7 דברים שרציתי להגיד לך לקראת חג האהבה

בעלי היקר,

אני יודעת שאמרתי לך את הדברים הבאים כמה וכמה וכמה פעמים אבל לקראת חג האהבה הבא עלינו לטובה, החלטתי לסכם עבורך שוב את רשימת הדברים שמעצבנים אותי במערכת היחסים שלנו. מכיוון שאנחנו לא חוגגים את ט"ו באב ראה זאת כמתנה שלי עבורך. אני יודעת שאתה עובד קשה ומשקיע בי ובילדים רק כדי שיהיה לנו טוב, ושלפעמים אתה צריך, כמו שאתה אומר: 'רק לשבת במרפסת בשקט ולשחק באייפון בלי שנפריע לך'. אז כדי לעזור לך להבין "מה לעזאזל אני רוצה ממך" ריכזתי  7 סעיפים עיקריים שיעזרו לך. הנה הם:

בשום אופן אל תגיד לי 'אני עוזר לך'

אדוני היקר והנכבד, עם כל האהבה שלי אליך (וכמו שאתה יודע יש הרבה אהבה) הילדים האלה הם של שנינו, הבית הזה הוא של שנינו והכלים בכיור הם פרי האהבה של שנינו. אתה לא עוזר לי. נכון שאני האישה בבית אבל זה לא אומר שהאחריות הבלעדית עליו היא שלי. גם אם אתה מקלח את הילדים, מכין להם ארוחת ערב ובנוסף יוצא מגדרך ואוסף את הצעצועים שלהם זה לא אומר שמילאת את התפקיד שלי ובוודאי לא אומר שאתה "עוזר לי". אני לא אחראית על המטלות ואתה לא "מוריד אותן ממני" כדי לסייע לי. הדגשתי את זה בעבר ואדגיש את זה שוב – אנחנו שותפים.

תפסיק להתבאס על זה שאני לא מבשלת יותר

אני יודעת שהיה לך בראש אידיאל של האישה המושלמת – זו שתחכה לך בבית יפה ומטופחת, עם אוכל חם בתנור ותוריד לך את הנעליים כשאתה חוזר מהעבודה. צר לי, יקירי, למרות שאני מאוד רוצה, אני לא יכולה לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהצבת. אני יודעת שאמא שלך נהגה לבשל כל יום אוכל חם לכל המשפחה (אני אנצל את הבמה להצדיע לה מכאן ולגרוף נקודות נוספות) אבל אני לא כזאת. הלוואי שהייתי בשלנית שיודעת לגרד ממה שיש לה במקפיא ארוחת מלכים אבל לצערי כרגע מנת הדגל שלי היא פסטה ברוטב עגבניות עם נגיעות של גבינה צהובה. גם לי חשוב לבשל למשפחה שלי אבל יחד עם עבודה במשרה מלאה, אחרי צהריים אינטנסיביים עם הילדים והטיפול בבית (ראה סעיף קודם) אני לא מצליחה להגיע לזה. תאמין לי ששגרת היום שלי מלאה ברגשות אשמה ומצפון ואני בעצמי הייתי רוצה לעשות את זה יותר אז אין צורך שתעיר לי על כך. למרות האג'נדה הפמיניסטית והבועטת שלי אני כן רוצה להיות האישה המושלמת בשבילך וכן חשוב לי שתהיה מאושר אז בבקשה  – כשאני כן מנסה לבשל לכם מנות מורכבות אם אתה רוצה לתת לי עליהן ביקורת – תשקר.

צילום: shutterstock

אל תגיד לי שאני מפנקת יותר מידי את הבנים שלנו ובגללי הם יהיו פחות גבריים

 אמרתי את זה בעבר ואגיד את זה שוב – מה?!. מדובר בילדים מתחת לגיל 5, הצורך העיקרי שלהם כרגע (ובאופן כללי בעולם הזה) הוא חום ואהבה. זה שאני מרימה את התינוק שלנו בכל פעם שהוא בוכה לא אומר שהוא לא יכול לגדול ולהיות הרמטכ"ל, וזה שלפעמים אני מוותרת לגדול שלנו ומאפשרת לו ללכת לגן עם נעליים סגורות וגרביים ביום של שרב רק כי הוא התעקש זה לא אומר שאני מפנקת אותו, אני בסה"כ מאפשרת לו להביע את עצמו (ובדרך להבין שסנדלים בקיץ הישראלי הם לא רק צו האופנה). אני אמא שלהם וזה מה שאני עושה, וסביר להניח שגם כשהם יהיו מבוגרים אני אמשיך לכרכר סביבם באופן שיעיק עליהם.

תפסיק להגיד שאני חוזרת על כל משפט 100 פעמים

על זה יש לי רק דבר אחד להגיד – תגיב. אם אני חוזרת על דברים הרבה פעמים זה רק בגלל שאתה לא עונה לי. לצורך העניין, אם אני בחדר ומבקשת שתכבה את הדוד אני לא יכולה לדעת שכיבית אותו אם אתה לא מגיב. תקשורת בין אנשים היא דבר בסיסי והיא לא דורשת הרבה מאמץ, המילה 'טוב' לדוגמא מורכבת בסה"כ מהברה אחת. אם תענה לי כשאני מדברת איתך זה יכול לחסוך מאיתנו הרבה ריבים ולהשיג לך שקט לטווח הרחוק, שאם הבנתי נכון, זאת השאיפה העיקרית שלך במערכת היחסים שלנו ובאופן כללי בחיים.

תחזור מהעבודה בשעה סבירה יותר

אני יודעת שאחר הצהריים עם הילדים יכול להיות מתיש, צריך להעסיק ולשעשע אותם ובין היתר לקלח, להאכיל להרדים אותם. ברור לי שאתה עסוק ועובד קשה אבל לפעמים זה מרגיש שאתה קצת מושך את הזמן כדי להתחמק. ולפני שתגיד שאין לך אפשרות להגיע לפני שבע וחצי הביתה בגלל כמות העבודה הענקית שאתה טובע בה, אני אזכיר לך שגמר המונדיאל באורח פלא "יצא" על יום בו אתה מסיים לעבוד ממש מוקדם. תבין, אני לא רוצה שתחזור מוקדם יותר כדי שתעזור לי עם הילדים, עד כמה שזה יישמע מוזר אני נהנית מהזמן שלי איתם ומהבלגן שהם עושים ולפעמים אפילו בא לי ללכת לג'ימבורי, אני בסך הכל רוצה שתחזור מוקדם כי כיף לי להיות איתך.

אל תרחם על עצמך

כל דיירי הבית (כלומר הילדים ואני) מודעים לעובדה שאתה עובד מאוד קשה וברור לכולנו שהעומס והטלפונים שאתה מקבל מהעבודה בשילוב צעקות ובכי של הילדים יכולים להיות לפעמים בלתי נסבלים. אין צורך שתיאנח כשאתה מסתובב בבית ותסנן בשקט בעצבים משפטים שברור שאתה רוצה שאני אשמע. ובהזדמנות זו אני אנצל את הבמה כדי להבהיר – לצאת למרפסת לעשן סיגריה לוקח פחות משעה.

אל תשכח כמה אני אוהבת אותך

אני יודעת שאנחנו לא מסכימים על הרבה דברים אבל תמיד תזכור שאתה האדם הכי חשוב לי בעולם ושאני אעשה הכל כדי שתהיה מאושר. אפילו שאני לפעמים "מתלוננת" אני יודעת שאתה משקיע את כל הזמן והאנרגיות שלך רק בשביל שלי ולילדים יהיה טוב ואני מאוד מעריכה את כל מה שאתה עושה. אני אולי לא אומרת את זה מספיק אבל אתה אבא טוב ואפילו בעל למופת. כשבחרתי אותך עשיתי בשכל.

גבריםזוגיותחג האהבהיחסיםמשפחה