עכשיו הגיע התור של דניאל גרינברג להכשיר את השרץ

לפני כשלוש שנים כתבנו פה על השירות המצוין שרוסלנה רודינה עשתה לקריירה של אייל גולן. הוא היה אז בשיא התקופה הקשה, שנתיים לאחר התפוצצה פרשת הקטינות וביטולי התוכניות בכיכובו וההופעות. היא, לעומת זאת, כיכבה ב"הישרדות" והראתה שהיא לא רק פנים יפות וצעירות, אלא גם בעלת אישיות חזקה ואמיצה, שראתה כמה דברים בחיים ולכן גם לא מתפתה ללכת עם כל אחד רק משום שהוא מפורסם. התדמית החיובית שנוצרה לרוסלנה גרמה להרבה לחשוב שאם אישה כזו נבונה בחרה להיות עם אייל גולן, כנראה שהפרשיה הזו באמת לא נוגעת אליו ולכן אפשר סוף סוף להניח לגולן ולחזור לשמוע את השירים שלו בפול ווליום.

אבל בחודשים האחרונים התחילה התעוררות מחודשת כלפי הפרשה, בעקבות התחקיר של אורלי וילנאי וגיא מרוז, שפורסם ביולי. אמנם החשדות כלפי גולן נסגרו בגלל חוסר ראיות, אך בעקבות התחקיר עלו קולות לפתוח את החקירה בשנית. בעיקר עולה מן התחקיר הקלות הבלתי נתפסת שבה נערות צעירות עברו מיד אל יד וכל זאת תוך הבטחה להתקרב לגולן.

מספר שבועות לאחר מכן – ורגע לפני פרסום מסמכי החקירה של הפרשה ב"הארץ" – הציע גולן נישואים לזוגתו, דניאל גרינברג. סרטון ההצעה, אותו רגע אינטימי בחיי זוגיות, עלה לרשתות ולתוכניות הטלוויזיה, ומאותו רגע נכנסנו למערבולת תקשורתית שכללה ידיעות על השפעתה של גרינברג על גולן – הכעס של החברים, מחיקת העוקבים באינסטגרם והריב המתוקשר הרבה יותר מדי בין אופירה אסייג. נערות שנוצלו וחייהן נהרסו? זה כנראה הרבה פחות מעניין מאשר לצפות באייל מחליף צבעים במבוכה בתוכנית של אסייג וברקו.

וממש כפי שרודינה בזמנו נתנה לגולן את ההזדמנות לזרוח שוב – והפעם בתפקיד הגבר שנשאר לבד עם הילד על מנת שהאישה שלצידו תגשים את עצמה – כעת גרינברג נכנסת למשבצת הזו, ומגייסת את הפנים הבאמת היפות שלה, את התמימות והאמונה שלה, גם כדי לתת את הצד שלה למסע ההשמצות שהיא עוברת, אבל גם כדי להוציא את גולן כג'נטלמן המושלם, וכל זאת בחסות ראיון אישי בחדשות 12.

סביר שגרינברג לא עושה זאת במודע, אך לא פחות סביר מכך זו העובדה שמנהליו ואנשי שלומו של גולן (אלו שנותרו לו) צפו בכתבה והתרגשו – לא בגלל שגרינברג שפכה את הלב על הקושי להתמודד עם טוקבקיסטים אכזריים, אלא בגלל ששוב יש אישה – כן, מאותו מין של הפמיניסטיות הזועמות – שמטהרת את שמו של גולן בצורה הכי אלגנטית ומעודנת שאפשר, ולגמרי בחינם.

כשגרינברג נשאלת על פרשת הקטינות היא אומרת ש"זה לא משהו מעניין. זה לא משהו שנוגע אלי" – לא ברור איך חשדות כאלו נגד בן זוג אינן משהו שנוגעות אלי. ואז היא עוד המשיכה ואמרה "אני מצטערת בשביל אותן בנות. אני באמת יודעת מי זה הגבר שלי. ואני יודעת במיליון אחוז איזה כבוד יש לו לנשים. זה לא סתם נסגר מחוסר ראיות. כי אין ראיות. לא אכפת לי מה הוא עשה בעבר שלו, זה לא מעניין אותי. עשית דברים עם נשים? יותר מאחת? בסדר. הוא הגבר היחיד? מבחינתי זה איילי שלי, זה לא נוגע בי". וכך, עם עיניים מצועפות ומלאות באהבה, גרינברג מכשירה את השרץ.

למעשה, גרינברג אומרת את כל מה שמעריצי גולן אומרים: לא היה כלום כי המשטרה לא מצאה כלום. וגם אם היה – הוא בסך הכל היה גבר, רווק, אז למה צריך לעשות עניין מכל דבר? ואין ספק שגרינברג היפה, הצעירה והתמימה, אומרת את זה בצורה הרבה יותר משכנעת מכל עורך דין או יחצן ממולח שגולן ישכור לעצמו.   

גרינברג, בסופו של דבר, באה לעשות את מה שהיא בעצמה טוענת שהיא רוצה לעשות: לנצל את הפרסום כדי לקדם את עצמה ("אני לא אשקר ואגיד לך שאני לא אוהבת ולא נהנית מזה אני מבינה שזה חלק מהעניין ובסופו של דבר יש דברים שאני, לדניאל, לחיים קדימה, רוצה, אז כן, זה דורש ממני לגעת גם בעולם הזה וכן ללכת ולהתראיין ולדבר"). בזה אי אפשר להאשים אותה. למעשה, גם אי אפשר להאשים אותה בכך שהיא מנצלת את ההזדמנות כדי לנקות את שמה של בעלה לעתיד, אם כי היה נחמד יותר לראות אישה שכן חושבת על המעשים שהגבר בחייה עשה לפני שהוא פגש אותה, ועל נשים שהוא פגע בהן עד לאותה נקודה. אבל בהחלט אפשר להאשים את הערוצים השונים, ששוב ושוב מתפתים להעניק לגולן את הבמה הכה נחשקת כדי להוכיח שהוא גבר החלומות שכל אישה – בהינתן ההזדמנות – תיפול לרגליו.

מי שבוחרת להתעלם מקופת השרצים שמצלצלת מעל הגבר שאיתה – זו בחירה שלה. אבל מי ששוב ושוב מאפשר לנשים שעם גולן להיות כתב ההגנה שלו בלב הפריים טיים – כבר מתעסק איתנו.

 

אופירה אסייגאייל גולןדניאל גרינברגרוסלנה רודינה