סיגל אביטן, בעלת סוכנות ביזנס טאלנט המתמחה בבניית אסטרטגיה ותוכן לבכירים, מגישה בגל"צ וסופרת (מחברת הספר 'חשומה') השתתפה השבוע ב'עושים זום'- סדרת ההרצאות של און לייף בשיתוף להב ובנק הפועלים ונתנה למשתתפים שלל עצות איך לחזור לשגרת העבודה בעסק שלהם אבל הפעם בתנאים חדשים.

"המפגש עם העובדים, השותפים והלקוחות מורכב מאין כמוהו כיון שאנחנו לא באמת חוזרים לשגרה שהכרנו," היא אומרת.  "אנחנו חוזרים לשוק מבולבל, מכונס ואפילו מבוהל. צריך למצוא את עצמנו בתוך המצב הזה."

אביטן מונה חמישה צעדים שיחזירו לנו את תחושת השליטה שאבדנו במרץ האחרון:

1 לא למדוד- גם אם אתם נמנים על האנשים התחרותיים ביותר, תשתדלו להמנע מלמדוד את עצמכם ביחס לאחרים. כשאנחנו ממוקדים במה שקורה בראש של הלקוחות שלנו, אצל המתחרים שלנו, מה החברים שלנו, עמיתים או בני משפחה מה כל האנשים האלה חושבים עלינו ועל ההישגים שלנו, אנחנו מאבדים כח.  ולמה זה רע שבעתיים בתקופות האטה? כי בתקופות כאלה יש לנו הזדמנות להתמקד במה שחשוב, במה שאנחנו רוצים וצריכים וחבל לפספס את ההזדמנות הזאת ותכלס אף פעם אין לנו שליטה על מה אנשים חושבים וחוסר שליטה מוביל לבלבול ולחרדה וחרדה מובילה לקיפאון. זה מיותר ובעיקר לא אפקטיבי. 

2- דיוק - זה הזמן למצוא את הדיוק הפנימי שלנו ושל העסק שלנו. יש לנו הזדמנות לצלול אל  לתוך העסק, לפרק אותו לגורמים ולחבר מחדש. ושום דבר לא מדייק אותנו כמו כתיבה. זה יכול להציף חרדות  והחמצות אבל זה צעד חשוב. אתם יכולים לבחור במסלול קל יותר אם תתיישבו לכתוב מחדש את אתר האינטרנט שלכם. נקו ממנו את מה שכבר לא מתאים לכם, לאישיות שלכם ולמטרות שלכם.

3- יד רפויה- מונח שלקוח מתחום הקולנוע. לפני שיוצאים לצלם סרט דוקומנטרי עושים תחקיר, מחליטים על מרואיינים ולוקיישנים, אפילו המסקנות נקבעות הרבה לפני שיוצאים לשטח אבל הסרטים הטובים באמת , הם אלה שהשתנו תוך כדי צילום, אלה שהבימאים שלהם פגשו במקרה, תוך כדי צילומים, סיפור חדש או נקודת מבט חדשה ואיתה המשיכו הלאה. 

חזרה לשיגרה-סיגל אביטן from onlife on Vimeo.

4- ללמוד משהו חדש: הצעד הזה חושף אותנו לרעיונות חדשים, מחזיר לנו את יצר הסקרנות החשוב כל כך, מפתח לנו את הזיכרון, משחרר אותנו מקבעונות, מלמד אותנו להעמיק, ונותן לנו תחושה שאנחנו בשליטה אבל בעיקר זה מחזיר אותנו למקום של צניעות, מזכיר לנו שלא הכל אנחנו יודעים, מאפשר לנו לבקש עזרה ורעיונות חדשים מאנשים אחרים. 

5- נדיבות- כשאנחנו בנתינה אנחנו מרגישים טוב עם עצמנו, והביטחון העצמי שלנו עולה וכשאנחנו מרגישים טוב כלפי עצמנו והביטחון שלנו עולה, כל פעולה שנעשה היא הרבה יותר אפקטיבית. המצב הזה מוציא אותנו ממקום של השרדות וחרדה למצב של נתינה.

עושים זום: הדבר הבא שלך. שירלי יובל יאיר, ליטל שוורץ ושאול אולמרט. לרישום לחצו על הלינק הבא. 

***

יש לא מעטות שעבורן הימים האלה הן גיהינום.  כשכולם בבית וגם האלימות נוכחת ביתר שאת. חיה בזוגיות אלימה? מחפשת אזן קשבת? התקשרי עכשיו לקו החירום של ל.א לאלימות ואון לייף 6724* 24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת