אווה גוטאסקי: יוטיוברית עם 7.5 מיליון עוקבים מספרת איך עושים מזה כסף

אווה גוטאסקי הייתה סטודנטית בקולג' בת 22 כשהתחילה ליצור סרטוני YouTube. זו נראתה לה כמו דרך מצוינת לתרום לתואר שלה בתקשורת משודרת. הרעיון לפיו היא יכולה להיות אישיות יו-טיוב לפרנסתה כלל לא עלה על דעתה. הרעיון שמישהו יכול להתפרנס מזה כלל לא עלה על דעתה.

 

פחות מחמש שנים אחרי, לערוץ היו-טיוב שלה, MyLifeAsEva, יש למעלה מ-7.5 מיליון עוקבים, בימים אלו היא מוציאה לאור ספר ובקרוב תעלה למסכים תכנית טלוויזיה בכיכובה יחד עם זוכת האמי, השחקנית ריאה פרלמן.

 

גוטאסקי ממש לא לבד.

 

כוכבי יו-טיוב מכל העולם מרוויחים עד 15 מיליון $ בשנה, מגיעים למקומות כמו נטפליקס ו- HBO, וסוגרים עסקאות גדולות עם מותגי ענק, בלי למצמץ בכלל.

 

אז איך הם עושים את הקפיצה מסרטוני וידאו למקומות אחרים, באילו דרכים הם עושים כסף, מה צריך יוטיובר כדי להתקדם בקריירה המשונה הזו ואיך זה מרגיש לעבוד בענף שעדיין עסוק בלהגדיר את עצמו?

 

ארוחת ערב ב-20 דולר

גוטאסקי הבינה לראשונה את הכוח של יו-טיוב כאשר היא הריצה בלוג אופנה בקולג'. היא החלה להכין סרטונים והטמיעה אותם בתוך הפוסטים בבלוג שלה, אבל אז היא קלטה שהסרטונים למעשה קיבלו הרבה יותר צפיות ביוטיוב מאשר בבלוג, והיא שינתה את הפוקוס מהבלוג לאתר עצמו.

 

 

היא הבינה שיוטיוב מספק לה דרך קלה יותר להגיע לקהל גדול שהתעניין בדיוק במה שניסתה להציע: מיקס בין סטייל, יופי והומור.  

 

מספר העוקבים אחריה הלך וגדל, מאלפים למאות אלפים, אבל עדיין, היא לא באמת ראתה מזה כסף. לטענתה, הצ'ק הראשון שהיא קיבלה בחייה מיו-טיוב היה על סך 20 דולר וכשהיא קיבלה אותו, היא חשבה לעצמה "וואו, אני יכולה לפנק את עצמי בארוחת ערב שווה, מגיע לי".

 

הפעם הראשונה שהיא באמת חשבה על הסרטונים שלה כעסק הייתה כשהצטרפה ל-Fullscreen, חברה שעוזרת לקדם ולפתח כוכבים בערוצים כמו יוטיוב, תמורת חלק מההכנסות מפרסומות. ההכנסות מהפרסומות הבסיסיות החלו לספק הכנסה בסיסית מספקת וגוטאסקי החלה לחשוב על כל העסק כעל קריירה אופציונאלית.  

 

אבל יו-טיוב היה רק ??נקודת ההתחלה.

 

מבט של 360 מעלות

כמו שנוף המדיה החברתית השתנה, כך גם מקורות ההכנסה של גוטאסקי וסוג המוצר שהיא מייצרת. כבר לא מדובר רק על הרחבת הקהל שלה ביו-טיוב והגדלת כמות ההכנסות מפרסומות. כעת היא צריכה להיות בכל מקום.

 

"הערוץ שלי ביו-טיוב הוא הבית, הוא הבסיס להכל", מסבירה גוטאסקי, "אבל פלטפורמות אחרות (כמו Snapchat, Instagram, ונוספות) הן דרך מצוינת להראות את האישיות שלי וזה מה שכולם רוצים. "מה שהקהל רוצה זה לראות 360 מעלות של החיים שלך". אם אתם אנשים צנועים ונחבאים אל הכלים, כנראה שהקריירה הזו לא בשבילכם.

 

 

"למרבה המזל אין לי סודות," היא צוחקת ומודה שכל העסק בהחלט מתיש אותה לפעמים. "אני כל הזמן חושבת על הצופים שלי." היא מספרת על רגע ספציפי, בו האלבום של ברונו מארס יצא, והיא הייתה צריכה להחליט האם ההתייחסות שלה למאורע מתאימה יותר עבור העוקבים באינסטגרם או עבור העוקבים בסנאפצ'אט.  

 

חלק גדול מההכנסות של גוטאסקי, כמו של כוכבי יוטיוב אחרים, מגיע מעבודה עם מותגים על פרסומות חסות או קטעי וידאו. במקרים רבים, למותג תהיה העדפה על איך הם בדיוק רוצים שהמסר שלהם יופץ ולכן היא צריכה להיות זריזה. בדרך כלל הם מעדיפים את אינסטגרם כי המדידה היא קלה ומהירה, ותוך 24 שעות, כבר אפשר לדעת האם הקמפיין עובד ובאילו עוצמות. בעוד אינסטגרם היה אמור רק להוות כוח עזר ליוטיוב, מסתבר שלעתים קרובות הוא הופך לאתגר המרכזי עבור מותגים.

 

מקפצת מפלטפורמה לפלטפורמה

המעבר המהיר מפלטפורמה לפלטפורמה הוא סימן ההיכר של יוטיובר מוצלח כמו גוטאסקי. "נהגתי לומר תמיד לאנשים שהאישה שאני הכי רוצה להיות היא אופרה ווינפרי הבאה", היא מספרת, וזה בהחלט הגיוני כשבוחנים את סוג המותג שהיא מייצרת.

 

לא מדובר כאן רק על תנועה בין פלטפורמות המדיה החברתית השונות. כמו כוכבי יו-טיוב רבים, גוטאסקי כבר כותבת ספר "החיים שלי כאווה: המאבק הוא אמיתי," שייראה אור בחודש הבא.

 

דלת חדשה, גדולה ועתירת תקציב שנפתחה בשבילה היא תכנית משל עצמה של נטפליקס בשיתוף YouTube Red. השתיים חברו זו לזו ויצרו סדרת סרטוני פרימיום של יוטיוברים מצליחים. במקרה של גוטאסקי התכנית שלה שזכתה לשם "אני וסבתא שלי" תשודר לגולשים במסגרת שירות YouTube Redב-9.90$ דולרים לצפייה חודשית. בתכנית תשתתף גם כוכבת "חופשי על הבר", ריאה פרלמן וזה יקרה בהמשך השנה הנוכחית.

"זה היה מטורף לגמרי להיכנס לסט צילומים של תכנית," היא מספרת בהתרגשות, "יש קרוואן לכל דבר." אפשר להבין את ההתרגשות שלה. זה כל כך שונה מהצוות הרגיל שמשתתף בסרטוני היוטיוב שלה שבעצם כולל רק אותה ואדם נוסף.

 

 

אבל גוטאסקי הייתה בעמדה מאוד ייחודית במהלך הפקת התכנית. מצד אחד היא הייתה טרייה לחלוטין בכל הנוגע להפקות טלוויזיה, בטח לצד הוותיקים ומלאי הניסיון של עשרות שנים שעבדו עמה על התכנית אבל מצד שני, היא גם הייתה היחידה שהבינה והכירה את הקהל שלה באמת. והיא הייתה הכוכבת.

 

לגוטאסקי הייתה נגיעה בכל דבר, החל מעיצוב התפאורה וכלה בעיצוב התלבושות. היא נאלצה ללמוד מהר מאוד את כל החוקים בעת ובעונה אחת. כש"אני וסבתא שלי" יצא מאוחר יותר השנה, זה יהיה המבחן האמיתי של המותג "גוטאסקי" שהיא עמלה עליו בשנים האחרונות.

 

השיא של יוטיובר מצליח טמון בפריצת הפורמט המוכר לו וחדירה לפורמט התכניות המסורתי. עד כה, נטפליקס הימרו על שני כוכבי מדיה חברתית, מירנדה שר וקמרון דאלאס, רק כדי לראות את ביקורות הגולשים חובטות בהם בכל הכוח. יחד עם זאת, כוכבת היו-טיוב איסה ריי זכתה לשבחים מרובים על התכנית שלה "לא בטוחה" ב-HBO.

 

העתיד

הצמיחה האינטנסיבית בהשקעות בתכניות טלוויזיה באיכות גבוהה, בראשות נטפליקס ואמזון, מעניקה הזדמנויות חדשות. ההצלחה של כוכבי יו-טיוב כמו גוטאסקי במהלך החודשים הקרובים תסייע לסלול או לסתום, מקור פוטנציאלי עיקרי להכנסות עבור הכוכבים הבאים שמגיעים מהרשת. עדיין לא ברור לאילו קהלים, אם בכלל, יש תיאבון עבור סוג כזה של תכניות בתקציב גבוה שמבוססות על כוכב יוטיוב ספציפי.

 

אבל מה שבטוח הוא שמספר הדרכים בהן יוטיוברים יכולים להרוויח כסף ממשיך לגדול ולהשתנות. היכולת להתאים את עצמך למדיום חדש היא חובה וסביר להניח שזהו הגורם מרכזי שקובע כמה התהילה ביוטיוב באמת שווה. 

כללי
תגובות (0)
הוסף תגובה