5 פתרונות מעולים לשאלות שמטרידות נשים אחרי לידה

תהליך התאוששות מלידה מתבטא הן מהבחינה הפיסיולוגית – התכווצות הרחם, הדימום שמגיע בעקבות כלי הדם שמתכווצים, התפרים במידה ויש ועוד והן מהבחינה הנפשית – התרגלות לתינוק החדש, ביסוס ההנקה, קימות בלילה, שגרת היום שהופרה ועוד…

בתקופה זו ההתמודדות לא פשוטה וליולדות יש הרבה שאלות והתמודדויות  – חלק מהשאלות איתן מתמודדות האמהות החדשות הן :

  • התזונה של התינוק – ההנקה – ביסוס ההנקה. שאלות בתחום
  • האם התינוק צורך מזון בכמות הנכונה – איך יודעים?
  • גזים – לתינוק, מה עושים? אילו פתרונות טבעיים או תרופתיים כדאי לתת?
  • במידה ומדובר בבן  – נושא הברית
  • האמבטיה הראשונה – מה הטמפרטורה הנכונה? אילו מוצרים להשתמש? מתי לעשות אמבטיה? לפני או אחרי התזונה?
  • נושא השינה. – האם להעיר כל 3 שעות למתן אוכל, כמה זמן התינוק צריך לשנות בכל שלב…

ועוד ועוד שאלות ואתגרים חדשים שניצבים למשפחה החדשה

 חשוב מאוד לדעת לקבל עזרה גם מהסביבה : הורים קרובים, משפחה מורחבת, אחים ואחיות, חברה טובה.

מעבר לתמיכה מסביב יש גם תמיכה מקצועית ואחראית שמאוד מומלץ להעזר בה:

בנושא של הנקה – מומלץ מאוד להתייעץ עם יועצת הנקה מוסמכת, ניתן גם להעזר ביועצות ההנקה של קופת החולים או ליגת להצ'ה וניתן גם להזמין יועצת הנקה הביתה להדרכה מקצועית ואישית (במידה ואת משתמשת בפורמולה – חברות הפורמולה מחזיקות יועצות תזונה שעברו הכשרה מקצועית וישמחו לדבר איתך ולהסביר לך טלפונית).

עיסוי תינוקות וגזים – יש סדנאות של עיסוי תינוקות גם בקופות החולים וגם בכל עיר ועיר ניתן להצטרף לסדנא כזו וזו גם הזדמנות טובה לפגוש יולדות נוספות כמוך, הרשת גם מוצפת בסירטונים בנושא הזה אז נין להיות מעודכנות בקלות גם משם.

מאם לאם – כבר כמה שנים שיש יוזמה ברוכה של נשים, פרויקט התנדבותי שנועד לסייע ליולדות מייד לאחר הלידה ולתת מענה לכל השאלות המציקות בתחילת ההורות – הפרויקט הינו התנדבותי ומומלץ מאוד לבדוק אם בעיר שלך הפרויקט פעיל.

סירי לידה – פרויקט מקסים של אמהות, גם הוא התנדבותי לגמרי שנועד לסייע ליולדת בשבועות הראשונים לאחר הלידה ולהניק לך אוכל ביתי מוכן עבורך ועבור משפחתך בשבועות הראשונים שלאחר הלידה. הפרויקט המבורך כבר קיים בכמה מקומות בארץ ומומלץ מאוד להרשם .

לא להתבייש לבקש עזרה, הכל ניתן בחום ובאהבה

פרויקט נוסף מקסים שקיים כמעט בכל הארץ הוא מיזם של חברה פרטית שמטרתה היה לתת מענה לכל היולדות באמצעות נציגה מקצועית שמגיעה עד הבית ממש עד הספה בסלון.

הרעיון הוא להצליח להביא לכל יולדת ויולדת בישראל עד גיל 4/5 חודשים של הלידה מדריכה מקצועית לחצי שעה פגישה שבה תוכל לענות לה על כל השאלות המטרידות אותך, מתזונת התינוק, עידוד ההנקה, טיפים ועצות בנושא, או גזים, שינה, הכנה לחזרה לעבודה וכל נושא אחר שמטריד את היולדת . לעיתים לא מדובר בבעיה אקוטית שמצריכה ייעוץ אישי פרטני אלא כמה שאלות שמציקות ועדיין לא קיבלנו עליהם תשובה מקצועית ואחראית.

חברת צעדים ראשונים גייסה כ – 20 מדריכות מקצועיות המגיעות אלייך עד הבית, ממש לספה בסלון.  בתיאום מראש.

בין המדריכות -מדריכות הנקה, יועצות שינה, מדריכות התפתחות תינוקות, תזונאיות,

מועדון צעדים ראשונים מעניק חוויה אישית בביתך ומענה ראשוני ליולדות. לעיתים הטיפים הקטנים השווים נשארים אתנו וסוגרים לנו הרבה תהיות ושאלות ומשפרים לנו את איכות החיים

הפגישה המיוחדת מתאפשרת באמצעות חסויות של חברות בתחום שהרימו את הכפפה ונתנו חסות לפרויקט המקסים.

כמובן שעל הדרך את גם מקבלת מהחברות האלו מתנה יפה  – חיתולים, מגבונים, מוצץ, ועוד הפתעות. במהלך הפגישה גם תקבלי הסבר מפורט על כל מוצר, ויש הרבה טיפים חדשים הכי מעודכנים בתחום

וכל זה בעלות סמלית של 25 ₪ השתתפות בפעילות.

הפעילות של צעדים ראשונים מקיימת ברוב היישובים בארץ  – להרשמה לחצי כאן

 

http://bit.ly/2sO5c2y

 

היריון ולידההתפתחות תינוקותלאחר לידהמזון תינוקותצעדים ראשוניםתינוקות