כשהגיעה אלי לימור, לפני שנתיים, לא ממש ידעתי כמה היא נחשבת בעולם עורכי הדין בישראל. אישה בסוף שנות ה-40 לחייה + שני ילדים. לאט לאט הבנתי שהיא הבעלים של אחד המשרדים הנחשבים בארץ, משרד שהקימה בעשר אצבעות וכיום מונה 11 עובדים תחתיה. "למה את צריכה אותי, לימור?" (שם בדוי) שאלתי אותה, כי כלפי חוץ היא לא נראית כמו מישהי שסובלת מחוסר ביטחון או שלא יודעת לדבר כמו שצריך או להעביר את המסרים שלה בפגישות – להיפך.

"תראי", היא עונה לי, "אני תותחית בבית המשפט. אף אחד לא יכול עליי. אבל בשנים האחרונות אני רואה שככל שאני גדלה ומתקדמת מבחינה עסקית, כך מזמינים אותי להופיע ביותר כנסים, או מבקשים ממני לקחת חלק בפאנלים, וכבר ממש בא לי לעלות עם הרצאה שלי לבמה, אבל אני בבעיה, כי אני כל הזמן מתחמקת .ונמאס לי. פשוט בפעמים המעטות שאמרתי כן, הזעתי עד כדי כך שהיו לי כתמים בבתי השחי, הקול שלי רעד, ורק רציתי שזה כבר יגמר או שיקרה איזה נס והאדמה תיפער לי מתחת לרגליים. אבל זה לא נגמר כל כך מהר ולא קרה שום נס שהציל אותי. כששמעתי עליך ועל השיטה הג'ינג'ית שלך, אמרתי לעצמי 'יאללה, אולי זה מה שיביא לי את הבשורה'. אולי בכל זאת יש דרך שתעזור לי להפסיק לפחד כל כך מהבמה, ואולי סופסוף אצליח לעמוד עם הרצאה ולספר את הסיפור שלי בפני אנשים. מה את אומרת, את יכולה לעזור לי ג'ינג'ית"?.
לימור ואני באמת יצאנו לדרך משותפת, ואחרי 4 מפגשים בלבד היא כבר לקחה חלק בפאנל. חודשיים אחר כך היא עלתה לראשונה עם ההרצאה שלה, שבה היא משלבת בין הסיפורים האישיים שלה לבין הסיפורים "הצהובים" של הלקוחות שלה. בפעם הראשונה שעשתה זאת היא אמנם שכחה לקחת לה בקבוק מים לבמה ונשנקה מספר פעמים, אבל בסוף קיבלה מחיאות כפיים מטורפות מהקהל. ויותר מזה – תור של אנשים שחיכו לה הודו לה על ההשראה, וביקשו כרטיס ביקור, כדי שיוכלו להגיע לפגישת ייעוץ במשרד – שעולה 950 ש"ח לשעה. את ההרצאה הבאה שלה, אגב, לימור מתוכננת להעביר בלונדון.

אז למה אני מספרת לכן את כל זה? כיוון שאני באמת מאמינה שבעולם שלנו היום, בעידן שאנחנו חיים בו, כל מי שיושבת כאן הערב לא רק יכולה, אלא חייבת, להוביל את עצמה לקדמת הבמה - אחרת אנחנו פשוט לא קיימות. קדמת הבמה שלכן יכולה להיות בפגישת אחד על אחד עם לקוח, בפרזנטציה בחדר ישיבות מול מספר משתתפים, או בנאום או הרצאה מול מאות ואלפי אנשים. וכמובן, קדמת הבמה הוירטואלית - בכל סרטון, תמונה שאנחנו מעלות ברשתות החברתיות.

 

אז מה זו בכלל "השיטה הג'ינג'ית" ואיך היא קשורה ליכולת שלכן להביא את עצמכן לקדמת הבמה?

עד לפני 7 שנים הייתי אמורה להיות הבן אדם הכי מאושר בעולם. שיחקתי בטלוויזיה ובתיאטרון, סדרות כמו "רמזור", "פולישוק", "קופיקו", "שנות ה-80" הן רק חלק מהדברים שעשיתי. ובאמת זה היה החלום שלי, להיות שחקנית, מאז שאני זוכרת את עצמי. אבל לא הייתי מאושרת. כל הזמן רציתי עוד. עוד ללמוד. סקרנות כרונית, אני קוראת לזה.

ובאמת, מעל שני עשורים אני לא מפסיקה ללמוד - קיבלתי מלגה ללמוד באמסטרדם כל מה שקשור לשפת גוף ותקשורת לא מילולית, ולמדתי אצל איוונה צבק בהוליווד – המאמנת של בראד פיט והאלי ברי. במקביל ,חקרתי את עולם הגוף נפש דרך מדיטציות ודמיון מודרך, והגעתי ל-NLP לפני שזה נהיה באזז. ובסופו של דבר, כשנחתתי אל תוך עולם השיווק והמכירות, התחלתי לראות את ההקשרים בין כל העולמות.

תבינו, בתקופה ההיא, לפני כמעט 7 שנים, בכלל שיחקתי בבית ליסין. זו היתה ההתחלה של הסדרה קופיקו, ואני יצרתי מופע, או הרצאה, בשם "לקחת נשימה". זכיתי להופיע איתו מול כל עובדות הכנסת, בנקים, חברות הייטק ואפילו סיבוב הופעות בארה"ב – ניו יורק, ניו ג'רזי, לונג איילנד ואל איי.

כל הזמן הזה, כולם סביבי היו אומרים לי – 'ג'ינג'ית, שבי בשקט ג'ינג'ית, תירגעי, די כבר גי'נגית'. אני כמובן לא ישבתי בשקט ולא נרגעתי. להיפך, רק המשכתי עוד ועוד. עד שבסוף אחת ההופעות ניגש אלי המנכ"ל, וביקש – "תלמדי אותי את מה שאת עושה! תלמדי אותי לעמוד על הבמה כמו שאת עומדת".
כתום זה לא רק צבע
מאז עברו כמעט 7 שנים, ובזמן שאני מעבירה סדנאות לאנשי מכירות ומנהלים בכירים או מכינה אותם לפרזנטציה הבאה שלהם באחד על אחד, אני רואה שמה שאנשים באמת מחפשים כשהם עומדים או יושבים בפני אנשים אחרים, זה להיות ג'ינג'ים. כי ג'ינג'י לא קשור דווקא לצבע השיער.

אז מה זה ג'ינג'י? אש, תשוקה, לא לראות ממטר, מישהו ששמים לב אליו - תמיד זוכרים ג'ינג'י, נכון? ולכן, אפשר גם ללמוד איך לקחת לעצמנו את התכונות האלו, בלי לצבוע את השיער. אז היום אני רוצה לתת לכן קצת "Ginger Spices".

השיטה הג'ינג'ית

להשתמש ב"תבילינים הג'ינג'ים" על הבמה גם בלי להיות ג'ינג'ית. צילום: עופר שמעוני

אחת הטכניקות הראשונות שאני משתמשת בהן כשאני עומדת בפני אנשים היא "Story telling". כשאתן באות להציג את עצמכן או את העסק שלכן, תשאלו את עצמכן – 'איך אני יכולה להעביר את המסרים שחשוב לי להטמיע בראש של הקהל שלי דרך סיפור'? ואיך נדע איזה סיפור הוא רלוונטי? איך נוכל לבחור?
כאן נכנסות 7 השאלות שאני מגדירה כ"WH Pro", בהן אתן שאלות את עצמכן קודם כל - מי הפרטנר שלי? מה המטרות של האדם שיושב / עומד מולי? הרי 'מה אני רוצה' הרבה יותר קל נכון? אנשי מכירות תמיד יגידו לי לסגור עסקה, אדם שהולך לראיון עבודה רוצה להתקבל לעבודה - ואם אתן עומדות על הבמה, אז לעבור את זה בשלום. אבל מתי שאלתן את עצמכן מה הצד השני באמת רוצה? ואז דאגתן להעביר לו את הרצון שלכן דרך סיפור שגם מפעיל אותו, גם מעורר אצלו רגש של הזדהות וגם מחבר אותו אליכן? כי זה מה שאנחנו מסוגלות ליצור, כשאנחנו יודעות להעביר את המסרים שלנו דרך סיפורים רלוונטיים.

טיפ נוסף קשור דווקא ליכולת שלנו להשפיע על הצד השני באופן לא מילולי: 4 האלמנטים שהכי חשוב לכל אחת מאיתנו לחזק כשאנחנו עומדות או יושבות מול אנשים הם גוף, מבט, קול, מרחב. תמיד כשאתן מול אנשים, תשאלו את עצמכן – 'האם אני משתמשת בארבעת האלמנטים האלו בצורה המדויקת ביותר? או האם אני מביאה את עצמי רק דרך המילים, שהן אולי 7% מהיכולת שלי לגרום לאנשים באמת לזכור אותי'.

אם בא לכן לחקור עוד אל תוך עצמכן וללמוד את הטכניקות האלו, כדי שתוכלו לכבוש את הבמה שלכן, אתן מוזמנות להיכנס לדף שלי בפייסבוק – עידית נודרפר, השיטה הג'ינג'ית – The Redhead Techniques.

ושתמיד תישארו ג'ינג'יות!
עידית הג'ינג'ית נוידרפר
יועצת להעצמת הנוכחות ואומנות הפרזנטציה
Www.iditneu.com