מיכל גולדפינגר היא הבעלים של חנות הצעצועים טומי לאב בתל אביב, כשממש השנה היא פתחה את החנות השניה, לא רחוק מהראשונה.  שמרית גוב ארי לוי, היא זכיינית של סניף סופר פארם בבית הכרם כבר כ-9 שנים שמנהלת צוות עובדים גדול. בשיחת מנטורינג של שעה, הן דיברו על כמה מהאתגרים שעומדים בפני גולדפינגר בנקודת הזמן הזו של העסק שלה.

  1. מה לעשות עם מאגר הלקוחות שלי בצורה נכונה?

למיכל יש מאגר לקוחות שביקרו בעבר בחנות, ועד היום היא בחרה לא להשתמש בו בצורה תדירה באמצעות שליחת סמסים או הודעות "אני לא אוהבת את הפצצות הסמסים האלה" היא אומרת.

שמרית: את צריכה להבין מה הדלתא שזה נותן לך, אם תשקיעי בהרשמה יותר מסודרת עם פרטים רבים יותר על כל לקוחה – כמו מתי יום ההולדת שלה ושל הילדים שלה, ובני כמה הם. אצלי זה אחד הכלים המשמעותיים ביותר – אנחנו עובדים הרבה עם ווטסאפים ובמחלקת הקוסמטיקה זה גם מגיע לרמה של ווטסאפ אישי אפילו. יש יתרון בלדבר עם הלקוח ברמה יותר "אישית" כשאת יודעת עליו יותר.

כדאי לך לנסות את זה ברמת הפיילוט עם כמה מהלקוחות ולבדוק האם השקעת הזמן שלך במידע הנוסף ובשליחת ההודעות אכן מניב לך תוצאות ששוות את ההשקעה.

  1. שיווק: להתחיל להשקיע בפייסבוק ובאינסטגרם ובאתר שלי שלא מתופעל?

יש לי אתר שבניתי לפני כמה זמן אבל בעצם אין בו הרבה. באינסטגרם אני מעלה מדי פעם תמונות של מוצרים חדשים ועוד. אבל לא יודעת אם שווה להשקיע במדיה החברתית.

שמרית: קודם כל, נקודת הפתיחה שלך מצוינת. האינסטגרם שלך טוב, אפשר לצלם צילומים יותר מקצועיים אבל המוצרים יפהפיים ואפשר ממש לרוץ עם זה.

אחד הדברים שאת יכולה לעשות בנוסף הוא לייצר קוד QR ליד הקופה, וכך כל לקוחה שנכנסת וקונה, סורקת את הקוד ונכנסת ישר לאינסטגרם שלך. כך גם תגדילי את הקהילה שלך.

השנה האחרונה לימדה אותנו שלהיות באון ליין זה הכרחי. זה יהיה העוגן שלך בבוא היום ולא הייתי מוותרת על זה. אם באו אלייך פיזית לחנות פעם אחת, הם יכולים להיכנס לאתר שלך בכל פעם ולראות מה חדש וגם להזמין. אל תגבילי את עצמך רק לחנות פיזית.

  1. באיזה כוח אדם כדאי לי להשקיע כרגע? כמה לקחת על עצמי וכמה לשחרר?

אני ממליצה לקחת אנשי מקצוע נכונים לאינסטגרם ולפייסבוק. כדאי גם ללמוד קצת בעצמך כדי לדעת בדיוק מה את מחפשת. מה שאת יכולה להוציא החוצה וייתן לך שקט פנימי, כדאי. את מה שאת אוהבת לעשות וטובה בו – תשאירי לעצמך. זה נכון שאת בדרייב ואת יכולה לעשות הכל בעצמך – אבל בשלב מסוים את תיחלשי ותתעייפי. כשתקחי אנשים טובים למה שאת צריכה – את תניבי הון. הון שיהיה טוב גם לחופש שלך ולבריאות הנפש שלך, ובסוף גם לעסק