לילות ללא שינה יכולים להעיד בתקופות מסוימות בחיים על חיי חברה סוערים ומרגשים ובתקופות אחרות על כאלו שכוללים טיטולים מלוכלכים וחולצות מלאות פליטות, אבל בשני המקרים התוצאה זהה: פחות מ-5 שעות שינה בלילה משפיעות על בריאות הגוף ופוגעות באיכות החיים.

בנוסף לעצבים מרוטים ובעיות בריאותיות כאלו ואחרות, עוד "מתנה" שאנחנו מקבלים כשאנחנו לא ישנים טוב היא "שקיות שחורות" מתחת לעיניים, שגורמות לנו להיראות עוד יותר עייפים ומותשים ומדגישות בדיוק מה עשינו (או יותר נכון- לא עשינו) בלילה האחרון. הפתרון האולטימטיבי לצרה שהתיישבה לנו באמצע הפנים הוא כמובן – יותר שעות שינה, אבל אם אתם פחות מתחברים לקונספט, יש דרך נוספת שיכולה לעזור להעלים את השקיות.

מסתבר ששינויים מסוימים בהרגלי התזונה יכולים להפחית את העיגולים הכהים סביב העיניים, גם לאלו שסובלים מהתופעה בלי קשר למספר השעות שהם ישנים בלילה. לפי ד"ר אנטון אלכסנדרוף, מומחה בינלאומי לרפואת עור, מחקרים הראו כי חומרים נוגדי חמצון ואנטי דלקתיים שעשירים בויטמין C או ויטמין K וקיימים במזונות מסוימים עשויים לעזור.

אלו הירקות והפירות שעליכם לצרוך אם אתם סובלים מכתמים שחורים ובולטים מתחת לעיניים:

  • אוכמניות
  • עגבניות
  • ברוקולי
  • פלפל אדום
  • עלים ירוקים
צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

למרות שיש כאלו שסבורים כי ה"עיגולים השחורים" מעידים על מחסור בברזל, אלכסנדרוף טוען כי אין הוכחה לכך שעלייה ברמת הברזל בגוף תעזור למנוע שקיות, אך למרות זאת הוא מדגיש כי צריכה של מזונות עתירים בברזל כמו בשר אדום, טופו ועדשים יכולה להיות חיונית ולהשפיע על רמת האנרגיה בגוף, במיוחד לאלו שסובלים מאנמיה.

לפי התזונאית הקלינית ריהאנון למברט גם שלוש ארוחות מאוזנות ביום המכילות פחמימות מורכבות, חלבון, שומנים חיוניים, כולל דגים שמנים ומגוון של פירות וירקות, עשויות לעזור לשפר ולשמור על בריאות העור.