שיא הצביעות: לריצ'ארד גיר נולד בן בגיל 69 וההתרגשות בשיאה

כנראה שלא משנה בת כמה את, אם את בשנות ה-60 לחייך או בשנות ה-20 לחייך, גם את גדלת עם ריצ'ארד גיר כסמל לגבריות המושלמת – גם אבהי ועוטף, אבל גם רגיש וזקוק להגנה, גם יפה אבל לא מצועצע – או בקיצור, כל מה שהוא גילם בתפקידו המזוהה ביותר כאדוארד לואיס ב"אישה יפה".

לכן אולי גם כל כך שמחנו לשמוע שכעת, בגיל 69, נולד לו בן, אח לבנו בן ה-19 מאשתו הקודמת (והשנייה במספר) קארי לואל. גיר, כידוע, היה נשוי בעבר גם לדוגמנית סינדי קרופורד, ובאפריל 2018 נישא לאשתו השלישית, אלחנדרה סילבה (כיום גיר), שצעירה ממנו ב־34 שנה.

via GIPHY

גם בלידת בכורו גיר כבר לא היה אבא צעיר, אך כעת הוא מצטרף לאבות שיכולים להיות סבא-רבה, כמו מיק ג'אגר (שבגיל 74 הפך לאבא בפעם השמינית, ארבע שנים אחרי שנולדה לו נינה!), רוברט דה נירו, שבתו השישית נולדה כשחגג 68 וסטיב מרטין, שהפך לאבא בפעם הראשונה בגיל 67.

אך כמו כל שמחה, גם זו מהולה בטיפונת עצב, או אולי בקצת נרגנות מצדנו, כמובן לא על העובדה שבאופן ביולוגי גברים עדיין יכולים להביא ילדים לעולם בגילאים כאלו, אלא על האופן שבו ידיעות מהסוג הזה מתקבלות כשמדובר בגברים, לעומת איך שהיו מתקבלות לו היה מדובר בנשים. הרי נשים בגיל הזה יכולות לאמץ או להביא ילדים בהליך פונדקאות, אלא שהתגובות לכך בוודאי היו הרבה פחות מפרגנות.

בעוד שהדיווחים על גיר ודומיו מהללים את העדינות שמתגלה בגברים המחוספסים, כוכבות שילדו בגילאים יחסית מאוחרים (כלומר באמצע שנות ה-40), זוכות לתגובות של "עכשיו נזכרת?" ו"למה חיכית?". מה גם שנשמות טובות נזכרות תמיד לספר עד כמה האמהות קשה פיזית, והרי אף אחת לא רוצה להיות האמא שקשה לה לרוץ אחרי הילדים בגינה (או בקניון), או שקשה לה להרים אותם על הידיים כשהם בוכים. אפשר רק לדמיין אילו תגובות הן היו מקבלות לו היו בגילאי ה-60 לחייהן מכניסות תחת כנפיהן תינוקות.    

אלא שב-2019 גם אבות רצים אחרי הילדים, גם הם מרימים אותם כשכואב להם והם אפילו מנענעים אותם בידיים כדי שיירדמו כבר. אבל את זה על זה אף אחד לא טורח לדבר, ולא רק בגלל שמסת השריר אצל גברים גדולה יותר, כי כמו שכל אמא – בכל גיל – תוכל לספר: המשקל שאת מסוגלת להרים כשמדובר בילדים הוא מעל לטבע או לכוחות הפיזיקליים.

אז אנחנו מפרגנות לגיר, בטוחות שהוא יהיה אבא מעולה לא פחות מכל בחור בן 30, ולא פחות מכל אישה, בכל גיל.

אישה יפההריון ולידהמיק ג'אגררוברט דה נירוריצ'ארד גיר