וחוויה יפיפה וזה הרבה יותר מאשר רק להזין אותה בחלב. אני לא אניק אותה לנצח, אבל כל עוד זה מועיל לה, ואפשרי מבחינתי, אני אמשיך. תפסיקו לשפוט וחנכו את עצמכם".

 

 

 

 

אמהותהנקההריון ולידה