שוויץ: טבעונית אקטיביסטית לא תקבל אזרחות כי היא מכעיסה את התושבים

ננסי הולטן מתגוררת בכפר שוויצרי קטן בשם גיפ-אוברפריק במחוז קנטון ארגאו. היא נולדה בהולנד ועברה עם משפחתה לשווייץ כשהייתה בת 8. היום, בגיל 42, הוא עדיין מנסה להשיג את הדרכון השוויצרי שלה ללא הצלחה. השוויצריים עושים כל מה שהם יכולים כדי להקשות עליה. הסיבה: היא מרגיזה אותם.

 

הולטן היא עיתונאית טבעונית אקטיביסטית להוטה שמנהלת קמפיינים תקשורתיים למען זכויות בע"ח באזור. בשנים האחרונות היא מתמקדת בשחרור החזירים והפרות המקומיות מעול ענידת הפעמונים המסורתית. "צליל הפעמונים של פרות הוא בעוצמת 100 דציבל. זה דומה לפטיש אוויר. אף אחד מאיתנו לא היה רוצה דבר כזה שתלוי קרוב לאוזניים שלו. "היא הסבירה בלהט בתקשורת המקומית, "החיות סוחבות חמישה קילוגרמים על צווארם. זה גורם לחיכוך ולכוויות בעור שלהם", הוסיפה.

 

 

עוד לפני שהגישה בקשה לדרכון היא בילתה זמן רב בהעברת מסרים על זכויות בע"ח וכעת נראה כי האינטרסים האידיאולוגיים שלה מפריעים להתאזרחותה.

 

"הולטן גם התלוננה פעמיים על פעמוני הכנסיות של העיר, כך שלא ייתכן שמה שמניע אותה זה התעללות בבעלי חיים, כנראה שזה הרעש", טוענים תושבי האזור שלא אוהבים, בלשון המעטה, את הביקורת הנוקבת של הולטן. הבקשה שלה לאזרחות נדחתה על ידי הוועדה המקומית פעמיים.

 

בשוויץ, לתושבים המקומיים יש לומר בקשה לדרכון של אדם. הבקשה הראשונה הוגשה בשנת 2015 ואושרה על ידי הרשויות המקומיות אולם נדחתה על ידי 144 מתוך 206 תושבים בהצבעה.הפעם השנייה הייתה בחודש נובמבר האחרון והמצב רק החמיר: 260 התושבים שהגיעו לאסיפה הקהילתית הצביעו נגד בקשתה להתאזרח. נשיאת הסניף המקומי של מפלגת העם השוויצרי, טניה סוטר, אמרה כי להולטן יש "פה גדול" וכי הגיוני שהתושבים לא ירצו לתת לה מתנה כמו אזרחות "אם היא מעצבנת אותנו ולא מכבדת את המסורת שלנו".

 

 

הולטן סיפרה לעיתון המקומי שהיא מבינה מדוע אנשים מסוימים מתנגדים לה: "אני חושבת שאני יותר מדי צורמת לאנשים ואומרת את דעתי לעתים קרובות מדי," אמרה. "אנשים רבים חושבים שאני תוקפת את המסורות שלהם. אבל לא על זה מדובר, זה מעולם לא היה על זה. מה שמניע אותי בעיקר להילחם בפעמוני הפרות הוא רווחתם של בעלי החיים".

 

זוהי סיטואציה מאוד מעציבה עבור הולטן שמאוכזבת מאוד מהחלטת הוועדה: "המקום הזה הוא באמת הבית שלי. גדלתי כאן ואני מרגישה קשורה מאוד לשוויץ". היא גם ציינה שעצם שלילת הדרכון שלה מפרה את זכויותיה. "החוק קובע במפורש כי למימוש חופש הביטוי לא יהיו כל השלכות שליליות", אמרה.

 

 

אורס טרייר, דובר המועצה המקומית, טען שלתושבים עצמם אין מושג האם הדרישה להתאזרחות של גב' הולטן התקבלה אבל אם אדם שם את עצמו במכוון באור הזרקורים ומורד נגד מסורות מקובלות בקהילה המקומית "זה יכול לגרום לקהילה להוקיע מקרבה את האדם הזה". לא מדובר כל כך ב"חופש הביטוי" שלה אלא יותר בקשר שלה עם התקשורת אשר מתסכל את אזרחי הכפר. "הסיבה שהם שוב דחו חד משמעית את ההתאזרחות היא כי ננסי הולטן לעתים קרובות מדי מבטאת את דעתה האישית בתקשורת," הסביר,

"ומובילה את הסיקור התקשורתי להתמרד נגד אלמנטים שוויצריים מסורתיים בתוך הכפר".

 

הבקשה של הולטן עדיין עשויה לקבל אישור, למרות ההתנגדות הגורפת של תושבי הכפר, כיון שכעת היא עברה לידי ממשלת קנטון ארגאו. למרות שהיא מבינה מדוע התנגדויות אלה התעוררו, להולטן אין תכניות להפסיק את המחאה נגד הפעמונים.

כללי
תגובות (0)
הוסף תגובה