בריטניה: חוקים חדשים לסרטי פורנו

חדשות נוראיות לחובבי הפורנו בבריטניה: אקטים מיניים מסוימים הולכים להיעלם מהמסך בהתאם לתקנות הרגולציה למדיה 2014.

לפי תיקון חדש לחוק התקשורת הבריטי משנת 2003 על הפורנוגרפיה באינטרנט לדבוק באותן ההנחיות שהותוו לפורנו בתקליטורי DVD שנמכרו בחנויות, שמוסדרות ע"י המועצה הבריטית לצנזורה בקולנוע. להלן הרשימה המלאה של המעשים האסורים כפי שדווח הבוקר (ד') באינדיפנדנט:

הרבצה (Spanking)

הלקאה (Caning)

הצלפה אגרסיבית (Aggressive whipping)

החדרת חפצים בצורה אלימה

התעללות פיזית או מילולית (ללא התייחסות לשאלת ההסכמה)

השתנה

שפיכה נשית

חנק

ישיבה על פני הפרטנר (Facesitting)

פיסטינג

תאמינו או לא אבל 3 הקטגוריות האחרונות הוצאו מחוץ לחוק על ידי הצנזורים תחת היותם "מסכנים חיי אדם". איסור על חנק הוא מובן לחלוטין, פיסטינג עשוי לגרום, במקרים קיצוניים, לתסחיף אוויר, אבל פייס-סיטיניג? גברברי בריטניה, התואילו בטובכם להסביר לי, שוטה שכמוני, מה הבעיה באיבר מין נשי שקרוב מדי לראש שלכם? זה לא גורם להרעלה רדיואקטיבית וסביר להניח שלא תחנקו מזה. קחו אוויר, מדובר בסתם עוד תנוחה.

"החקיקה החדשה היא אבסורדית והזויה," טוענת איטזייר בילבאו אורוטאה, מלכת סאדו שמייצרת פורנו עם אג'נדה פמיניסטית. "אני מתכוונת, למה לאסור על אישה לשבת על פנים של גבר? מה כל כך מסוכן בזה? זו פעולה לא מזיקה שנשים שמחבבות שליטה נשית, ואני ביניהם, עושות בלבוש מלא בכל מקרה. הכח שלה הוא סמלי: האישה נמצאת למעלה, בלתי ניתנת להשגה".

אבל כמובן, את פרס המעשה המיני האסור הכי הזוי ברשימה מקבלת השפיכה הנשית. בניגוד למעשים אחרים ברשימה הנעשים מתוך מודעות מלאה כמו הלקאה או השתנה, שפיכה נשית היא תגובה פיזית אמיתית שמתרחשת אצל נשים מסוימות באופן טבעי כאשר הן מגיעות לאורגזמה. נכון, לא מדובר על מרבית הנשים. מחקרים מראים כי רק כ-30% מהנשים חוות שפיכה כשהן בשיאן ועדיין, ניסיון לאסור על כך הוא, פשוטו כמשמעו, לא הגיוני ואף גרוע מכך, גורם להעלמה, הדחקה, מחיקה וניכור של הנושא. נשים כבר למדו להתבייש בגוף שלהן כל כך הרבה זמן, במיוחד כשמדובר בסקס. אין שום סיבה הגיונית לאפשר נוזלי גוף גבריים אולם לאסור על נוזלי גוף נשיים.

"נראה שאין הסברים רציונאליים למרבית סעיפי החוק החדש," טוען ג'רי ברנט מ'הקבוצה הבריטית נגד צנזורה בסקס', "הם פשוט ארגנו קבוצה של שופטי מוסר שמורכבת מאנשים שנאבקים ללא הרף כדי לעצור את העם הבריטי מצפייה בפורנוגרפיה".

אריקה לאסט, בימאית קולנוע ארוטי עטורת פרסים אמרה שהיא מאמינה ש"אנחנו צריכים לחשוב מחדש על מה פוגעני או מסוכן ומה הוא, למעשה, הטבע האנושי הרגיל. ולזכור שהרבה יותר חשוב לחנך מאשר לצנזר".

תהא גישתכם לגבי פורנו אשר תהא, החוקים החדשים של בריטניה הם לא פחות ממגוחכים. בעצם, בריטניה אומרת בגלוי "אין לנו כמדינה את היכולות/המשאבים/הרצון להילחם בתעשיית הפורנו הפוגענית. כל מה שנותר לנו לעשות הוא להגביל את מה שנתפס, בעינינו, כהכי פוגעני אבל נאפשר את כל השאר כדי שבכל זאת תהיו מבסוטים".

באצטלה של דאגה לנשים וגברים בתעשייה, הצופים מקבלים כאן את גרסת 'האח הגדול' שקובע מה הוא 'מין ראוי' ומהו 'מין לא ראוי' ומשרטט את גבולות המין שמותר לצפות בו. אז במה כן מותר לצפות? ובכן, אין שום בעיה עם קבוצת גברים ששוכבים בזה אחר זה עם אישה אבל יש בעיה עם החדרת חפצים בצורה אלימה (כי חפצים עשויים לפצוע אותך אבל חדירה שאינה נגמרת לא). אין שום בעיה עם קשירה של נשים (וגברים) בכל מיני צורות והשמת מחסום פה אבל יש בעיה עם נוזל שתן.

בשורה התחתונה, למעט חנק שהוא פרקטיקה מינית באמת מסוכנת, כל היתר נתונים לפרשנות אישית. משעשע בעיניי שכמה אנשים, נטולי מעוף וחסרי ליבידו, יושבים באיזו ועדה ומחליטים עבור אחרים מהו 'מין פוגעני'. רוצים להילחם בתעשיית הפורנו? בבקשה, אני בעד. תילחמו בכולו, מהיסוד. אל תחליטו בשבילי ששפיכה נשית זה מראה נורא או שהצלפות לא יכולות להיעשות מרצון שני הצדדים (על 'מילת הסכמה' שמוגדרת מראש כבר שמעתם?).

ומילה לסיום, כצפוי, אף אחד מהאיסורים החדשים האלה לא ימנע מבריטים בוגרים להשתתף בכל אחד מהאקטים האלה, או לעשות כמויות עצומות של כסף מביצועם. כבר תימצא הדרך לעקוף את הצנזורה הזו. וגם אם לא, אני לא יודעת מי הגאונים שיושבים בוועדה הזו אבל הם מבינים באינטרנט ובפורנו כמו שאני מבינה בהצלת פילים נכחדים באפריקה. אין אף אדם בעולם שמחפש פורנו בריטי באופן ספציפי. הסרטים יכולים להגיע מגרמניה, ברזיל, ספרד או אנטרקטיקה. ההגבלות הבריטיות לא חלות על הפורנו הזר ואין שום דבר יותר גלובאלי בעולם הזה מסקס מצולם.

אור סופרבריטניהסקספורנו