מתנזרות: הנשים שבוחרות להימנע מיחסי מין לתקופה ממושכת

מיתר, 31
"לא עשיתי סקס כבר שנתיים וכמה חודשים. משתדלת להפסיק לספור, כי זה מייאש".

איך זה התחיל?

"תקופה ממושכת בחיי שכבתי עם גברים בצורה מזדמנת. בפעמים האחרונות לפני ההתנזרות הרגשתי מנותקת במהלך הסקס וזולה מאוד אחרי, מה שגרם להרבה סבל וחרטה. הפסקתי לגמור, משהו השתנה בי וזה הפסיק לעשות לי טוב. לא באמת חשבתי שזה יהיה כל כך הרבה זמן, אבל דבר הוביל לדבר, עוד לא הכרתי מישהו שאיתו ארגיש אחרת – ויצאה התנזרות ממושכת."

את נתקלת בקשיים?

"אני מרגישה שההתנזרות נכונה לי כי זה שומר עליי, אבל אני לא אשקר- זה מוציא אותי מדעתי באופן חריף. אני מרגישה שונה מאוד כרגע מאשר בתחילת הסיפור הזה. הייתי רוצה להכיר מישהו ושזה פשוט יזרום, אבל בגלל שעבר כל כך הרבה זמן כבר אי אפשר להתייחס לזה בצורה קלילה- זה מהותי עבורי."

יש תחושות או תופעות שהפתיעו אותך?

"לא חשבתי שאאונן כל כך הרבה. פעם אחת אוננתי, גמרתי, בכיתי  וצחקתי על עצמי. זה מאוד הפתיע אותי, בלבל אותי וחשבתי שזהו- אני לא אוכל לאונן כבר כמו שצריך. גם לא ציפיתי שאתרגש ואתרטב מיד ממגע, נגיד באוטובוס או מלחישה באוזן… כל הדברים האלה כביכול לא מיניים – אבל זה הפך לחומר אוננות. אני מרגישה ממש על הקצה.
אני גם כל כך נבוכה מול בחורים שמוצאים חן בעיניי, כבר לא יודעת איך להתחיל עם מישהו בלי שזה יהיה מיני. אני מלמדת את עצמי מחדש מה נכון לי ואיך אני מרגישה עם קרבה וזאת הסיבה שבכלל התחלתי עם כל זה. אני עדיין מרגישה מאוד מבולבלת ובלי מסקנות קונקרטיות מהעניין, אבל יותר מחוברת לעצמי."

את מפחדת שתעשי למין אידיאליזציה, או להיפך – סלידה?

"כן. הכמיהה יוצרת אידיליה כמו בפעם הראשונה. כשאשכב עם מישהו אני מדמיינת בראש חוויה אינטימית, עוטפת, מחבקת, מלאה בתשוקה ורוך, וזה תכלס קלישאתי ומזכיר לי קומדיות רומנטיות – מה שמייצר לי סלידה עזה מיד. התחושה התמידית היא בין האידיליה לסלידה. אולי כי הכל בדמיון ואין שום דבר קונקרטי- לכן זה מגעיל אותי כמו שזה מרגש אותי. אותו דבר באוננות- מצד אחד יש צורך פיזי מהנה, ולפעמים אני מאוננת כל כך הרבה שזה מגעיל אותי ובא לי להקיא ובכלל לא לחשוב על זה אף פעם. זה דיסוננס תמידי.

אני מרגישה שההתנזרות היום תופסת חלק מאוד גדול בחיים שלי. בעיקר מפחיד ומסקרן אותי לדעת מתי כבר אזדיין עם מישהו. זה נראה כל כך רחוק, מייאש, מעצבן ומרגיע בו זמנית. מנגנון הגנה שפיתחתי כדי להתרחק מזבל ועכשיו אני קצת לכודה בתוכו. בקיצור חרדה, כזאת שאני מצליחה לתפקד בה- אבל עדיין חרדה."

 

לומדת מחדש מה נכון לי. צילום אילוסטרציה

נטע, 29
"זה נמשך כבר שנתיים, הכי ארוך שלי עד כה. היתה לי תקופת התנזרות אחת לפני 7-8 שנים, למשך שנה וקצת. פשוט רציתי חיבור והנאה אמיתית מסקס. בסוף יצא ששכבתי עם מישהו שחשבתי שיהיה לנו מין מדהים, היה מלא בילד אפ – אבל בסוף הוא היה אגוצנטרי וגרוע, בזבוז גמור."

מה הביא אותך הפעם להתנזר שוב?

"פשוט בחנתי את הסקס שעשיתי לאורך השנים. רובו היה מתוך לחץ שהופעל עליי, סיטואציות שלא לגמרי הייתי נוכחת בהם. מגיל מאד צעיר, 7-8, קיבלתי הרבה תשומת לב מגברים עד שתפסתי את המיניות שלי מהעיניים שלהם בלבד. לא היתה לי הזדמנות לפתח מיניות משל עצמי, גם את הבתולין שלי איבדתי באונס קבוצתי בגיל 15. בשנים האחרונות, מתוך חיבור לעצמי, אני לא מצליחה להכיל סיטואציות מיניות. זה יותר מידיי בשבילי. אני מרגישה שהמיניות שלי כמו של ילדה ואני צריכה עוד ללמוד אותה, כי לא עשיתי את זה מעולם בעצם. ותביני, עשיתי הכל – שלישיות, בדסמ, מקומות ציבוריים, מלא דברים. אבל אלו היו דברים שהתבקשו ממני, עוד לפני שהבנתי אותם עד הסוף, ובתכלס גם לא נהניתי מהם."

אבל הדרך לחקור מיניות היא לא עם מין?

"את צודקת. אבל זה עוד לא שם אלא הרבה אחורה. אני מרגישה שהגוף שלי צריך להיות ברשותי בלבד כרגע – ז"א, יש לי חשק מיני, לפעמים גבוה מאד – אבל הוא לגמרי מסופק באוננות, לרוב אין לי כמיהה לסקס עם אדם נוסף. אפרופו אדם נוסף, כל חיי נמשכתי מאד לנשים, אבל נדחקתי לחיים סטריטיים. קוראים לזה הטרוסקסואליות כפויה. בגלל הנראות שלי, או מי ומה שאני – פשוט לא האמינו לי אף פעם, גם לא נשים בחיי. שכבתי עם בחורות- חברות שלי, שלישיות.. אבל לא הייתה לי הזדמנות לחוות את זה על אמת"

את רוצה להגיע למקום של לעשות סקס?

"האמת? כבר לא בטוח. כרגע אני נמנעת מסיטואציות שיכולות להוביל למין אז קשה לי אפילו לחשוב על זה. אולי אני בכלל א-מינית, ואולי עשיתי מספיק סקס לכל החיים. אני לא יודעת. אם אגיע למקום שזה חסר לי ואני רוצה ומסוגלת – אז אעשה את זה. זה לא מקום שאני מכוונת אליו בהכרח. הכי חשוב לי כרגע זה להיות בטוחה ונאמנה לעצמי"

 

נמנעת כרגע מסיטואציות שיכולות להוביל למין. צילום אילוסטרציה

ליה, 25
"כעקרון אני מתנזרת ממין כבר 3 שנים, אבל הייתה לי שבירה אחת במרץ, השנה.
אני פשוט לא מחפשת את זה, זה לא מעניין אותי כרגע. לא פגשתי מישהו שגרם לי לרצות להיכנס איתו למיטה. גם עברתי באוגוסט שנה שעבר תקיפה מינית ע"י מי שהחשבתי לחבר הכי טוב שלי. זה יכול לדפוק לבן אדם את הראש. אז נוצרה אצלי רתיעה מגברים. ההתנזרות התחילה לפני, אבל התקיפה גרמה לי ממש להתרחק מהם. אני עובדת על זה כי זה לא משהו שהייתי רוצה להמשיך לחיות איתו."

את לא סומכת עליהם.

"לא. חוץ מזה אני רואה מה קורה בחוץ. נכנסתי לסטייט אוף מיינד שאני לא באמת צריכה את זה, אין לי זמן לזה- והצורך כמעט ולא קיים.
אם אכיר מישהו עכשיו, הייתי רוצה קשר רציני. זה די חרא להעביר את החיים לבד, צריך מישהו לחלוק איתו את הסבל. בגלל שכרגע אני כל כך עסוקה בלשקם את עצמי אחרי כל הדברים האלה, אין לי זמן ואנרגיה להכניס עוד מישהו לחיים שלי. זה תחזוקה שלמה, ולא בא לי על זה. אני צריכה חיבור עם הבן אדם, להימשך למנטליות שלו- למה שהוא אומר וחושב, אחרת זה נורא מכני. וזה לא שאני נרתעת מהאקט עצמו. המחשבה של לעשות את זה עם מישהו סתם ככה בלי חיבור בסיסי – פשוט לא מושך אותי."

את לא חרמנית?

"לא. החשק המיני שלי דיי בקנטים. הגלולות והחוויה עם החבר ההוא גירשו את החשק לחלוטין. אני כן עושה ביד, אבל סקס הוא בין שני אנשים. כשאני לבד אין את כל הדברים הנוספים כמו משיכה, תחומי עניין, אם הוא מסתכל לי בעיניים, מדבר דוגרי ולא מורח… זה קל יותר. וזה לא יותר חסר לי עם הזמן, אגב. יותר חסר לי מישהו לחפור לו ולתייג בממים בפייסבוק."

איך הסביבה מגיבה?

"חברות בדרך כלל מאד רוצות להכיר לי מישהו. תמיד יוצא שאני החברה הרווקה והשאר בזוגיות. הן לא רוצות שאהיה בודדה, אבל אני סבבה עם הלבד שלי. ולגבי הסקס –זה יגיע כשזה יגיע.

"אנשים חושבים שנשים שמתנזרות הן מסכנות או משהו, לא מתייחסים לזה שפשוט לא בא להן. הן בוחרות את זה. אם זה לא רתיעה קיצונית – כנראה יש לה דברים חשובים יותר בראש. זה לא משהו שצריך לתקן, זה בסדר. במקרה הזה אני גם בתהליך של עבודה עם עצמי. עד שלא ארגיש יציבה מספיק אני לא מכניסה עוד בן אדם למשוואה, לא קשר רציני ולא דייטים – כי גם בשביל דייטים את צריכה את האנרגיות. לצאת מהבית, להתלבש, להיפגש, לשמוע אותו מדבר… וזה פשוט לא הזמן".

התנזרותיחסי מיןמיניותסקס