5 דברים שאת חייבת לעשות לאחר הלידה

  1. השבת הסידן האבוד

הידעת? במהלך ההיריון, גופך מתגייס כדי לספק לעובר שלך את כל הצרכים הדרושים להתפתחותו ולבניית גופו הזעיר. אחד המרכיבים החשובים ביותר הוא הסידן, החיוני לבניית השלד שלו. הבעיה היא שבעוד שהעובר מקבל את כמות הסידן שלה הוא זקוק, ייתכן מאוד שאת לעומת זאת – תסבלי ממחסור במינרל החשוב הזה כבר לאחר הלידה. למעשה, מחסור בסידן הוא עניין שכיח מאוד בתקופה הזאת. דוגמאות לסימנים במחסור כזה הן למשל בעיות שיניים, ציפורניים שבירות ועוד.

החדשות הטובות הן, שבעזרת תזונה בריאה וכזו המתאימה עבורך באופן אישי, ניתן להשלים את מאגרי הסידן שהתרוקנו. לאחר הלידה ספיגת הסידן משתפרת, מה שמאפשר לך להרוויח כמות מספקת ממזון עשיר בסידן, כמו גבינת ריקוטה שמספקת 2/3 מצריכת הסידן היומית המומלצת לילדים ומחצית מזו המומלצת למבוגרים (בין 500-600 מ"ג ל-100 גרם גבינת ריקוטה). חשוב לציין, ספיגת

 הסידן ממקורות צמחיים כנראה נמוכה יותר מאשר ממקורות מן החי, זאת משום שמקורות הצמחיים מכילים פיטטים ואוקסלטים – רכיבים המפריעים בספיגתו. לפיכך, מומלץ לשלב מזונות מסוגים שונים. במקרה הצורך יש לשקול שימוש בתוסף תזונה בהתאם להמלצת הרופא או התזונאי.

  1. כשמדובר בכפיפות בטן – האיכות עולה על הכמות

נכון, אנחנו יודעים שלדבר איתך כרגע על חשיבות הכושר הגופני זה בערך כמו להציע לדונלד טראמפ להשתתף בכנס לקידום פמיניזם. ובכל זאת, אם חשוב לך לחזור לכושר, לשמור על הבריאות וגם להצליח להשיל את הקילוגרמים (שמזכירים לך בכל פעם מחדש מה נשאת בבטן במשך 9 חודשים למקרה ששכחת), הנה העצה שלנו: עבודה ממוקדת על שרירי הבטן.

מה זה אומר? ובכן, שרירי הבטן הם למעשה 4 קבוצות שרירים שונות. העבודה עליהם לא פשוטה ובינינו, לרוב גם לא מאוד מתגמלת. כדי להצליח באמת להוציא את המקסימום מהאימון, חשוב שתעשי 2 דברים: הראשון, הוא פשוט לכווץ את שרירי הבטן ו"להכניס" אותה בכל פעם שאת מבצעת תרגיל שנועד לחיזוק האזור. רק בצורה כזאת, תפעילי את שריר הרחב בטני שנעשה רופף ופחות אלסטי במהלך ההיריון. בנוסף, כדי לראות תוצאות מספקות, כדאי מאוד שתשלבי פעילות אירובית כמו ריצה או הליכה לפחות פעמיים בשבוע. שילוב כזה יסייע לך במשימת חיטוב השריר לצד הסרת עודפי השומן. ודבר אחרון: זכרי שהאיכות עולה על הכמות. עדיף לבצע 2 סטים של 10 כפיפות נכונות וטובות מאשר לבצע 30 ולעבוד לחינם.

 

  1. זמן להעשרת הידע

טוב, ברור לנו שלימודי דוקטורט זה לא בדיוק מה שיש לך בראש כרגע, אבל מה שנחמד בעובדה שילדת בשנת 2019 זה שאת לא באמת צריכה לצאת מהבית כדי להעשיר את הידע. כיום יש מגוון קורסים מקוונים שבלחיצת כפתור יכולים לפתוח בפניך עולם שלם. במקום לחזור למקום העבודה ולהדביק פערים, תוכלי לחזור עם רעיונות חדשים וידע נצרך שלא היה קיים קודם. אז אם את כבר גולשת, ואפילו זוכה לשבת (היש שילוב מושלם מזה?), למה שלא תנצלי את הזמן לתרגל שפה חדשה, להעשיר את הידע הכלכלי שלך או אולי אפילו לייצר לעצמך הכנסה נוספת?

 

  1. קבוצת אימהות

בגדול, אפשר למנות 2 דרכים להעביר את חופשת הלידה: הראשונה: לשרוד בין החיתולים, הכביסות לבכי של התינוק (וגם שלך); או: למצוא חברות לשעת צרה ולחגוג איתן כל רגע פנוי. נעמה מאבן יהודה, שילדה את בתה השלישית לפני כחודשיים, בחרה באופציה השנייה והיא מספרת: "זה התחיל מקבוצה קטנה של 3 בנות, שכיום מונה מעל 15. בכל שבוע שאנחנו מקיימות מפגש בבית אחר. כל אחת מביאה כיבוד, מסייעת לשנייה עם התינוק כשצריך, ואפילו התחלנו לארגן טיולים משותפים לאחרונה. אני חושבת שכל מי שנמצאת בחופשת לידה צריכה למצוא לעצמה מסגרת כזאת. זה תמיד יותר נחמד מלשבת בבית ולרחם על עצמך".

 

  1. (אופציונלי) סקס: כן גם זה אפשרי

ממש כמו כושר גופני, גם ליחסי מין אפשר ורצוי לחזור בהדרגה. אבל מה עושים כשהדבר היחיד שמתחשק לך לעשות במיטה זה לישון? שימי לב למה שיש לאפרת מנור, מטפלת מינית מוסמכת ליחידים וזוגות לומר בנושא: "כשאישה מקיימת יחסי מין לאחר תהליך של לידה, במובן מסוים אפשר לומר שהיא לומדת את כל התורה מחדש. הגוף משתנה, התחושות משתנות, ואפילו מצב הרוח האופייני לתקופה עשוי להשפיע על הרצון לקיים פעילות בין הסדינים. לכן, חשוב להקשיב לגוף, ולבחון מה מתאים, מה נעים, מה לא ומתי כן.

והנה עוד עובדה מעניינת: "הצורך בשינה  – קודם לחשק המיני. כן, כן, גם בהקשר הזה מומלץ לנצל כל רגע אפשרי להשלמת שעות מנוחה ושינה, ולא להתבייש לבקש עזרה עם התינוק. סביר להניח שכאשר הגוף שלך יזכה לזמן השינה הנדרש, הוא יוכל להתפנות גם להנאה מסוג אחר".

בנוסף, שימי לב שגם הזוגיות משתנה בהתאם לסיטואציה החדשה: "התינוק הקטן דורש תשומת לב רבה, מה שלעיתים רבות דוחק את הצרכים הזוגיים הצידה. לכן, חשוב לתת מקום גם לבן או לבת הזוג, ולמצוא ביחד את זמן הבילוי המשותף, גם אם הוא קצר יותר ופחות ספונטני".

 

אז אחרי שעשינו לכן סדר, כל מה שנשאר לכן הוא ליהנות מחופשת הלידה וההיכרות עם הבייבי החדש. ושיהיה במזל!

 

 

 

גבינות גדהיריון ולידההריוןחופשת לידהלאחר לידהסידן