ג'יידה פינקט סמית' מודה: "הייתי מכורה למין"

בשנים האחרונות יש שינוי ביחס של החברה כלפי התמכרות למין. אם פעם הלוקים בה נשפטו כ'סתם זיינים/שרמוטות', היום כבר ברור ליותר ויותר אנשים שמדובר בבעיה ממשית, כמו כל התמכרות אחרת.

על גל המגמה הזו עלתה השבוע ג'יידה פינקט סמית', כשהודתה שהתמודדה בעברה עם כמה וכמה סוגים שונים של התמכרויות, ביניהן גם התמכרות למין.

פינקט משדרת בימים אלו סדרת רשת דרך פייסבוק בשם "Red Table Talk". במהלך הפרק האחרון, היא העלתה לדיון התמכרויות שונות. בין השאר היא סיפרה על התמכרותה בת ה-20 השנים של אימה, השחקנית אדריאן בנפילד ג'ונס, להרואין.

על עצמה היא העידה: "כשהייתי צעירה יותר, אני בהחלט חושבת שהיתה לי סוג של התמכרות לסקס. כן, חשבתי שאפשר לתקן הכל עם סקס".

השחקנית בת ה-46 הוסיפה וסיפרה על התמכרויות עבר נוספות שלה, אלכוהוליזם והתמכרות לכושר, וסיפרה כיצד היא מצליחה להבחין כשההתנהגות שלה גובלת בהתמכרות. "זו התנהגות שקשורה לזה", הסבירה. "כי אם בא לך לעשות מלא סקס, זה אחלה. אבל למה את עושה כל כך הרבה סקס? זה מה שאת צריכה לבחון".

פינקט פירטה גם לגבי אופן ההתמודדות שלה עם ההתמכרויות, כשלדבריה, השיטה הנכונה בשבילה היא לחתוך לגמרי את התופעה הבעייתית ולהפסיק איתה מיידית – מה שנקרא "Cold Turkey". "זה העניין איתי. אני יכולה להפסיק לגמרי בבת אחת. אני 'בינג'רית' (נוהגת לצרוך דברים באופן מופרז – ל.מ.), ואני תמיד חייבת לשים לב לעצמי, אני עלולה להפוך לאובססיבית לדברים".

ג'יידה פינקט. צילום: shutterstock

 

זו לא הפעם הראשונה בה פינקט מעלה לדיון את הנקודה הזו בעברה, שכיום היא מזהה באבחון עצמי כהתמכרות למין.

באחד הפרקים הקודמים של הסדרה, אשר כלל בשיחה גם את בתה ווילו סמית', פינקט פתחה נושא שלא כל אם הייתה מעזה לדבר עליו מול בתה, או בכלל מול מיליוני הצופים העוקבים אחרי כל פרק – צעצועי מין.

"היו לי הרבה מאוד חוויות עם צעצועי מין, הרבה מאוד. זו היתה סוג של התמכרות", אמרה כבר אז, במאי האחרון. היא תיארה זאת כשלב של חקירה עצמית, בתקופה בה נמנעה מקשר עם גברים.  "ואז היה יום אחד בו אמרתי, 'די. את חווה 5 אורגזמות ביום'".

אפשר לומר שזה קצת TMI, קצת צהוב או ניסיון להשיג רייטינג עם השיטה הכי מוכרת בספר. אבל חשוב להגיד שבפתיחות הרבה שפינקט מגלה בנוגע לנושאים האלו יש גם הרבה אומץ. שכן הפתיחות שמאפשרת לה לדבר על הנושאים האלו בביטחון, מבלי לחשוש מאיך שישפטו אותה, מסייעת לאנשים אחרים שנמצאים במצב כזה, ומבהירה שהתמכרות, גם התמכרות למין, היא בעיה שכל אחד יכול לסבול ממנה, ושאין בה בושה. בין השורות, המסר שהיא מעבירה הוא שהתמכרות למין זו בעיה אמיתית, שאין לזלזל בה, ושזה בסדר להתמודד עמה, זה נורמלי, ואם מתמודדים עם זה נכון – זה גם עובר. ואז אפשר לחזור וליהנות מסקס ממקום חיובי ובריא יותר.

התמכרותסקסרשתות חברתיות