"הסיפור של דנית ואליאב מחזיר אותי לזאת שהשארתי מאחור"

בשנת 2016, כשכל המדינה צופה, התחילה מערכת היחסים של דנית גרינברג ואליאב אוזן. זה היה סיפור אהבה צהוב ומלוכלך כמו שכולנו אוהבים, הם הכירו ב"אח הגדול", היא רצתה אותו, הוא פלירטט ובחר באחרת. היא נשברה. כשהסתיימה התוכנית הם התאחדו שוב, התאהבו והחליטו להתחתן. סיפור אהבה עם סוף טוב. התאהבנו בהם עוד קצת ב"זוג מנצח", אבל למרות שהיה נדמה לנו שאנחנו מכירים ויודעים עליהם הכל, כי בכל זאת הכנסנו אותם אלינו הביתה – דברים היו יותר מורכבים כמו בכל מערכת יחסים, ולפני כחודשיים הם נפרדו. לפני שבועיים התגרשו.

אתמול סאגת הפרידה של דנית גרינברג ואליאב אוזן עלתה שלב. גרינברג פרסמה בעמוד האינסטגרם שלה פוסט שמאשים את בן זוגה לשעבר בסגירת העסק המשותף שלהם ורמזה להתנהלות מלוכלכת מצידו: "אתמול בשעות הלילה ללא ידיעתי הגיע אליאב לעסק המשותף שלנו והוציא את כל המכשירים מהעסק, כתבה, "אני אישית ממוטטת ולא רציתי לשתף אתכם בזה, אך לאור הפניות הרבות, זה מה שאוכל לספר מתנצלת מקרב לב. מעבר לכך תפנו לאליאב ישירות".

אוזן החליט לא לשתוק והעלה פוסט מפורט בו גלגל את האשמה בחזרה אל גרושתו: "מהבוקר הנני עובר לינץ' תקשורתי וסביבתי שמנוהל ביד רמה על ידי גרושתי", כתב, "אשתף אתכם בלית ברירה כי מאוד כואב לי שאתם ניזונים משקרים. לצערכם ולצערי היא כללה גם אתכם במלחמה החד צדדית שהיא מנהלת. בשלושת החודשים האחרונים מאז שנפרדנו לקחתי צעד אחורה מהניהול השוטף של הקליניקה סבן. בתום 3 חודשים בהם לא שולמו משכורות לעובדים, ביטוחים על המכשירים, תשלומי ספקים והלוואות שהייתי צריך לקחת חודש בחודשו, החלטתי לשים קץ למסע הרפש הזה שדנית מנהלת". מאז פרסום הפוסטים אתרי הרכילות לא מפסיקים לעסוק בנושא וברשתות החברתיות כולם בוחרים צד ומגיבים ברשעות. אפילו קרובי משפחה וחברים מהברנז'ה מגיבים לשניים קבל עם ועדה ומפגינים תמיכה וירטואלית, כל אחד בצד שבחר כמובן.

הסיפור של דנית ואליאב נוגע בי במקומות כואבים, ולוקח אותי אל זאת שהשארתי מאחור לא לפני הרבה זמן, כשגם אני נאלצתי לבחור צד. הם היו זוג חברים קרובים שלנו. הוא החבר הכי טוב של בעלי, והיא בת הזוג שלו שלימים נהייתה אשתו. הם הכירו כשהיא הייתה בתיכון והוא בצבא, הוא היה הראשון שלה בהכל והיא הייתה הראשונה שהוא אהב באמת. גלי וקובי.

הם היו הזוג הראשון בחבר'ה וכשאני נכנסתי לחבורה המגובשת הזאת, שכללה את החברים הטובים של בעלי ובנות הזוג שלהם, הם כבר היו תקופה ארוכה יחד ועמדו להתחתן. כמו בכל מערכת יחסים, כשמכירים את החברים של הבן זוג בהתחלה הכל מביך וקצת לא נעים – אבל גלי עשתה את זה קל עבורי. היא הייתה נחמדה אליי מהתחלה, תמיד פרגנה ועזרה לי להרגיש בנוח עד שמצאתי גם אני את המקום שלי. עם הזמן הפכנו לחברות, אמנם לא נפגשנו בלי בני הזוג שלנו, כי הם בכל זאת היו החוליה המקשרת, אבל היינו קרובות ואפילו הרגשנו בנוח ללכלך עליהם יחד ולהוציא קיטור כשצריך. הדרך שלנו הייתה דומה. גלי וקובי התחתנו ואנחנו עשינו את זה שנה אחריהם. גלי ילדה ואני חודש אחריה. היא תמיד הייתה שם ברקע, חלק מהחיים שלי ואני משלה. ואהבתי אותה באמת.

לפני כמה חודשים הם התחילו לספר שהם חושבים על פרידה. ידעתי מבעלי שיש ביניהם חילוקי דעות רציניים אבל לא התערבתי. הזמן עבר ובינתיים המצב עבר להיות בלתי נסבל עבור שניהם והם החליטו להתגרש. בעלי כמובן לקח את הצד שלו, בכל זאת מדובר בחבר הכי טוב שלו, ואני נשארתי באמצע. בין הצד שלו לצד שלה. מישהו חכם אמר פעם שבין אהבה לשנאה נמתח גבול דק מאוד, וכשבני זוג מתגרשים המשפט הזה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש כמו קלישאה. וזה קרה גם במקרה הזה. גלי שכל כך אהבה שקובי מצחיק אותה, וקובי שהיה מסתכל באשתו בעיניים הכי מאוהבות שיש – לא סובלים עכשיו אחד את השני ולא מסוגלים אפילו לדבר. כי כשהאדם הכי יקר לך בעולם פוגע בך כל כך, אתה לא מסוגל אפילו להסתכל לו בעיניים יותר.

מאז הפרידה כולם ניתקו קשר מגלי, כועסים על מה שהיא עשתה לו. בפעמים המעטות שניסיתי ליצור איתה קשר, שמעתי בקול שלה כמה היא פגועה שכולם נטשו ואף אחד לא באמת טרח לשמוע ממנה מה קרה. היא לא הייתה צריכה להגיד את זה בקול – אבל ממני היא הכי נפגעה, כי אולי לא הפכתי אותה למכשפה כמו היתר, אבל השארתי אותה מאחור. כששמעתי ממנה איך הקשר הידרדר הבנתי שאין באמת סיכוי לבחור צד, כי שניהם צודקים. שניהם פגעו ושניהם נפגעו. 

סיפור הפרידה של קובי וגלי לימד אותי שאין אמת מוחלטת, בעיקר בעניינים שבלב. גם אם מדובר בסיטואציה הכי שכלתנית שיש, כשסוחבים שק של רגשות שליליים, כל אחד מבני הזוג מסתכל עליה דרך העיניים שלו ולא יכול לראות את הצד השני. לא משנה עד כמה הוא פצוע.

כשאתם קוראים באתרי הרכילות על אליאב אוזן ודנית גרינברג ונהנים מהצהוב, תחמלו עליהם כי מאחורי המקלדת ומלחמת הכוחות הזאת, עומדים שני אנשים פגועים. כנראה שהסכסוך הזה לא יסתיים בקרוב אבל אולי עדיף שאנחנו לא נהיה חלק ממנו.

אליאב אוזןגירושיםדנית גרינברגפרידה