שמלת כלה אכילה: לא תאמינו ממה עשויה יצירת המופת הזו

קרין גורן, איה קרמרמן ומירי בוהדנה הן אולי הכוכבות של בייק אוף ישראל, אבל לעולם האפייה יש שלוש כוכבות חדשות שעושות פלאים מתוקים הרחק מכתלי האולפנים ומאור הזרקורים. סילביה אלבה, איווט מרנר ואילינקה רניק – שלוש קונדיטוריות עטורות פרסים, הגיעו לתחרות העוגות הבינלאומית בלונדון עם עוגה שבאמת מעולם לא נראתה כדוגמתה: שמלת כלה אכילה בגודל מלא שנראית כמו עיצוב שנקטף זה הרגע מחנות כלות.

הייתן לובשות שמלה כזו? חבל, הכל מסוכר. צילום: עמוד הפייסבוק Cake International

סילביה אלבה, מפסלת עוגות עם מוניטין בינלאומי, התבקשה ליצור עוגה על טהרת דפי הוופל (Wafer Paper), כדי להדגים את הגמישות והוורסטיליות שלהם. היא צירפה אליה את הקולגות איבט מרנר ואלינקה רניק כדי ליצור את יצירת המופת הסוכרתית הזו, שהיא 100% אכילה – התחרה, הקישוטים, ואפילו האבזרים הנלווים. כן, יש אפילו הינומה קטנה.

הדיוק בפרטים בלתי יאומן. צילום: Mirror.uk

נראה אמיתי לגמרי. צילום: עמוד הפייסבוק Cake International

השמלה עוצבה על בובת ראווה בגובה 1.70 מ' והבסיס שלה הוא בהיקף 2.20 מ'. האופות השתמשו בפונדנט במשקל 35 קילו, 3 קילו של תחרה אכילה, 10 בקבוקים של פבריליקוויד (סוג של ספריי אכיל) וכ-2,000 דפי וופל. קשה להאמין שהשמלה המעוצבת והמקושטת להפליא הזו עשויה מהחומרים האלו ולא מבדים רכים ותכשיטים יוקרתיים, אבל ההקפדה והדיוק שהושקעו בעיצובה של השמלה האכילה הזו אינם פחותים מאלו שצורף היה משקיע בתכשיט או מעצב על בשמלת כלה מלכותית. אנחנו מקווים שהן לא ישכחו להשקיע גם בשימור יצירת המופת המסוכרת.

רוצים לנסות גם? תתחילו בקטן – אלבה מסבירה איך יוצרים פרחים מדפי וופל: