הקאמבק של אופירה וגילי יכול לשפר לכם את הזוגיות

"לפעמים צריך לחטוף סתירה כדי להבין מה שיש לך בבית, להתעורר מחדש ולחבק", אמרה אופירה אסייג בתוכנית של גיא פינס. אופירה התייחסה, כמובן, לחזרה המתוקשרת לזרועות בעלה, אחרי שבתחילת השנה הודיעו השניים על הפרדת כוחות. "אני וגילי נועדנו להיות לנצח. ואני הייתי בחוץ והוא היה בחוץ וקיבלנו תובנה שאנחנו כן צריכים להיות ביחד". עוד הוסיפה "אם לא היו לי ילדים לא בטוח שהייתי חוזרת לגילי".

הידיעה על הקאמבק, כמו גם הריאיון הנ"ל, הצליחו לעורר לא מעט תגובות. הרבה מצד נשים שביקרו את ההחלטה על החזרה, כאילו היה מדובר בסוג של כישלון או מעשה אנטי פמיניסטי. מעניין כמה מאותם מגיבות ומגיבים באמת עמדו בצומת הזה ונאלצו לפרק חבילה.

אז הנה סקופ: כמו הרבה אחרים, גם לי לפעמים יש משברים בזוגיות. מפתיע, נכון? ולכן, יצא שגם אני שאלתי את עצמי מתי ואיך יודעים – אם בכלל – שהגיע הזמן לפרק את החבילה. התשובה הכמעט מוחלטת שקיבלתי הייתה: "פשוט מרגישים". וכמו שכולנו יודעים – רגש הוא עניין מאוד מאוד סובייקטיבי, כך שאין לנו באמת יכולת לשפוט מה קורה בין שני אנשים ולמה הם בוחרים לפרק זוגיות או לאחות את השברים מחדש.

אני דווקא בוחרת להסתכל על החזרה של השניים כמסר מחזק: זוגיות היא עניין מסובך. על רקע הילולת החתונות של נטע אלחמיסטר וסטטיק (לא אותה חתונה, כמובן), מאוד קל לקבל את הרושם שזוגיות וקיום משפחה מורכבים בעיקר מחגיגות פוטוגניות מלאות זיקוקים באינסטגרם. אבל דווקא כמו שהחבר של סטטיק, בן אל תבורי, המחיש – הם הרבה יותר אפרוריים מזה, ולא פעם הפתרון הזמין הוא להרים ידיים ולהיכנע. כבר אחרי הלידה הראשונה, תמונות מסיבות החתונה נראות כמו חלום שמעולם לא הייתה לו אחיזה במציאות. וככל שהפער בין התמונות למציאות גדול יותר, כך הכאפה יותר מצלצלת וקשה להתרומם ממנה לסיבוב נוסף.

כמובן שיש מקום לגירושים, לא סתם הם פתרון אפשרי שהיהדות מחזיקה בו כבר אלפי שנים. אבל אולי היד שלנו נהייתה קצת קלה מדי על ההדק. משפיעים וסלבים שונים עוזרים לנו לקבל את הרושם כאילו זוגיות מורכבת בעיקר מחופשות בחופים אקזוטיים, וכשזה לא קורה, אנחנו נופלים לתחושה שמשהו אצלנו לא בסדר, לא עובד טוב.  

הגיע הזמן שמישהו ידבר יותר כל כך שמדובר במאבק כמעט יומיומי, המצריך תיחזוק, אנרגיות שלא תמיד יש והמון רצון טוב. ובדיוק בגלל זה ה"מסע" הפומבי שאופירה וגילי עברו הוא כל כך חשוב. משום שהוא ממחיש את המעגליות הזו שיש ביחסים – את הרצון ואפילו ההכרח לומר לפעמים "פוס משחק" ואת ההחלטה המפוכחת לשנס מותניים ולנסות שוב. וכן, גם ילדים זו סיבה טובה לנסות ולהילחם על קשר. זה לא נורא אם האושר של האנשים החשובים בעולם משמש כטריגר. אני סומכת על אופירה שאם היא תהיה נחושה ואם יהיה לה רע, היא תדע גם לעזוב. היא "פשוט תרגיש".

ביממה האחרונה התרחשו עוד שני אירועים שקשורים לזוגיות: גילה אלמגור בחרה להתחתן שוב עם יעקב אגמון בפעם הרביעית, לרגל יום הולדתו ה-90, והנשיא שלנו ואנחנו איבדנו את נחמה ריבלין. שני אלו ממחישים עד כמה זוגיות חזקה ויציבה אינה מובנת מאליה, אך כל כך שווה את המלחמה.  

אופירה אסייגגירושיםחתונהנחמה ריבליןשיחת היום