יומנה של הריונית אורבנית מצחיקה

הריון הוא נס.

נס די טבעי ונפוץ, שלמען האמת לא מרגיש כל כך קסום – בעיקר ביולי-אוגוסט כשאת מדדה לעבר האוטובוס באמצעות שתי הסופגניות שפעם היו הרגליים שלך ומשתדלת לנשום בלי להשתמש בסרעפת שלך, שנכבשה על-ידי המלאך הקטן והמתוק שמתגורר ברחם שלך. אה, ואת ממש צריכה פיפי. 

אז כן, זה נס. 

נס שהסכמת לעבור את זה.

מתוך היומן 40 שבועות היומן להריונית אורבנית. סופרת ומאיירת אורטל אברהם

לפני כמעט שלוש שנים, כשהייתי קלולסית בהריון ראשון, קראתי המון ספרי הריון, בלוגים ואתרים על הריון ולידה. הריון מוצג בהרבה מהם כתקופה קסומה ומעצימה בדרך להביא לעולם את הפלא הקטן ש(כמובן) תתאהבי בו מהרגע הראשון. היה לי קצת קשה להתחבר לתכנים האלה – אני אולי בהריון אבל נשארתי אותה ציניקנית ולא תכננתי בשום שלב להתחבר לאמא אדמה הפנימית שבי או לשוחח עם העובר שלי בטלפתיה.
מעבר לזה, בספרים והאתרים האלו ישנה הרבה מאוד אינפורמציה זמינה על ההיבטים הביולוגים: מה עובר על גופך, כיצד מתפתח העובר שלך, אך תכנים שמתעסקים בשינוי הנפשי שתקופת ההיריון מביאה איתה זמינים פחות ולרוב מוצגים בצורה קלינית ומרוחקת. 

גם ברשתות החברתיות היה לי קשה למצוא תכנים בנושא שהרגשתי שמדברים אליי. ברוב המקרים הן מציגות את הצד הזוהר של ההריון שמצולם בסלון בעיצוב נורדי זרוע עציצי נוי או בסטודיו שטוף אור, נערך ומפולטר ומוגש בחסות תוכן שיווקי.

מתוך היומן 40 שבועות היומן להריונית אורבנית. סופרת ומאיירת אורטל אברהם

כשלא מצאתי תכנים רלוונטיים שאוכל להזדהות איתם החלטתי לכתוב עליהם בעצמי – בעיקר כדי לעבד את הרגשות והחוויות הפרטיות שלי.

מאז 2009 אני כותבת ומאיירת את קומיקס הרשת "החיים המסריחים שלי" ובו אני משתפת אנקדוטות, תובנות וסיפורים מזווית מצחיקה – מרירה.  

כמספרת סיפורים אני רגילה למצוא את הזווית המשעשעת ולעיתים אבסורדית של אירועי היומיום שקורים לי. תקופת ההריון שלי סיפקה לי הרבה תובנות והשראה לקומיקסים מטופשים על חוויות מפתיעות ומגוחכות.

הזמן עבר ונולד לי תינוק מקסים ששונא לישון ואוהב מאוד לבכות.

כשגיליתי שעוד חברות הריוניות שלי שותפות לחוויה שהיא רכבת ההרים המשוגעת שנקראת הריון – החלטתי שהדבר הנכון ביותר לעשות הוא ליצור לנו יומן שרק אנחנו מבינות את השפה הסודית שלו. החלטתי לאסוף את החומרים וליצור יומן מאוייר והומוריסטי שעוטף את החוויה האינדיבידואלית ובה בעת אוניברסלית שהיא הריון.

החומרים המוקדמים ששיתפתי בקהילות נשים ברשת זכו להרבה תהודה ותגובות אוהדות ומזדהות, מה ששכנע אותי שבאמת יש קבוצה גדולה של נשים שלא מצאו את עצמן בין ספרי ההריון לאינסטגרם.

רציתי, באמצעות הקומיקס שלי, לגרום לנשים האלה להרגיש שהן בסדר, הן לא המוזרות היחידות. זה בסדר לפחד, להתעצבן, להרגיש מתוסכלת, זה בסדר לא להרגיש נשית ומועצמת וזה בסדר גם לצחוק על זה, ועל עצמך. האיורים מעניקים זווית ראיה מצחיקה שהרבה נשים יוכלו להזדהות איתה, וגם אפשרות לשתף את בני או בנות הזוג במה שעובר עליהן, לתת להם מקום להשתתף בחוויה.

היומן מחולק לשלושה טרימסטרים שהם 40 שבועות (אורכו של הריון ממוצע). בכל שבוע איור או פעילות הרלוונטים לגיל ההריון – מהביוץ עד ללידה.
לצד האיורים יש גם מקום לקוראת לתעד את החוויות והזיכרונות שלה – כמו בקפסולת זיכרון לתקופה קצובה בזמן אבל משמעותית, ממש שניה לפני שהחיים שלך הולכים להשתנות לנצח.

היומן שלי מדבר על דברים חשובים ובוערים כמו טפשת הריון, איך מגיבים לעצות לא נחוצות מזרים וחברים, ומה הפלייליסט שלוקחים לחדר הלידה, וגם על סט החרדות החדש שהריון ולידה מביאים איתם וההתמודדות עם השינויים שעתידים לבוא. ההתרגשות והציפייה, הדברים השונים והמשונים שקורים פתאום לגוף שלך, הסיבות המטופשות וחסרות ההיגיון שיגרמו לך לבכות בכי מכוער וחסר שליטה, והעובדה שאת צריכה להתמודד עם כל זה בלי סושי ואלכוהול.

לינק לקמפיין גיוס המונים שבו תוכלי גם לקרוא ולצחוק קצת פה