מסע הגיבורה שלי הוא מסע של חיפוש אחרי הדרך והמשמעות שלי. מסע שנקודת הציון המשמעותית שלו התחילה לפני 12 שנה, כשאני בת 30. היה לי אז לכאורה כל מה שרציתי: עבודה מסודרת וטובה בהייטק, בת זוג שאהבתי ובית שגרנו בו ברעננה. אבל משהו היה חסר לי ולא ידעתי מה זה בדיוק. באותה תקופה עשיתי שתי החלטות משמעותיות, פניתי ללמוד זן שיאצו ואז בודהיזם, זו הייתה הפעם הראשונה שלמדתי את החיבור בין גוף לנפש. במהלך הלימוד עלו בי המון שאלות ותהיות, לא הבנתי איך אפשר לחיות בכאן ועכשיו ומנגד להיות עם הרצון להתפתח ולגדול ולהצליח בדברים שאני רוצה. שנים שלמדתי סדנאות וקורסים שונים שנוגעים בפסיכולוגיה באופן זה או אחר עד שהחלטתי שאני מוציאה תואר בפסיכולוגיה. לאורך כל הדרך למדתי עוד ועוד דברים שעניינו אותי ובעיקר שהפגישו אותי יותר ויותר עם עצמי בעבודת עומק מאוד משמעותית פנימה.

"מסע של חיפוש אחרי הדרך והמשמעות", מירב נירם. צילום: פרטי

בשלב מסוים זוגתי לשעבר ואני טסנו להודו לחודשיים עם ילד בן שנתיים על הגב. זה היה טיול מאוד חוויתי ומשמעותי. הבנתי שם שאני אוהבת את זוגתי כחברה ולא כבת זוג, אבל לא היה לי את האומץ להיפרד. חודש אחרי שחזרנו לארץ, הייתה לנו פרידה מאוד מטלטלת וכואבת, אבל ברגע הזה זו הייתה גם תחושה של שחרור. היה שם המון אי וודאות ודברים לא פשוטים שהתמודדתי מולם, אבל לראשונה העזתי להתבונן על הפחדים הכי גדולים שלי בעיניים. שם היה הרגע שהחלטתי שהגיע הזמן לעשות תהליך משמעותי בריפוי שלי מול עצמי ובאהבה שלי את עצמי, לפני שאני מחפשת שמישהו אחר יאהב אותי.

עברתי תהליך עמוק של חיבור אל הילדה הפנימית שבתוכי, הבנתי מהם הצרכים והרצונות שלי ובעיקר מה אני אוהבת ומה אני רוצה לעצמי בחיים. אחרי 11 שנה של זוגיות עם אישה, החלטתי שאני רוצה להיות שוב עם גבר. זה היה כמו לצאת מהארון פעמיים, למרות שמבחינתי אף פעם לא הייתי בארון. כשהכרתי את זוגתי לשעבר פשוט התאהבתי באדם שהיא, מאז ומתמיד נמשכתי לגברים ואף פעם לא היו לי התאהבויות או מחשבות על נשים אבל תמיד הייתה לי סקרנות להיות עם אישה ורציתי להתנסות. כשהכרנו הרגשתי את החיבור של שתי חברות נפש וכמה מדהים הקשר של שתי נשים שמבינות אחת את השנייה. אין ספק, שכל זוגיות באשר היא, יש בה את הצדדים החיוביים ואת הצדדים המאתגרים. והייתה בזוגיות הזו גם המון טלטלה רגשית.

"עברתי תהליך עמוק של חיבור אל הילדה הפנימית שבתוכי". צילום מתוך הסדנה.

בהמשך, כשהכרתי את בן זוגי הנוכחי, הרגשתי שהכרתי את הנפש התאומה שלי. היום יש לנו גם קשר מדהים עם בנות הזוג לשעבר שלנו, והילדים וחוגגים ימי הולדת ביחד וחגים, כי הדבר שכולנו שמנו לנגד עינינו היה טובת הילדים והעובדה שגם כשניפרדנו אנחנו תמיד נהיה משפחה. בן זוגי ואני כבר 10 שנים ביחד ויצרנו את הבייבי המשותף שלנו, העסק שלנו. פתחנו מרכז להתפתחות אישית, BE YOU. בן זוגי מעביר סדנאות לארגונים ופיתוח מנהלים ואני מובילה נשים בתהליכי התפתחות ושינוי תוך שילוב של הטבע וכלים לעבודה של תת המודע והמודע, מתוך הבנה של כל אחת ואחת לגבי מה היא רוצה בחייה והמיקוד של הדברים. אחת הסדנאות שלי נקראת "מסע הגיבורה".

מירב ובן זוגה. צילום: פרטי

מסע הגיבורה הוא מושג שהתווה לראשונה ג'וזף קמפבל בשנות ה-60. הוא היה חוקר תרבויות שגילה שהמסע עובר דרך שלבים מובנים מראש שכל אחד ואחת עוברים בדרך הייחודית שלהם. כשלמדתי את מודל מנהיגות קשובה - מנהיגות השאקטי, בעצם לקחנו את המודל של ג'וזף קמפבל ופישטנו לארבעה שלבים, שדרכם אנחנו עוברות את המסע הפנימי שלנו בסדנה.

השלב הראשון הוא השלב שבו כל אחת מגיעה עם סיפור החיים שלה. אנחנו אצל כל אחת מבררות מהו, ומה מתוך הסיפור אולי כבר לא רלוונטי או מבקש דיוק נוסף. השלב השני הוא השלב של הפחדים והחששות, שקיימים בכל אחת מאיתנו. הרבה פעמים אנחנו שמות בצד את אותם פחדים או מתעלמות מהם אבל אני מאמינה שהדרך שלנו להתמודד עם הפחדים היא לעבור דרכם ולהסתכל להם בעיניים. הרבה פעמים אנחנו מגדילות במחשבות שלנו את הפחדים והחששות ובעצם מגלות שהם לא כאלה גדולים כשאנחנו מתמודדות מולם.

מתוך הסדנה של מירב. צילום: פרטי

השלב השלישי הוא החיבור אל החוזקות שלנו, שיוצרות את מי שאנחנו. פעמים רבות אנחנו לוקחות אותם כברורים מאליהם ובמהלך הסדנה זה המקום לשים את הזרקור לאותן חוזקות שיוצרות את מי שאנחנו. השלב הרביעי והאחרון הוא השלב של חיבור אל המתנה שאנחנו, אל ההבנה בתכל'ס מה אני רוצה להשיג ולעשות בעוד שבוע, בעוד חודש ובעוד שלושה חודשים.

מתוך הסדנה של מירב. צילום: פרטי

היום, יותר מכל, אני מבינה את המתנה המופלאה שאני מביאה לעולם והמטרה שלי היא להעביר הלאה את מה שאני כל כך מאמינה בו: שהכל אפשרי אם רק נהיה קשובות אל עצמנו, ושהשינוי קורה בחיבור שלנו אל עצמנו. כל התשובות נמצאות בתוכנו.

גיבורה. צילום: פרטי

**פרטים נוספים אודות מסע הגיבורה