לראשונה: הקאמה סוטרה בגרסה ידידותית לנשים

אחרי 2,000 שנה שבהן הקאמה סוטרה נחשב לספר המין המכונן בתולדות המין האנושי (זאת למרות שרק עשרים אחוז מהספר מוקדש למיניות), סוף סוף היו כאלו שקיבלו את העובדה שגם הוא לא בדיוק מקיף, וכי למעשה חסר בו עניין מהותי ועקרוני: נקודת המבט הנשי.

ה-The Folio Society, הוצאת ספרים אנגלית שנוהגת להוציא מהדורות מיוחדות ואומנותיות של קלסיקות, הוציאה לאחרונה גרסה חדשה של הקאמה סוטרה, אותה איירה ויקטו נגאי, מאיירת הונג קונגית שגרה בלוס אנג'לס. בכך הפכה נגאי לאישה הראשונה שזכתה לאייר את הספר.

אמנם המטרה הרשמית של הגרסה לא היתה הפיכת הקאמה סוטרה ליותר ידידותית למשתמשות הנשיות, אבל נגאי טוענת שזה פשוט קרה באופן טבעי. "עכשיו כשאני בודקת את האיורים בדיעבד, אני מבינה שבאופן לא מודע ציירתי מנקודת מבט נשית", אמרה למגזין – Femail. "לדוגמה, עיצבתי הרבה מהסצנות באופן שממקם את הצופים מנקודת מבטן של הנשים, בעוד שהכתיבה משקפת לעתים קרובות את הגישה הפטריארכלית העתיקה".

עוד היא מוסיפה שהמטרה שלה היתה לשמור על הארוטיות של הספר ועם זאת להעניק לו אלגנטיות. "קאמרה סוטרה במהותו הוא מדריך להשגת קארמה טובה – אהבה והנאה חושנית היא אחת מארבע המטרות בחיים…לכן, במקום לצייר איורים שהם רק מיניים באופן גלוי, ניסיתי ללכת על הקו הדק וליצור משהו שהוא מפתה ובאותו הזמן מתחשב ואלגנטי".

קריסטין גרנט, מנהלת השיווק של ההוצאה, אומרת שהספר הוא "אוסף של הדברים הכי מטורפים שצריך לעשות", אבל היא מדגישה שהדבר החשוב ביותר שבו הוא השוויון שבהנאה – שכן הספר אולי נכתב במקור עבור גברים, אבל הוא מספק להם את ההדרכה כיצד לענג את נשותיהם. "זה לא רק על גברים שנהנים", היא אומרת. "זה מסביר בזהירות רבה מה הבעלים צריכים לעשות כדי לשמור שנשותיהם יהיו מאושרות: איך הם צריכים להתקרב אליהן, כמה עדינים הם צריכים להיות איתן – אפילו מדריכים אותם לא לגעת בהן בהתחלה. זה מפורט להפליא, וזה עדיין כל כך רלוונטי היום".

על פי ההוצאה, מהגרסה החדשה, שמבוססת על התרגום הראשון לאנגלית מ-1883, ימכרו רק 750 עותקים, שכל אחד מהם יעלה 395 דולר. כל אחד מהספרים מכיל גם 25 איורים בשחור-לבן של תנוחות מיניות והדפס חתום על ידי המאיירת של זוג מחובק.

 

הדרכה מיניתזוגיותמיניותקאמה סוטרה